مذاکره برای خرید واکسن مدرنا و فایزرِ غیرآمریکایی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۹۸۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توقیف سرم‌های خریداری شده در کشور هند توضیحاتی ارائه داد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توقیف سرم‌های خریداری شده در کشور هند توضیحاتی ارائه داد.
 
کیانوش جهانپور:
 
* در حال حاضر هزینه ۵۰۰ هزار دوز واکسن خرید ماه‌ها پیش‌پرداخت شده و ۳۷۵ هزار دوز آن نیز توقیف و وارد کشور نشده است.
 
* صد‌ها هزار بطری سرم خریداری نیز توقیف‌شده و به کشور نرسیده البته به نظر می‌رسد با مذاکرات صورت گرفته این واکسن و سرم نیز وارد کشور شود.
 
* (در خصوص وضعیت واکسن کوواکس): ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن به‌واسطه بانک مرکزی و وزارت امور خارجه خریداری و پرداخت شد. توزیع واکسن کوواکس در تمامی دنیا تأخیر دارد. برای نمونه قرار بود تا پایان بهار ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز تحویل داده شود، اما نشد و از مجموع ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن، تنها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز دریافت کرده‌ایم و برای مابقی در صف نوبت قرار داریم.
 
* (وضعیت واردت واکسن از چین»: با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه وارد واکسن از چین به‌صورت استمراری شروع شد، در حال حاضر هفته‌ای دو محموله واکسن دریافت می‌کنم و بخش عمده‌ای از واکسیناسیون کشور نیز به‌واسطه همین واکسن‌ها انجام شد.
 
* از ماه‌ها قبل رایزنی‌هایی برای دریافت واکسن‌های دیگر از مبدأ اروپا انجام‌شده، تا امروز ما از واکسن‌های غربی تنها واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌ایم و برای واکسن‌های مدرنا و فایزر تولید خارج از آمریکا نیز مدت‌هاست در حال مذاکره هستیم و به‌زودی به سبد واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد.
 
* ژاپن نیز واکسن آسترازنکا نیز تحت لیسانس تولید می‌کند که با رایزنی‌های صورت گرفته، سه محموله معادل با محمول ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به مردم ایران اهدا شد و پس‌ازاین موارد خرید و اهدایی در صورت لزوم پیگیری خواهد شد.
فارس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
4
جوک نگو دیگه ،غیر امریکایی
SHERVIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
9
حتما باید کار از کار بگذره و روی دو سه هزار نفر فوتی بدیم که برید دنبال فایزر و مدرنا
حالمون از تک تکتون به هم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
روزی دو سه هزار نفر خخخه
حالا واکسن هم بزنید مگر قرار است کسی فوت نکند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
4
کلاه شرعی می‌گذارید؟!!
در ضمن توصیح بده چرا 4 ماه اجازه به واکسن برکت ندادین که در موعد مقرر آزمایش بالینی را شروع کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
1
حالا که همه دونستن چقدر بد عمل شده به دست و پا افتادید عزیزم اگر 6ماه قبل عمل میکردید تا حالا جمعیت کشور واکسینه شده بود این همه هم فوتی نداشتیم چقدر حقیر فکر میکنید که این هم مثل بازار خودرو فقط دست خودتون باشه و هیچ رقیبی نداشته باشید این جون ملته چقدر سرمایه انسانی باید از دست بره تا بفهمید چه پسرها ،دخترها ،پدران و مادرانی که به خاطر کوته فکری شما زیر خاک رفتند ایا جوابگوی کودکان اینها هستید شرم بر شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
1
الان اون واکسنی که تو کانادا تولید شده بااون واکسنی که تو آمریکا تولید شده و برند هردو هم فایزر هست چه فرقی داره؟ملت خسته شدن از این همه تصمیمات افتضاح و الکی،تاکی این بی لیاقتی ها ادامه داره،خون همه رو به جوش آوردین...هر روز واستیم ببینیم آیا رضایت میدین برای ملت قدمی به خیر بردارین یا نه...چند ماه هست همه رو سرکار گذاشتین...هی گفتن کرونا دلتا هست و چه و چه به روی مبارکتون نیاوردین الان هم که وضع بحرانی شده ،ته تصمیمتون تعطیلی ادارات هست...واقعا باید خون گریه کرد بخاطر این وضعیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv