معرفی ماشین آلات کاربردی ساختمانی موجود در ایران
کد خبر: ۲۲۷۵۰۵
تاریخ انتشار: 2021 November 06    -    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

بصورت کلی ماشین آلات ساختمانی و لوازم مورد استفاده در ساخت مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها، با توجه به علل مختلفی انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از این عوامل عبارتند از مساحت زمین، ارتفاع ساختمان، محدودیت‌های موجود، زمان تحویل پروژه و هم‌چنین نوع اسکلت‌بندی ساختمان. در ادامه به معرفی ماشین آلات کاربردی ساختمانی موجود در ایران پرداخته ایم.

معرفی ماشین آلات کاربردی ساختمانی موجود در ایران

بتونیر ( میکسر بتن )

بتونیر( میکسر بتن ) چیست؟ بتونیر یا خلاطه بتن (ملات ساز) به عنوان یکی از تجهیزات اصلی مورد استفاده جهت ساخت بتن شناخته شده، که از میکسر بتن جهت هم زدن و ساخت بتن در مقادیر مختلف استفاده می گردد. بتونیر یا همزن های بتن در انواع ظرفیت های مختلف اعم از 120، 250، 300، 400، 500، 750 و 1000 لیتری و با موتورهای مختلف اعم از بنزینی، دیزل و برقی و در انواع دنده دور و دنده زیر، جهت کاربری های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

معرفی ماشین آلات کاربردی ساختمانی موجود در ایران

بالابر ساختمانی

نقش بالابر که اکثرا در موارد ساخت و ساز کاربرد دارند، بار را به ارتفاعات بالا هدایت می کنند. بالابر به یک ماشین هیدرولیکی که هم سطح سازی و همچنین انتقال هر چیز به ارتفاعی خاص را انجام می دهد اطلاق می گردد. بالابر های ساختمانی دارای موتورها و الکتروموتورهای متفاوتی هستند همچنین در وزن های ۱ تن ، ۷۰۰ ، ۲۵۰ و ۵۰۰ کیلویی موجود می باشند. از بالابر ساختمانی برای بالابر مصالح استفاده می کنند. برای اطلاع از قیمت و خرید بالابر ساختمانی نیکاکورپ با ما تماس بگیرید.

معرفی ماشین آلات کاربردی ساختمانی موجود در ایران

کمپکتور 

کمپکتور یکی از ابزارآلات پر استفاده در ساخت و ساز است. از کمپکتور برای کوبیدن خاک به منظور کاهش حجم خاک استفاده می شود . بنابراین کمپکتور وسیله ایست جهت فشرده سازی مصالح خاکی و سنگی که در آن با نیروی مکانیکی چگالی یک ماده را افزایش می دهند. به طور کلی کمپکتور از یک موتور و یک شاسی تشکیل شده است که معمولا از جنس فولاد ضخیم و یا چدن سنگین ساخته شده است.

چکش برقی، چکش هیدرولیکی، چکش پیکور

این چکش‌ها به عنوان یک ابزار جانبی برای ماشین آلات ساختمانی و راه سازی، مانند بیل مکانیکی شناخته می‌شوند. این چکش‌ها که قدرت تخریبی بالایی دارند، توانایی خرد کردن و تخریب هرگونه سنگ طبیعی و مصنوعی را دارند. این ابزار به کمک فشار روغن هیدرولیکی که در داخل پیستون قرار دارد، به صورت مکرر به نقطه‌ی هدف ضربه وارد می‌کند. شدت و سرعت این ضربات با توجه به سختی هدف تغییر می‌کند.

بولدوزر (Bulldozer)

یکی دیگر از انواع ماشین آلات ساختمانی، بولدوزر می باشد. بولدوزر یک ماشین چند منظوره است که می‌تواند برای انجام بسیاری از عملیات خاکی استفاده شود. در جلوی بولدوزر یک تيغه فولادی مستقيم و طویل نصب شده است. تیغه را می‌توان بر اساس نیاز بالا و پایین کرد که برای تراشیدن مواد نرم و فشار دادن آنها به سمت جلو استفاده می‌شود. همچنین ممکن است برای پخش کردن مواد نیز استفاده شود. بولدوزر برای شرایطی که مواد به هل دادن با نیروی زیادی نیاز دارند، مناسب‌ ترین گزینه است.

لودر (Loader)

از لودر برای حمل مواد در واحد های حمل (دامپر یا کامیون) در محل ساخت استفاده می‌شود. بارگیری در سایت‌ های ساختمانی شامل حمل خاک حفر شده، مواد ساختمانی، زباله‌ های ناشی از تخریب و سایر موارد است. لودر یک باکت یا جام بزرگ دارد که توسط بازوی چرخی در راستای عمود با بالا و پایین می‌ آید. لودر چرخ‌ دار سرعت بالایی دارد و برای زمین‌ های محکم مناسب هستند، از طرف دیگر لودرهای خزنده برای خاک ناپایدار ایده آل می‌باشند.

کامیون حمل بتن (Truck Mixers)

کامیون حمل بتن یا تراک میکسر برای حمل بتن تازه از محل کارخانه بتن به محل پروژه استفاده می‌شود. این کامیون ها بعد از بارگیری بتن از دستگاه بچینگ، در طول مسیر نیز عملکرد اختلاط را ادامه می دهند. سرعت چرخش درام حدود 2 تا 6 دور در دقیقه است. بتن آماده با استفاده از تراک میکسر به محل پروژه برده شده و توسط پمپ انتقال بتن تخلیه می گردد.

پمپ‌ انتقال بتن (Concrete Pump)

این ماشین کار بتن ریزی را انجام می‌دهد. بتن آماده بعد از اینکه به تراک میکسر منتقل و به محل پروژه رسید، به این ماشین منتقل و توسط آن در محل پروژه ریخته می شود. پمپ‌ های بتن ماشین آلاتی با دو سوپاپ هستند، یكی در طرف مكش و دیگری كنترل كننده ورود و تخلیه بتن را بر عهده دارد. پمپ‌ های انتقال بتن را می‌توان روی کامیون‌ ها یا تریلرها نصب کرد. این ماشین آلات بسیار مهم و کاربردی هستند.

نیکا، تامین کننده محصولات صنعتی

نیکا با تجربه 20 ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه 1396 آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه 20 ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه 10 ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه 1396 دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید.امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم. در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار