آیا باید از حوله‌های جداگانه برای صورت و بدن استفاده کرد؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۲۱۲۶
تاریخ انتشار: 2021 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
متخصصان پوست‌ومو بارها تاکید کرده‌اند که باکتری‌ها، قارچ‌ها، سلول‌های پوستی مُرده، ذرات چربی و دیگر ترکیبات زائد می‌توانند درون حوله جمع شوند. تجمع همین عناصر مضر درون بافت حوله‌ها می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی، تشدید مشکلات آکنه‌ای و تحریکات پوستی را افزایش دهد.
همیشه وقت زیادی را برای صحبت کردن درباره بهترین راه‌های شست‌وشوی صورت صرف می‌کنیم. وسواس شست‌وشو ‌آن‌چنان اوج گرفته است که شستن صورت عملا به یکی از مقوله‌های شدیدا درحال رشد در جهان مراقبت از پوست تبدیل شده است.
 
آیا باید از حوله‌های جداگانه برای صورت و بدن استفاده کرد؟
 
حتی محصولات بسیار متنوعی برای رفع همین نیاز فراگیر ساخته شده‌اند و همچنان ساخته می‌شوند. اما در مورد بهترین راه‌ها برای خشک کردن صورتی که تازه شسته شده است، چه می‌دانیم؟ متخصصان پوست‌ومو می‌گویند که حوله صورت بیش از آنچه تصور می‌کنید، باید برایتان اهمیت داشته باشد.
 
 
آیا به حوله جداگانه‌ای برای صورت نیاز داریم؟
 
این سوال را می‌توان این‌گونه از متخصصان پوست‌ومو پرسید: آیا می‌توان از یک حوله به‌صورت مشترک برای صورت و بدن استفاده کرد؟‌ پاسخ کوتاه به این سوال، منفی است. بنابراین همیشه باید از یک حوله جداگانه برای صورت و یک حوله جداگانه برای دیگر قسمت‌های بدن استفاده کنید.
 
دکتر لیلی طلاکوب (متخصص پوست‌ومو در ویرجینیا) می‌گوید: «مساله فقط انتقال باکتری‌ها یا پاکیزگی نیست. محصولاتی که برای بدن استفاده می‌کنید (مانند مرطوب‌کننده، عطر و محصولات مخصوص موها) به‌طور کلی ترکیبات مناسبی برای صورت شما ندارند. به همین دلیل هم ترکیبات این محصولات می‌توانند روزنه‌های پوستی را مسدود کنند، شکل‌گیری جوش‌های پوستی را افزایش دهند و حتی در بعضی موارد باعث تحریکات پوستی یا بروز بثورات پوستی شوند».
 
 
آیا مشکل به باکتری‌ها ربطی دارد؟
 
بله مشکل به باکتری‌ها مرتبط است، اما همه حوله‌ها با باکتری‌ها تماس دارند. درواقع اول از همه باید بدانید که باکتری‌ها می‌توانند در بافت همه حوله‌ها نفوذ کنند، فارغ از این‌که برای کدام قسمت از بدن استفاده می‌شوند. متخصصان پوست‌ومو بارها تاکید کرده‌اند که باکتری‌ها، قارچ‌ها، سلول‌های پوستی مُرده، ذرات چربی و دیگر ترکیبات زائد می‌توانند درون حوله جمع شوند. تجمع همین عناصر مضر درون بافت حوله‌ها می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی، تشدید مشکلات آکنه‌ای و تحریکات پوستی را افزایش دهد.
 
 
فاصله تعویض حوله‌های صورت باید چقدر باشد؟
 
داشتن حوله جداگانه برای خشک کردن صورت قطعا اهمیت ویژه‌ای دارد، اما این حوله همیشه باید کاملا تمیز و پاکیزه باشد. برای رعایت این قاعده هم باید حوله صورت را پس از چند روز حتما بشویید. اگر پوست شما مستعد ابتلا به جوش‌های مختلف است، باید مدت‌زمان استفاده از یک حوله ثابت برای خشک کردن صورت را هم کوتاه کنید.
 
به‌گفته دکتر طلاکوب «اگر پوست شما مستعد آکنه است، باید حوله صورت را روزانه تعویض کنید». دلیلش هم این است که باکتری‌های پوستی در این شرایط می‌توانند به‌راحتی بین صورت و حوله جابه‌جا شوند و وضعیت مشکلاتی مانند آکنه یا روزاسه را وخیم‌تر سازند.
 
جدای از مساله شست‌وشوی زودبه‌زود حوله‌ها، شما باید این وسیله شخصی را در فاصله بین هر بار استفاده به‌خوبی خشک کنید. جدی گرفتن این نکته هم برای حوله صورت و هم برای حوله بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. پس حوله هرگز نباید در فضای حمام رها شود، بلکه باید برای خشک شدن در فضای آزاد قرار بگیرد.
 
منبع: هفته نامه سلامت
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv