سرانجام تلخ فوتبالیست‌های افغانستان
کد خبر: ۲۲۱۲۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
دراین مسابقه افرادی از  سرکردگان طالبان حضور داشتند و حتی یکی از آنها جام را به دست تیم پیروز  می دهد، فقط تنها تفاوت اینجا بود که بین دونیمه، نمازجماعتی به پا شد.

سرانجام تلخ فوتبالیست‌های افغانستان

سرانجام تلخ فوتبالیست‌های افغانستاناختصاصی تابناک با تو؛ فیفا پس از تسلط طالبان بر دولت افغانستان طی تصمیم دشواری، ورزش‌کاران و فوتبالیست‌ها را از آن کشور خارج می‌کند.

ده‌ها تن از شهروندان و سیزده سرباز آمریکایی در ورودی های فرودگاه کابل که انبوهی از جمعیت برای فرار به آن حمله کرده بودند توسط نیروهای طالبان  کشته شدند. این کشتار و تیراندازی آشوبی را در پل هوایی که تنها راه فرار هزاران افغانی بود به راه انداخت.

در هفته‌های گذشته، زمانی که نیروهای طالبان بر کابل مسلط شده و مردم از ترس به فرودگاه حمله کرده بودند برخی بر بالهای هواپیما سوار شوند که در این میان، یک بازیکن تیم‌ملی فوتبال افغانستان به نام زکی انوری با سقوط از هواپیما کشته شد.

سرانجام تلخ فوتبالیست‌های افغانستان

زکی انوری

بیشتر بخوانید

مرگ دلخراش زکی‌انوری، و سرنوشت جسد او 

سخنگوی فیفا اعلام کرد که رئیس فیفا و دبیر کل فیفا ماجرا را از نزدیک و بدون اهمال  و خستگی با کشورها و سازمان هایی که وظیفه خارج کردن مردم از افغانستان را دارند، همکاری خواهند کرد.

او افزود که فیفا شخصا برای خروج بازیکنان و ورزشکاران  اقدام خواهد کرد چرا که شرایط به وجود آمده  به شدت دشوار است.

شبکه ای بی سی استرالیا اعلام کرد که هفته گذشته چهره های مشهور ورزشی به استرالیا فشار آوردند که ۵۰ بازیکن کریکت افغانی و بستگانشان را از آنجا اخراج کنند

کاپیتان سابق تیم فوتبال افغانستان خالده بوبال بازیکنان را به حذف صفحات مجازی خود و سوزاندن شناسنامه‌ها و پیراهن‌های تیم ملی برای در امان ماندن از دست طالبان تشویق کرد چرا که طالبان  قوانین ظالمانه‌ای را برای زنان طی حکمرانی خود درسالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱  وضع کرده بود.

سرانجام تلخ فوتبالیست‌های افغانستان

طالبان فوتبال را ممنوع نمی‌کند

گزارش‌هایی از داخل افعانستان بیان می‌کند که نیرو‌های طالبان فوتبال را ممنوع نمی‌کنند بلکه برای فوتبال روشی مطابق با فرهنگ ملت افغانستان در نظر میگیرند.

روزنامه Marca اسپانیایی خاطرنشان می‌کند که ۴ روز بعد از تسلط طالبان بر کابل، مسابقه فینال قهرمانی منطقه‌ای در کابل برگزار می شود. در این مسابقه افرادی از سرکردگان طالبان حضور داشتند و حتی یکی از آن‌ها جام را به دست تیم پیروز می‌دهد، فقط تنها تفاوت اینجا بود که بین دونیمه، نماز به پا شد.

دراین بازی، فرمانده طالبانی یکی ازمحلات به نام "مولوی شیر احمد علی"، جام را به یکی از بازیکنان تیم برنده می‌دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
2
5
عکسی که گذاشتید بازی تیمهای استقلال و پرسپولیس افغانستانه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
0
عجب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
2
نمیدونیم برای مردم افغانستان گریه کنیم یا با بلاهت طالبان بخندیم/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار