اقدام عجیب بیزینس‌های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن
کد خبر: ۲۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار: 2021 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
در سرتاسر جهان، کارشناسان و شخصیت‌های معروف درباره فواید دریافت واکسن COVID-۱۹ بحث کرده‌اند، داستان‌هایی را که باعث تردید در واکسن می‌شوند را از بین می‌برند و اهمیت چند برابری واکسن را به اشتراک می‌گذارند. از آنجایی که افراد بیشتری در سراسر کشور واجد شرایط دریافت واکسن COVID-۱۹ می‌شوند، ...

اقدام عجیب بیزینس های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن

اقدام عجیب بیزینس‌های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدناختصاصی تابناک باتو ـــ کارشناسان بهداشت عمومی اهمیت واکسینه شدن علیه COVID-۱۹ را پیش از اینکه دوز‌های واکسن به طور گسترده در دسترس قرار گیرند، به اشتراک گذاشتند.

بنا بر اطلاعیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) دلایلی شامل محافظت از خود در برابر ابتلا به COVID-۱۹، کمک به جهان برای از سرگیری فعالیت‌های عادی و جلوگیری از سرایت ویروس به افراد آسیب‌پذیر، اهمیت واکسینه شدن علیه COVID-۱۹ را به خوبی بیان می‌کنند.

۹ محصول رایگانی که کسب و کار‌ها در آمریکا برای تشویق مردم به دریافت واکسن کووید-۱۹ ارائه می‌دهند

برای حمایت از کمپین جهانی واکسیناسیون، بسیاری از برند‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان برای تشویق مردم به دریافت واکسن اقدام کرده اند. به گزارش تایمز اسرائیل، در اسرائیل، بار‌ها و رستوران‌ها با دولت همکاری کردند تا غذا و نوشیدنی رایگان برای شهروندانی که اولین دوز واکسن خود را دریافت می‌کنند، فراهم کنند. کارفرمایان در ایالات متحده نیز امتیازاتی را به کارمندانی که واکسن تزریق می‌کنند، در نظر گرفته اند.

بر اساس گزارش CNBC، شرکت‌هایی مانند AT&T، Instacart، Target، Trader Joe، Chobani و Mcdonald's به کارکنانی که واکسینه می‌شوند، مرخصی و پرداخت نقدی ارائه می‌دهند. با توجه به این روند، کسب‌وکار‌های بیشتری در ایالات متحده، ایده‌های خود را برای تشویق مردم به دریافت واکسن COVID-۱۹ منتشر کرده‌اند. Global Citizen لیستی از ۹ مورد رایگان را گردآوری کرده است که کسب و کار‌ها و مارک‌های تجاری از سراسر کشور پس از اثبات اینکه افراد واکسینه شده اند، به آن‌ها ارائه می‌کنند.

۱- دونات – شرکت Krispy Kreme در سراسر ایالات متحده

شرکت Krispy Kreme، با ارائه یک دونات رایگان به اشخاصی که واکسیناسیون COVID-۱۹ خود را انجام داده اند، حمایت خود را از تلاش‌های کشور برای واکسیناسیون COVID-۱۹ نشان داد. این پیشنهاد برای افرادی اعمال می‌شود که حداقل یک واکسن از واکسن‌های مدرنا یا فایزر یا یک واکسن واکسن جانسون و جانسون دریافت کرده باشند. به گزارش نیویورک تایمز، مایکل تاترسفیلد، مدیر عامل و رئیس شرکت Krispy Kreme، گفت که این فرصت به کسانی که واجد شرایط دریافت یک دونات در روز هستند ارائه می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت.

اقدام عجیب بیزینس های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن

۲- آبجو - شرکت Budweiser، در سراسر ایالات متحده

Budweiser اعلام کرد که به افراد بالای ۲۱ سال که بتوانند مدرک واکسیناسیون را نشان دهند یک آبجو رایگان می‌دهد. این شرکت از مردم می‌خواهد که ابتدا در ABeerOnBud.com ثبت نام کنند. این فرصت تا ۱۶ ماه می ادامه داشت. نیوجرسی همچنین فرصت دریافت یک آبجو رایگان با مدرک واکسیناسیون را ارائه می‌دهد. دولت ایالتی با کارخانه‌های آبجوسازی شریک شده است تا به هر نیوجرسیایی ۲۱ ساله و بالاتر که اولین دوز واکسن خود را در ماه می دریافت کرده باشد، با ارائه کارت واکسیناسیون، یک آبجو رایگان بدهد.

اقدام عجیب بیزینس های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن

۳- چیزکیک – Junior's Restaurant & Cheesecake، شهر نیویورک

به گزارش سی ان ان، Junior's Restaurant & Cheesecake به هر کسی که کارت تکمیل شده واکسن COVID-۱۹ خود را در رستوران بزرگ خود در خیابان Flatbush و DeKalb در مرکز شهر بروکلین نشان دهد، یک چیزکیک کوچک رایگان ارائه می‌دهد. این فرصت تا ماه مه (روز یادبود) ادامه داشته است.

۴- دسر روی چوب بستنی (Dessert-On-A-Stick) - شرکت White Castle، در سراسر ایالات متحده


White Castle با اثبات واکسیناسیون COVID-۱۹ دسر روی چوب رایگان ارائه می‌کند. گزینه‌های پیشنهادی عبارتند از the burger chain’s Gooey Buttercake-on-a-Stick، Fudge Dipped Brownie-on-a-Stick، Fudge Dipped Cheesecake-on-a-Stick و Birthday Cake-on-a-Stick. این پیشنهاد بخشی از تلاش شرکت White Castle است که به دنبال حمایت از کمپین واکسیناسیون ایالات متحده و پایان دادن به همه گیری است. این فرصت تا ۳۱ ماه می معتبر بوده است.

اقدام عجیب بیزینس های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن

۵- ژتون- شرکت Up-Down، غرب ایالات متحده

در پنج ایالت غرب میانه (آیووا، میسوری، ویسکانسین، مینه سوتا، تنسی، و اوکلاهاما) کمپین “Tokens for Poke'ns" راه اندازی شده است که به هر کسی که بتواند اثبات کند کاملاً واکسینه شده است، ژتون‌های رایگان ارائه می‌دهد. این شرکت در پستی اعلام داشته است که: "ما ۵ دلار ژتون رایگان به شما می‌دهیم تا از شما برای کمک به ایمن نگه داشتن ما و جامعه تشکر کنیم.

اقدام عجیب بیزینس‌های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن

۶- تاکسی رایگان – شرکت‌های Uber و Lyft، در سراسر ایالات متحده

در مشارکت با کاخ سفید، پلتفرم‌های Uber و Lyft سواری رایگان به سایت‌های واکسیناسیون در سراسر ایالات متحده ارائه می‌کنند تا به مردم برای رفتن به مراکز واکسیناسیون کمک کند. این شرایط تا ۴ جولای ادامه داشت. در بیانیه‌ای از کاخ سفید آمده است که: «لیفت و اوبر با کمک به آمریکایی‌ها برای سوار شدن رایگان به یک مرکز واکسیناسیون، مانع بالقوه را از بین می‌برند و آمریکا را به هدف رئیس‌جمهور نزدیک‌تر می‌کنند تا ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال ایالات متحده حداقل یک واکسن خود را تا ۴ جولای دریافت کنند.»

۷- کارت مترو ۷ روزه با استفاده نامحدود اداره حمل و نقل متروپولیتن (MTA)، نیویورک

MTA یک کارت مترو نامحدود ۷ روزه رایگان یا دو بلیط یک طرفه راه آهن مسافرتی را به افرادی که به یکی از مراکز واکسیناسیون پاپ آپ در هشت ایستگاه در شهر نیویورک، وستچستر و لانگ آیلند مراجعه کرده باشند، ارائه می‌دهد. از ۱۲ تا ۱۶ ماه مه، مراکز واکسیناسیون پاپ آپ واکسن تک‌دوز COVID-۱۹ جانسون و جانسون را بدون نیاز به وقت قبلی به افراد ارائه می‌دادند.

اقدام عجیب بیزینس های آمریکایی برای تشویق مردم به واکسن زدن

۸- بلیت‌های بیسبال - نیویورک یانکیز و نیویورک متس، نیویورک

وزارت بهداشت ایالت نیویورک در اوایل ماه مه اعلام کرد که با تیم‌های بیسبال نیویورک یانکیز و نیویورک متس همکاری می‌کند تا به افرادی که واکسن COVID-۱۹ را در استادیوم‌های خود دریافت می‌کنند، بلیت رایگان بازی‌های بیسبال ارائه دهد. هردو استادیوم‌های یانکی و سیتی فیلد، محل انجام واکسیناسیون انبوه در نیویورک هستند. به هوادارانی که با واکسن تک دوز جانسون و جانسون در هر یک از ورزشگاه‌ها واکسینه می‌شوند، یک بلیت رایگان برای یک بازی بیسبال آینده نیز ارائه خواهد شد.

۹- کوپن ۵ دلاری – شرکت Target، در سراسر کشور ایالات متحده

Target اعلام کرد، به هر فردی که واکسن COVID-۱۹ خود را در CVS در محل Target دریافت کند، یک کوپن ۵ دلاری می‌دهد. مراجعات باید با استفاده از وب سایت CVS انجام شود و می‌توان آن را در یکی از ۱۷۰۰ داروخانه CVS در داخل Targets در سراسر کشور مورد استفاده قرار داد.

در سرتاسر جهان، کارشناسان و شخصیت‌های معروف درباره فواید دریافت واکسن COVID-۱۹ بحث کرده‌اند، داستان‌هایی را که باعث تردید در واکسن می‌شوند را از بین می‌برند و اهمیت چند برابری واکسن را به اشتراک می‌گذارند. از آنجایی که افراد بیشتری در سراسر کشور واجد شرایط دریافت واکسن COVID-۱۹ می‌شوند، این خرده فروشان و برند‌های ملی سهم خود را برای تشویق مردم به یادگیری حقایق و کمک به پایان دادن به همه گیری برای همه مردم جهان انجام می‌دهند.
منبع: globalcitizen

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار