زنان امروز اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند
کد خبر: ۲۲۳۵۴۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که امروز (۳۱ شهریورماه) در اهواز انجام شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که تاریخ مطالعه می‌شود می‌بینیم کنار هر مرد موفق یک زن موفق قرار دارد؛ حضرت خدیجه(س) کنار حضرت محمد(ص)، حضرت فاطمه(س) کنار امیرالمومنین(ع) و وجود زینب کبری(س) در حادثه عاشورا نشان‌دهنده این واقعیت است.

زنان امروز اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند

وی افزود: نقشی که زن در جامعه ایفا می‌کند بی‌بدیل است؛ مسئولیت تربیت فرزند در سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان بزرگوار است.

موسوی‌فرد با اشاره به تاثیر زن در ساخت جامعه و مرد، بیان کرد: در کتاب حماسه حسینی که نقش اهل بیت(ع) در عاشورا تبیین می‌شود، شاهد اثرگذاری بانوان در جامعه هستیم. به حادثه عاشورا نگاه کنیم نمونه‌های فراوان چنین زنانی را می‌بینیم.

وی به نقش برجسته بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رسالت اولیه زنان، پرداختن به خانواده، تربیت فرزند و اثرگذاری بر همسر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در مدت اخیر تصریح کرد: آماری ارائه شده است مبنی بر اینکه در تهران از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود که اگر صحت داشته باشد، آمار تکان‌دهنده‌ای است.

موسوی‌فرد افزود: در دوران پدران و مادران ما، زنان تحصیل نمی‌کردند و برخی مدرسه نیز نمی‌رفتند اما به محض اینکه پیوند ازدواج ایجاد می‌شد، دیگر طلاق مطرح نمی‌شد اما با کمال تاسف هر چه تحصیلات بالاتر رفته است، این بخش از پیکره خانواده نتوانسته است کانون خانواده را مستحکم کند.

وی بیان کرد: بخشی از ناهنجاری و بزهکاری، مربوط به بانوان و بخشی مربوط به فرزندآوری است. در بخشی از ایران توجه ویژه‌ای به فرزندآوری می‌شود اما بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود. امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از عوامل این مساله، اشتغال بانوان است. نمونه‌های موفقی از زنان شاغل با فرزندآوری خوب داریم اما یکی از عوامل کاهش فرزندآوری در کشور، اشتغال زنان است زیرا فکر می‌کنند فرزندآوری مزاحم کارشان است که باید برای این موضوع فکری شود.

وی افزود: یکی از دانشجویان زن به دلیل سختی درس می‌خواست جنین خود را سقط کند؛ البته یک نفر، ملاک و معیار نیست اما در این قسمت برجسته است که باید به این موضوع توجه شود.

موسوی‌فرد با بیان اینکه نیمی از پیکره اجتماع را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین در امور زنان کار فراوان است، گفت: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان داریم که آمار خیلی بالایی است و شاید از تهران بیشتر باشد و باید در این راستا برنامه ریزی شود تا بانوان به رسالت اصلی خود که تربیت جامعه اسلامی و انسانی است، بیشتر توجه کنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
0
28
کجایی حاجی!!! چهار فرزند کدام است در این اوضاع!.اگر دو تا بشود هنر است!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
شما کجایی...اگر ازدواج سر بگیرد هنر است...بماند فرزند..!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
1
18
ما مثل شما مفت خور نیستیم پول از آسمون برسه ما باید کار کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
0
13
وضع اقتصادی نا بسامان را از قلم انداخته اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
0
9
وضع اقتصادی نا بسامان را از قلم انداخته اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
1
13
حاج آقا از خواب بیدار شو قرن 21 هست عصر پیشرفت و تکنولوژی روز مسابقه کشورها در پیشرفت علم و صنعت و ثروتمند کردن ملت هاشون / مگه 100 ساله پیشه مردم گداوار زندگی کنند و به بچه هاشون نون خشک بدند یک انسان نیاز به خانه راحت وسایل مدرن زندگی خورد و خوراک و پوشاک عای و گردش و تفریح و مسافرت داخلی و خارجی و.....نیاز داره / اینا بنظرتون تو ایران برای فرزندآوری موجودهههه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
1
11
حاج آقا اگر چهار تا فرزند آورد ومردش ولش کرد رفت دنبال زنی دیگر قانون چه تمهیداتی برای این زن فلک زده خانه دار و بی آشیانه در نظر می گیرد آیا زنان بد سرپرست را با دو وسه فرزند بی سرپناه بسیا ر درجامعه ندیده اید مگر نه اینکه مرد می تواند برابر قانون با دادن پایین ترین مبلغ نفقه زن خود را از ملک شخصی خود بیرون کند بعد آن زن با چهار بچه ونفقه کم چه خاکی برسرش کند از سر سیری نمی توان برای زنان تعیین تکلیف کرد واورا تشویق به آوردن ده فرزند کرد. کمی به بررسی قانون های تصویب شده حمایت مرد از سال ۹۱ تاکنون در مجلس گواه بر مظلومیت زنان وخورده شدن حق آنها .. معسر شدن مرد با دوشاهد سوری بدلیل ناکارآمدی اطلاعات دارایی های مرد در سیستم هاي اداری چه ضربه هایی که به زن نمی‌زند وچه فراری که مرد از پرداخت حق وحقوق زن وفرزندانش را شامل نمی شود حالا چگونه می توان به یک زن خانه دار بگوییم بیا ده فرزند مثل قدیم بیاور مرد هم آزاده هر وقت دلش خواست از ملک شخصی خودش تورا بیرون بیاندازد .و زن بگیره وبا دو شاهد معسر بشه وووووو خدارا خوش نمی آید.
رضا
|
Netherlands
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
14
حاج اقا درست میفرمایید فقط مسئولان لطف کنند مردم بتوانند حداقل هزینه یک فرزند را برآورده کنند تا فعلا مقطوع النسل نشویم اگر مشکلات اقتصادر مردم حل شد جهار تا فرزند حتما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
2
حاج آقا هنوز از قرن اول و دوم بیرون نیومدن یعنی حق هم داره از اون قرن بیرون بیاد وارد قرن 21 بشه چجوری امرار معاش کنه؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
1
مثل مادر من به توصیه شماها عمل کنند زود که ازدواج میکردند هشت تا بچه هم بیارن بعد از چهل سالگی شبیه یه زن هفتادساله باشن جسمی و روحی چهل و پنج سالگی هم فوت کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار