ایمن ترین راه برای رنگ کردن مو
کد خبر: ۲۱۶۵۳۰
تاریخ انتشار: 2021 July 08    -    ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
دانشمندان روش استفاده از رنگ آمیزی مو را در سایه‌های تیره و بدون استفاده از نمک فلزات سنگین و مواد اکسید کننده اختراع کرده اند. ما نمی‌دانیم که مردم در چه زمانی شروع به رنگ کردن مو‌های خود کردند، اما مطمئناً مشخص است که مصریان باستان این کار را با موفقیت انجام داده اند.

پنج اشتباه مهلکی که «سرآشپز» را تهدید می‌کند«تابناک با تو» - دانشمندان روش استفاده از رنگ آمیزی مو را در سایه‌های تیره و بدون استفاده از نمک فلزات سنگین و مواد اکسید کننده اختراع کرده اند. ما نمی‌دانیم که مردم در چه زمانی شروع به رنگ کردن مو‌های خود کردند، اما مطمئناً مشخص است که مصریان باستان این کار را با موفقیت انجام داده اند. آن‌ها نه تنها از حنا، بلکه از رنگ‌های پیچیده برای زیبایی و آرایش مو استفاده می‌کردند، ترکیبی از دوده با سولفید آنتیموان. اولین رنگ مو بصورت مصنوعی و شیمیایی حدود صد سال پیش اختراع شد. هزاران زن بلافاصله راهی ساده برای تغییر اساسی زیبایی در ظاهر و ظاهر جوان‌تر پیدا کردند.

ایمن ترین راه برای رنگ کردن مو
اما واقعیت این است که رنگ مو دارای مواد شیمیایی خطرناک است - آن‌ها ساختار مو را تغییر می‌دهند، همچنین می‌توانند باعث ایجاد آلرژی و آسیب به سلامتی شوند. به ویژه، مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از رنگ‌ها می‌توانند باعث ایجاد سرطان شوند.

مو از پروتئین‌ها و رنگدانه‌ها تشکیل شده است، رنگ و غلظت آن‌ها به رنگ آن‌ها بستگی دارد. با افزایش سن، ملانین، این رنگدانه‌ها کوچکتر می‌شوند و مو‌ها خاکستری می‌شوند. البته رنگ آمیزی مو همچنان پایدار نیست و اکنون ما رنگ‌ها و تکنیک‌های کمتری را برای حداکثر رساندن سلامت مو‌ها داریم.

ایمن ترین راه برای رنگ کردن مو

دانشمندان آمریکایی در مورد مطالعه خود صحبت کردند که طی آن آن‌ها در حال حاضر امن‌ترین روش برای رنگ آمیزی مو‌ها با فناوری نانو را پیدا کردند. درست است، دستیابی به سایه‌های طبیعی فقط امکان پذیر است و برای روشن کردن مو‌ها کار نخواهد کرد - برای این کار شما باید پراکسید هیدروژن اضافه کنید، و این بر ساختار مو تأثیر می‌گذارد.

برای رنگ آمیزی مو‌ها، محلول دوپامین روی آن‌ها اعمال شد و عملکرد آن را با یک محلول آمونیاک ضعیف تقویت شد. بسته به دما، می‌توانید از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید - از سیاه تا طلایی. به عنوان مثال، برای سیاه و سفید، درجه حرارت باید نزدیک دمای بدن باشد. رنگ چند هفته از بین نمی‌رود و هنگام بررسی، معلوم شد که این رنگ در مو نفوذ نمی‌کند بلکه فقط روی سطح آن باقی می‌ماند و خواص مو تغییر نمی‌کند.

سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار