هواشناسی از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا خبر داد
کد خبر: ۲۱۴۶۷۳
تاریخ انتشار: 2021 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کارشناش هواشناسی گفت: دمای هوا روز جمعه با شمالی شدن جریانات در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.
صادق ضیائیان کارشناش هواشناسی، با بیان اینکه در ۵ روز آینده آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، گفت: در این مدت در ساعات بعد ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر رگبار پراکنده با احتمال رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
 
او ادامه داد: امشب و فردا علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شمال وشرق هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.
 
کارشناس هواشناسی توضیح داد: همچنین دمای هوا روز جمعه با شمالی شدن جریانات در استان های ساحلی خزر و اردبیل بین ۴ تا 6 درجه کاهش می یابد.
 
ضیائیان با بیان اینکه از امشب به ویژه از اوایل هفته آینده تا روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود، افزود: همچنین سرعت وزش باد امشب و فردا در خوزستان ایلام و بوشهر و روز جمعه و شنبه در سمنان و شمال فارس و بخش های از مرکز کشور نیز افزایش یافته و موجب خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می شود.
 
او بیان کرد: امشب خلیج فارس و شرق دریای عمان وجمعه خلیج فارس تنگه هرمز و شرق دریای عمان روز شنبه و یکشنبه تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است دریای خزر روز جمعه و شنبه مواج است.
 
او درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران صاف و غبار صبحگاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۳۸ درجه و کم ترین آن ۲۴ درجه است.
 
 
باشگاه خبرنگاران 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار