ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد
کد خبر: ۲۱۷۴۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 18    -    ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
الكساندر اوپویموف یك كاوشگر قطب شمال، هنگام حمله خرس قطبی به همراه تیمش بود. یکی از اعضای تیمش دستکش و کلاه خز خود را درآورد و آنها را جلوی خرس به زمین انداخت، سپس حمله خرس متوقف شد

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهداختصاصی تابناک با تو؛ الكساندر اوپویموف كاوشگر قطب شمال، همراه تیمش بود که مورد حمله خرس قطبی قرار گرفت. یکی از اعضای تیمش دستکش و کلاه پشمی خود را درآورد و آن را جلوی خرس روی زمین انداخت، خرس متوقف شد و شروع به بوییدن لباسهایی کرد که پرتاب شده بود، و آن فرد دوباره کت خود را روی زمین انداخت و در حالی که خرس بوی لباس هایی را که قطعه قطعه انداخته شده بود استشمام می‌کرد آنها موفق به فرار شدند. گاهی حرکتی ساده جان شما را نجات می‌دهد. با این گزارش جالب با ما همراه باشید تا چند ترفند ساده برای نجات جانتان را در مواقع اضطراری بیاموزید.

خزه اسفاگنوم

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

اگر در طبیعت گم شدید و هیچ منبع آب آشامیدنی پیدا نکردید، می‌توانید به دنبال جلبک اسفاگنوم باشید. این جلبک‌ها اغلب در نزدیکی درختان جنگل یافت می شوند.

نوشیدن آب از این جلبکها ایمن و آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را از درخت بچینید و مستقیماً در دهان خود فشار دهید.

اسفاگنوم ماهیتی اسیدی دارد، بنابراین لازم نیست از باکتری‌های موجود در آن بترسید و مصرف آن بدون جوشیده شدن بی خطر است.

همچنین می‌توانید از آن به عنوان پانسمان روی زخم استفاده کنید، زیرا حاوی ید است که زخم را عقیم نگه می‌دارد و خطر عفونت را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

گربه‌های ممنوع الخروج استرالیا  

دلفین‌ها و این ویژگی‌های شگفت‌انگیز 

 

روی بازوهایتان آب سرد بریزید تا از گرما غش نکنید

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

بازی یا کار در معرض آفتاب برای ساعت‌های طولانی می‌تواند عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید برای ساعت‌های طولانی منجر به خستگی و ضعف شدید می‌شود. گاهی ممکن است به دلیل گرمازدگی ناگهان دچار سرگیجه شوید و درنهایت مجبورید ترفندی به کار ببرید تا بیهوش نشوید.

بلافاصله بعد از اینکه احساس کردید در معرض نور و گرمای زیاد خورشید قرار گرفته اید، آب خنکی پیدا کرده و آن را روی بازوها، گردن یا سر خود بریزید.

فرو بردن دست‌ها و بازوها در آب سرد نتیجه سریع دارد، زیرا این نواحی از بدن رگ‌های خونی زیادی در پوست دارند. این ترفند به شما کمک می‌کند تا به سرعت و به طور موثر با گرمازدگی خفیف مقابله کنید.


هرگز هنگامی که دسته ای از زنبورهای عسل به دنبال شما هستند، در آب فرو نروید.

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

روبرو شدن با دسته‌ای زنبور ممکن است شما را در معرض نیش آنها قرار بدهد،  سالانه حدود ۶۲ نفر در سراسر جهان بر اثر نیش زنبور جان خود را از دست می دهند. اگر نمی‌خواهید یکی دیگر از قربانیان زنبورهای عسل شوید، باید همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی تحت تعقیب زنبورها قرار گرفتید نباید داخل آب بپرید زیرا با هر بار بالا آمدن برای تنفس نیش می‌خورید در ضمن زنبورها داخل آب هم می‌توانند بیایند. پس بهتر است داخل ماشین بروید یا در جایی محفظه دار پناه بگیريد، اگر با سرعت زیاد از زنبورها دور شوید آنها نمی‌توانند به پای شما برسند و معمولا زیاد از محل مرکزی خود دور نمی‌شوند. هنگام فرار از زنبورهای عسل شما باید دهان و بینی خود را بپوشانید زیرا زنبور عسل به دی اکسید کربنی که شما ساطع می‌کنید جذب می‌شود.

همیشه هنگام بیرون رفتن به طبیعت یا حضور در یک منطقه خطرناک با خود سوت ببرید.

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

هنگام پرسه زدن در بیابان یا در منطقه ای خطرناک، همیشه باید سوت با خود همراه داشته باشید زیرابا این کار اگر به خطر افتادید با تلاش کم می‌توانید، توجه بقیه و یا امدادگران را جلب کنید. زبان بین‌المللی سوت این شکلی است: سه سوت کوتاه، سه سوت بلند، مکث و دوباره تکرار.  همین قانون در مورد درخواست کمک با فریاد یا استفاده از بوق ماشین نیز اعمال می‌شود.

اگر در برف گیر کردید هرگز اتوموبیل خود را ترک نکنید

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

یافتن اتومبیل همیشه آسان‌تر از یافتن انسانی است که در برف گم شده است. بنابراین همیشه باید در اتومبیل خود بمانید و اگر در برف گیر کردید و تلفن شما به هر دلیلی از کار افتاد تا رسیدن کمک هرگز آن را ترک نکنید.

اگر از ماشین خود پیاده شوید و به مکانی امن بروید، در معرض افت شدید دمای بدن قرار می‌گیرید که در نهایت منجر به گیجی، از دست دادن حافظه و دشواری در تنفس می‌شود. و از همه بدتر ممکن است گم شوید و در نهایت از سرما بمیرید.

به لاشه حیواناتی مثل فیل و نهنگ نزدیک نشوید

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

نهنگ‌ها و فیل‌ها از بزرگترین پستانداران جهان هستند. در حالی که شما ممکن است یک فیل را به طور طبیعی در باغ وحش‌ها ببینید، اما خیلی به ندرت امکان دارد یک نهنگ زنده را ببینید،  بنابراین اگر احیانا لاشه یک نهنگ مرده توسط امواج دریا به ساحل برده شد ، به تماشای آن نروید.

اجتناب از نزدیک شدن به لاشه یک حیوان برای زنده ماندن در حیات وحش ضروری است - چه یک فیل باشد چه یک نهنگ - حیوان مرده خطرناک است، زیرا وقتی یک حیوان به این حجم می‌میرد، لاشه آن از درون شروع به متلاشی شدن می‌کند و و گازهایی از آن آزاد می‌شود و دقیقاً مانند یک بالون بیش از حد باد شده منفجر می‌شود. این انفجارهای بزرگ صدمات قابل توجهی را به همه کسانی که به آنها نزدیک بشوند وارد می‌کند.

 

دکمه ستاره روی صفحه کلید آسانسور نزدیکترین خروجی را نشان می‌دهد که معمولاً در طبقه همکف است.

ترفندهای جالب که جانتان را نجات می‌دهد

اگر در آسانسور گیر کردید و در شرایط اضطراری قرار گرفتید و به دنبال نزدیکترین خروجی هستید، تنها کاری که باید انجام دهید جستجوی دکمه ستاره روی صفحه کلید آسانسور است.

ستاره بین کلیدهای آسانسور نشان دهنده ورودی، خروجی اصلی یا نزدیکترین خروجی است که معمولاً در طبقه همکف و گاهی طبقه اول است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
3
12
بسیار مطالب جالبی بود . ممنون .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
1
13
خ خ خ

آخه مومن کسی که توی گرمای 70 درجه خوزستان یا یک بیابان گیر افتاده آب سرد و جوی آب از کجا گیر بیاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
20
شما تا حالا تو آسانسور کلید ستاره دیدین؟ مال ما نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار