دیدنی ها: تنیس روی میز با دهان
کد خبر: ۲۲۰۸۷۴
تاریخ انتشار: 2021 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

تنیس روی میز با دهانتابناک باتو ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

 

تنیس روی میز با دهان

قلبی از زباله برای هشدار
این قلب بزرگ اثر هنرمندی است به نام آلفردو لونگو که از قوطی‌های آلومینیومی بازیافتی ساخته شده و با هدف توجه دادن به تغییرات اقلیمی در پارکی در فرانسه به نمایش گذاشته شده است. هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی در تازه‌ترین گزارش خود آورده، حجم گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر چنان افزایش یافته که هدف محدودساختن افزایش دمای متوسط تا یک و نیم درجه سانتیگراد دست نایافتنی به نظر می‌رسد.

تنیس روی میز با دهان

جشن خرما
شهر عنیزه در عربستان سعودی هر ساله شاهد برگزاری جشن خرما است. در این جشن نه تنها کشاورزان، تاجران و مصرف‌کنندگان حضور می‌یابند، بلکه گردشگران نیز راهی عنیزه می‌شوند. گفته می‌شود که در طی این جشن روزانه تا ۲۸۰ هزار کیلوگرم خرما به فروش می‌رسد.

تنیس روی میز با دهان

یادآوری اما نه شادمانی
مکزیک خود را برای برگزاری مراسم پانصدمین سال تصرف این سرزمین توسط اسپانیا آماده می‌کند. این مراسم از سوی دیگر به معنای زوال فرهنگ و تمدن آزتک‌ها است. البته از سوی اسپانیا عذرخواهی نیز در این زمینه صورت گرفته است. اما این عذرخواهی‌ها ظاهراً جدی نیستند به همین دلیل مراسم امسال تحت عنوان "۵۰۰ سال مقاومت بومیان" برگزار می‌شود.

تنیس روی میز با دهان

زیبایی سمی و دروغین
زمانی‌که کریستو و همسرش ژان کلود، دو هنرمند پرآوازه، بخشی از طبیعت را با تکه‌های بزرگ پارچه به رنگ صورتی تزیین کردند، سبب شگفتی و تحسین همگان شد. اما رنگ صورتی در این عکس تهدیدی جدی برای طبیعت به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. پسماندهای سمی از یک رنگرزی در پاراگوئه سبب تغییر رنگ سطح زمین شده است. وزارت محیط زیست پاراگوئه تخلیه این مایع سمی در طبیعت را ممنوع اعلام کرده و در پی مجازات عاملان آن است.

تنیس روی میز با دهان

جشن گل‌ها در لیتوانی
در فستیوال گل‌ها در لیتوانی مجسمه غول‌پیکر "پوک" یکی از شخصیت‌های اسطوره‌ای جذابیتی خاص برای بازدید‌کنندگان دارد. این شخصیت اسطوره‌ای در "رویا شب نیمه تابستان" اثر ویلیام شکیپیر به رابن گودفلو معروف است.

تنیس روی میز با دهان

زبان سرخ آتشفشان مراپی
آتشفشان مراپی واقع در جزیره جاوه اندونزی بار دیگر شروع به فوران کرده است. در شیب جنوبی آتشفشان رد سرخی از گدازه‌ها به سمت پایین راه افتاده است. تا کنون گزارشی در مورد تلفات جانی یا مالی احتمالی فوران این آتشفشان منتشر نشده است. مراپی با ارتفاع سه هزار متر، فعال‌ترین آتشفشان اندونزی به شمار می‌رود. این کشور روی حلقه آتش در اقیانوس آرام قرار گرفته و ۱۲۷ آتشفشان فعال را در خود جای داده است.

تنیس روی میز با دهان

شستشوی "خارگیل"
نه، مردی که می‌بینید سرگرم تمیز کردن پشت یک اژدهای غول‌آسا نیست، بلکه نمای بیرونی و پنجره‌های مرکز فرهنگی اسپلانادا در سنگاپور تمیز می‌کند. زیر این "پوسته تیز و خاردار" تالارهایی قرار دارد که در آن کنسرت و نمایش‌های تئاتر برگزار می‌شود و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را در دل خود جای می‌هد. اهالی سنگاپور این ساختمان را "خارگیل" می‌نامند که از میوه‌های محبوب در جنوب شرق آسیا است.

تنیس روی میز با دهان

غرق در گل
جوانی در گل‌های نیلوفر آبی که تازه چیده شده‌اند، شناور و غرق این گل‌های سرخابی‌رنگ شده است. این گل‌ها در منطقه‌ای آبی به مساحت ۱۰ هزار هکتار در جنوب بنگلادش به عمل می‌آیند. این گل‌ها در فصل‌ بارش‌های فراوان در بین ماه‌های اوت و نوامبر رشد می‌کنند و هر یک از این آنها را باید با دست چید.

تنیس روی میز با دهان

پاپ به عنوان "بازیکن اصلی"
تیم فوتبال ایتالیا به‌تازگی قهرمان اروپا شده است. واتیکان این پیروزی را جشن گرفت و این برداشت را تقویت کرد که در مقر بالاترین مقام کلیسای کاتولیک فوتبال گرامی داشته می‌شود. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در این تصویر در قامت "بازیکن اصلی" علاقه خود را به فوتبال نشان می‌دهد، البته نه در زمین واقعی بازی بلکه در کنار میز فوتبال دستی.

تنیس روی میز با دهان

رقص با نور خورشید
این گروه رقص چینی در پارک شنیانگ در استان لیائونینگ واقع در شمال شرق چین قادر است، نمایش و حرکات خود را با نور خورشید هماهنگ کند. به این ترتیب تماشاگران می‌توانند هم از نمایش خود رقصندگان لذت ببرند و هم از جنب‌وجوش سایه‌های آنها، البته مشروط بر آنکه هوا آفتابی باشد.

تنیس روی میز با دهان

نبرد رنگارنگ با آتش
آتش‌نشانان در جنوب فرانسه پنج روز درگیر اطفای حریق در جنگل‌ها بودند. بنا بر گزارش‌ها، بخش بزرگ آتش‌سوزی مهار شده است. این مایه صورتی‌رنگ برای جلوگیری از سرکشیدن دوباره شعله‌های آتش روی پوشش گیاهی منطقه پاشیده می‌شود.

تنیس روی میز با دهان

آناناس برای حفظ تعادل
روشن است که بدون تسلط مطلق روی تعادل بدن نمی‌توان آناناس را روی سر گذاشت و حرکت کرد؛ تازه روی سر تاس. راستی چرا هنگام دویدن این میوه را روی سر نگذاریم؟ موشه لدرفاین، دونده اسرائيلی ماراتون که عاشق آناناس است، در بسیاری از مسابقات ماراتون، آناناس خود را نیز بر سر می‌گذارد و تماشاگران را به خنده می‌اندازد.

تنیس روی میز با دهان

تصویری از "کویر" در لب دریاچه
خشکسالی ادامه‌دار در کالیفرنیا حیات وحش و طبیعت این منطقه را به شدت تحت تأثیر قرار داده و موجب خلق تصاویری تکان‌دهنده شده است. دریاچه اوروویل نیز از خشکسالی و کمبود باران در امان نمانده است. یک کایاک سوار مشغول ماهیگیری در آب‌های این دریاچه است، در حالی که ساحل دریاچه در اثر خشکی بیشتر صحنه‌ای کویری را تداعی می‌کند.

تنیس روی میز با دهان

جشن تبدیل کردن اندوه به شادی
گای جاترا جشنواره گاو است، جشنواره آواز و شادی. در این جشنواره که در کاتماندو برگزار می‌شود، پسران نوجوان و جوان با صورت‌های آغشته به جوهر و آرایش‌شده با پای برهنه در خیابان‌ها قدم می‌زنند تا یاد درگذشتگان را گرامی بدارند. حاضران در این جشن می‌کوشند به ملکه‌ای غمگین و سوگوار در دوردست‌ها نشان دهند که در غم او شریک بوده‌اند.

تنیس روی میز با دهان

تنیس روی میز با دهان
"حرکت به جلو" تم و شعار این دوره از مسابقات پارالمپیک است. در سناریوی مراسم افتتاحیه نیز از عناصر گوناگون استفاده شد تا تأکید شود که مشکلات و موانع نمی‌توانند جلوی پیشرفت و بالندگی افراد دارای معلولیت را بگیرند. تصویری دیدنی از ابراهیم الحسینی، ملی‌پوش تنیس روی میز مصر در پیکار با پارک هونگ کیو از کره جنوبی در نخستین روز از رقابت‌های پارالمپیک توکیو.

منبع: dw.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار