تفاوت اذان و اقامه در چیست؟
کد خبر: ۲۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار: 2021 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
تفاوت اذان و اقامه در زمان خواندش و همچنین گفتن و یا نگفتن برخی از عبارات می باشد،که با رعایت تفاوت اقامه و اذان می توانید یکی از واجبات دینی مسلمانان که نماز خواندن می باشد را به درستی ادا کنید.

تفاوت اذان و اقامه در زمان خواندش و همچنین گفتن و یا نگفتن برخی از عبارات می باشد،که با رعایت تفاوت اقامه و اذان می توانید یکی از واجبات دینی مسلمانان که نماز خواندن می باشد را به درستی ادا کنید.

نماز خواندن یکی از واجبات دینی همه مسلمانان است که دارای مراحل مختلفی می باشد باید به خوبی انجام شود اولین مراحل نماز اذان و اقامه می باشد که بعضی از افراد فرق این دو باهم را نمی دانند که در این مقاله شما را با فرق اذان و اقامه آشنا خواهیم کرد.

تفاوت اذان و اقامه در گفتن عبارات

تفاوت اذان و اقامه در چیست؟

اذان و اقامه، در گفتن و نگفتن برخی از کلمات و زمان خوانش با هم فرق دارند، برای گفتن اذان کلمه الله اکبر چهار بار تکرار می شود ولی در اقامه دوبار تکرار می شود، در اذان قد قامت الصلوه خوانده نمی شود ولی در اقامه بعد از گفتن حی علی خیر العمل دوبار قد قامت الصلوه گفته می شود و یکی دیگر از تفاوتهای اذان و اقامه این است که در انتهای اذان دوبار لا اله الا الله گفته می شود ولی در اقامه یک بار.

فرق اقامه و اذان در زمان خوانش

مسلمانان برای خواندن نماز باید وقت آن را بدانند و مطمئن شوند که در وقت مناسب شروع به خواندن نماز می کنند بنابراین چون بعضی از مردم از رسانه ها دور می باشند و یا دور از مسجد هستند خودشان سعی می کنند قبل از شروع اقامه اذان بگویند. اما برخی از افراد نیز پس از گفتن اذان در رسانه ها و یا مساجد بعد از تمام شدن اذان شروع به گفتن اقامه می کنند و نماز می خوانند اما بعضی از مردم علاقه دارند قبل از شروع خودشان اذان و اقامه بخوانند و نمازشان را به جا آورند که باید فرق عباراتی که در بالا گفته شد را رعایت کنند.

تفاوت اذان و اقامه در چیست؟

چرا اذان و اقامه با هم فرق می کنند ؟

اذان در واقع نشانه ای از این است که وقت نماز خواندن می باشد اما اقامه مقدمه شروع نماز خواندن است و با اذان گفتن مسلمانان برای اقامه نماز آماده می شوند ولی با اقامه گفتن برای به جا آوردن نماز آماده می شوند که گفتن عبارت قد قامت الصلوه در اقامه گفتن نیز به همین تفاوت اشاره دارد، بنابراین دستور داده شده است که باید اندکی فاصله بین اذان و اقامه ایجاد شود تا مسلمانان به نماز جماعت برسند این حکمت نشان دهنده این است که اصل و مبنا دراقامه نماز جماعت است که احکام مربوط به اذان و اقامه اصالتا در مورد ان تشریع شده است که گفتن اذان و اقامه برای نماز فرادی نیز مستحب است بنابراین تاکید آن بیشتر در نماز جماعت است که برخی از فقها ترک اذان و اقامه را در نماز جماعت جایز نمی دانند.

در این مقاله سعی داشتیم برای افرادی که فرق اذان و اقامه را نمی دانند مطالبی بنویسیم که با فرق آن آشنا شوند و نماز را به درستی ادا کنند امیدواریم ازمطالب گفته شده استفاده کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ها می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه شوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار