فایرز در حال آزمایش قرص ضد کرونا
کد خبر: ۲۲۴۰۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
شرکت‌های متعددی روی ضد ویروس‌های خوردنی که از طریق دهان وارد بدن بیمار شود در حال انجام تحقیقات مستمر هستند که ممکن است کارکرد آن شبیه اثر داروی تامیفلو در درمان آنفلوآنزا باشد و مانع پیشروی بیماری به سطوح خطرناک شود.

فایرز در حال آزمایش قرص ضد کرونا

فایرز در حال آزمایش قرص ضد کرونااختصاصی تابناک با تو؛ شرکت فایرز روز دوشنبه اعلام کرد، این شرکت آزمایش های بالینی در مراحل متوسطه به پیش‌رفته قرص ضد کرونا را در میان افراد مبتلا و در معرض ابتلا انجام داده‌ است.

شرکت‌های متعددی روی دارو‌های ضد ویروس‌های "خوردنی" که از طریق دهان وارد بدن بیمار شود در حال انجام تحقیقات مستمر هستند که ممکن است کارکرد آن شبیه اثر داروی تامیفلو در درمان آنفلوآنزا باشد و مانع پیشروی بیماری به سطوح خطرناک شود.

عضو بلندرتبه شرکت فایرز، مایکل‌دولستن گفت: بر این باوریم که برخورد با ویروس، درمانهای فعالی را نسبت به مبتلایان یا افراد در معرض ویروس می‌طلبد، تا تاثیر واکسن‌ها را تکمیل کند.

فایرز داروی خود به نام ”PF-07321332“ را در ماه مارس ۲۰۲۰ به مرحله پیشرفت و توسعه رساند. این آزمایش‌ها همزمان با آزمایش روی "ریتوناویر" یک داروی ضد HIV که برای اهداف دیگر استفاده می‌شود، همراه شد.

این آزمایش بالینی شامل ۲۶۶۰ فرد بزرگسال خواهد بود که اولین نشانه‌های ابتلا به کووید_۱۹ در آنها وجود دارد و یا در معرض ابتلا به ویروس هستند که به طور تصادفی یا ترکیبی از PF-07321332 و ریتوناویر یا دارونما دو بار در روز به مدت پنج یا ده روز به آنها داده می‌شود.

هدف این است که ایمنی و کارایی داروهای مورد مطالعه در پیشگیری از عفونت SARS-CoV-2 و بروز علائم به مدت چهارده روز ارزیابی شود.

شرکت‌های دیگر نیز داروهای ضد ویروسی خوراکی را در برابر کووید آزمایش می‌کنند، اما فایرز اولین دارویی است که به طور خاص در برابر ویروس کرونا طراحی شده است و به عنوان "مهار کننده پروتئاز" شناخته می‌شود. گفتنی است، آزمایش ها نشان داده است که این فرآیند تکثیر ویروس را مختل می‌کند.

ذکر این مهم لازم است که اگر اثربخشی درمان بر اساس تجربی اثبات شود، به احتمال زیاد تنها در مراحل اولیه عفونت موثر خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
1
19
ما هم قرص برکت و... میسازیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
23
مرگ بر فایزر، فقط مستعان.خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
15
شما نمی دانید تا قبل از اعلام مسئولین نباید چنین خبرهایی را پخش کنید
مسئولین عزیز و از جان گذشته اول خودشان اینها را تست می کنند و بعد چون عوارض دارد!!! برای بقیه ممنوع می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
5
ما هم استفاده می کنیم و به آنها مرگ می فرستیم آنها علما ندارند و ما داریم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار