چرا زنان باردار باید هندوانه مصرف کنند؟
کد خبر: ۲۱۷۹۰۶
تاریخ انتشار: 2021 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
متخصصان می‌گویند مصرف هندوانه به دلیل خواص بی شماری که دارد برای زنان باردار مفید است.
متخصصان می‌گویند مصرف هندوانه به دلیل خواص بی شماری که دارد برای زنان باردار مفید است.
 
به نقل از سی سی ان ورلد تِک، هندوانه یکی از میوه‌های آبدار و شیرین فصل تابستان است که طرفداران زیادی دارد. مصرف این میوه به تمامی افراد توصیه می‌شود. با این حال، متخصصان همواره به زنان باردار توصیه می‌کنند که هندوانه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.
 
چرا زنان باردار باید هندوانه مصرف کنند؟
 
گرچه بارداری یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی هر زنی است، با این وجود بسیاری از زنان در طول دوره بارداری از مشکلات متعدد سلامتی مانند سوزش سر معده و رفلاکس معده رنج می‌برند. یافته‌های محققان نشان داده است هندوانه علاوه بر خنک کردن و آبرسانی به بدن، می‌تواند این مشکل را در زنان باردار حل کند.
 
همچنین از آنجا که ۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل داده و سطح مناسب قند این میوه، مصرف آن می‌تواند باعث تسکین بیماری صبحگاهی و کم آبی بدن زنان باردار شود. مواد معدنی موجود در هندوانه مانع از گرفتگی عضلات در سه ماهه پایانی بارداری می‌شود.
 
از دیگر خواص مصرف هندوانه برای زنان باردار می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 
۱- کاهش تورم دست و پا: تورم دست و پا که به اِدم معروف است در طول دوره بارداری مشاهده می‌شود به طوری که ۷۵ درصد از زنان باردار این موضوع را تجربه می‌کنند. مطالعات نشان داده است سطح بالای آب هندوانه با کاهش انسداد در عروق خونی و ماهیچه ها، مانع از تورم دست و پا می‌شود.
 
۲- جلوگیری از تغییر رنگ پوست: بسیاری از زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی از تغییر رنگ پوست در دوره بارداری رنج می‌برند. هندوانه با بهبود عملکرد دستگاه گوارش مانع از بروز این حالت در پوست می‌شود.
 
۳- افزایش سطح انرژی بدن: هندوانه باعث افزایش سطح انرژی و شادی در بدن فرد خواهد شد.
 
 
 
۴- جلوگیری از پره اکلامپسی (یکی از اختلالات دوران حاملگی است که می‌تواند منجر به سقط جنین شود).
 
۵- کمک به تشکیل استخوان جنین: به دلیل آنکه هندوانه دارای سطح بالایی از پتاسیم، کلسیم، و مواد معدنی
است به تشکیل استخوان جنین کمک می‌کند.
باشگاه خبرنگاران
 
۶_ جلوگیری از یبوست: یبوست یکی دیگر از موارد شایعی است که در زنان باردار مشاهده می‌شود. هندوانه از آن جهت که دارای سطح بالایی از آب و نیز فیبر محلول است می‌تواند مانع از یبوست شود. در پایان گفتنی است گرچه میوه ها، سبزیجات، آجیل، گوشت و حبوبات برای زنان باردار بسیار مفید است، اما این افراد نباید به هیچ عنوان در مصرف هر یک مواد غذایی زیاده روی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار