این هفته هم گردوغباری است
کد خبر: ۲۲۴۴
تاریخ انتشار: 2015 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
حداقل تا اواسط هفته در اکثر نقاط استان گردوخاک خواهیم داشت.

مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: آسمان استان مرکزی طی هفته جاری صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام روزهای هفته گذشته آسمان اغلب نقاط استان مرکزی همراه با گردوخاک بود به شکلی که میزان آلاینده ها و گردوخاک موجود در هوا روز سه‌شنبه گذشته، هوای اراک را به شرایط هشدار رساند، افزود: تا اواسط هفته نیز این روند ادامه خواهد داشت به شکلی که همه شهرستان‌ها به غیر از تفرش و آشتیان گردوخاکی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی دمای اراک را طی 24 ساعت آینده بین 36 تا 17 درجه بالای صفر در نوسان عنوان کرد و اضافه کرد: ساوه با حداکثر دمای 40 درجه در گرمترین ساعات روز حداکثر دما، و شازند با 10 درجه بالای صفر در خنک ترین ساعات، حداقل دمای استان را به خود اختصاص خواهند داد.

وی در خصوص توصیه‌های کشاورزی با توجه به جو حاکم بر استان گفت: لازم است که عملیات مبارزه با پوره سن غلات در تمام مناطقی که به نرم مبارزه رسیده اند‌ ادامه باید.

ذوالفقاری کنترل سن‌های مهاجر در کانون‌های موقتی قبل از مهاجرت به اماکن تابستانه و ادامه کشت‌های بهاره از جمله سیب‌زمینی، چغندر و ذرت را از جمله توصیه‌های کشاورزی در شرایط کنونی عنوان کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار