کدام ابزار‌های برقی را برای خانه خریداری کنیم؟
کد خبر: ۲۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: 2021 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

کدام ابزار‌های برقی را برای خانه خریداری کنیم؟

ابزارآلات، دنیای بسیار وسیعی دارند و تنوع بسیار بالایی در میان این لوازم دیده می‌شود. در عصری که تکنولوژی با سرعت بالایی در حال رشد است، اکثر ابزارآلات دستی جای خود را به ابزار برقی داده‌اند و بیشتر لوازم برقی به واسطه نیروی مستقیم برق شهری و یا با نیروی برق ذخیره‌ای باتری کار می‌کنند.

این لوازم جایگاه ویژه‌ای در امور صنعتی و خانگی دارند. از این رو ابزار برقی علاوه بر حوزه صنعت به خانه‌های مردم نیز راه یافته‌اند. به این شدت که حتی گاهی عدم وجود یک وسیله برقی مناسب می‌تواند در بسیاری از فعالیت‌های روزانه شما تداخل ایجاد کند. بنابراین بهتر است لوازم برقی پر‌کاربرد در منزل را بشناسید و با مزایای آن‌ها آشنا شوید.

ابزارهایی از قبیل دریل شارژی، پیچ گوشتی شارژی، بلوور و کارواش ماشین جزو محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارآلات برقی هستند که در منزل استفاده می‌شوند. ممکن است شما مدت‌ها به این لوازم نیاز پیدا نکنید، به همین دلیل خرید آن‌ها را به تعویق می‌اندازید؛ در صورتی که حتی اگر هر چند وقت یکبار نیز کارتان گیر بماند، متوجه کاربردی بودن آن‌ها می‌شوید.

علاوه بر آن گاهی ممکن است کارهای فوری مانند باز و بسته کردن پیچ یک دستگیره، بستن یک آویز لباس، شستن ماشین و یا هر کار دیگری برایتان پیش آید که به علت نبود امکانات و ابزار برقی مجبور می‌شوید از مجموعه‌های خدماتی بیرون از منزل کمک بگیرید و شاید این امر برایتان خوشایند نباشید. در ادامه به معرفی این چند وسیله برقی ضروری می‌پردازیم.

دریل شارژی

دریل نیاز واجب هر خانه‌ای است و جزو لوازم برقی پرکاربرد است که می‌توان طیف وسیعی از کارهای تعمیرات را به کمک آن انجام داد. اصلی‌ترین کاربردی که برای این نوع دریل تعریف شده است، سوراخ کاری اجسام مختلف مانند چوب، اجسام فلزی غیر آهنی، دیوار و غیره است.

محدوده استفاده از این ابزار برقی به قدرت آن بستگی دارد. یعنی هرچه دریل قدرت بیشتری داشته باشد، می‌توان با آن کارهای سخت‌تری انجام داد. قدرت آن نیز به عواملی از جمله نوع باتری، ولتاژ، زمان شارژ و غیره بستگی دارد. میزان کارکرد این دریل با عدد آمپر ساعت مشخص می‌شود. هرچه عدد بزرگ‌ترباشد می‌توان زمان بیشتری با آن کار کرد.

میزان کارکرد این ابزار برقی نیز به پارامترهای مختلفی مانند: میزان شارژ اولیه، سطحی که دریل کاری می‌شود، زمان روشن بودن دستگاه و میزان دما بستگی دارد. این دریل وزن بسیار سبکی دارد و کار با آن نیروی چندانی نیاز ندارد. البته این وسیله تنوع بالایی دارد و افراد باید متناسب با نیاز و مورد استفاده آن را تهیه کنند.

معمولا ولتاژ باتری دریل شارژی ۱۲ تا ۱۸ ولت است. هرچه ولتاژ بالاتر باشد، باتری بزرگ‌تر و در نتیجه دستگاه سنگین‌تر می‌شود‌ مهم‌ترین مزیت این ابزار بی سیم و شارژی بودن آن است که به برق شهری نیازی ندارد. در نتیجه در مواردی که برق و یا پریز برق در دسترس نیست، این نوع دریل به کار می‌آید.

برای مقایسه، مشاهده قیمت و خرید انواع دریل شارژی اینجا کلیک کنید.

پیچ گوشتی های شارژی

پیچ گوشتی شارژی

این نوع پیچ گوشتی نیز از ابزار شارژی پر کاربرد با گشتاور بالا است که می‌توان به کمک آن پیچ‌های زیادی را با سرعت و صرف زمان اندک بست. از مزیت‌های این دستگاه این است که سبک بوده و قابل حمل و جاسازی است، همه افراد می‌توانند با آن کار کنند و مهم‌تر این که در زمان و انرژی صرفه جویی می‌شود.

این ابزار برقی بر حسب عملکرد آن در نوع الکتریکی و ضربه‌ای وجود دارد. دریل الکتریکی اندازه کوچکی دارد و برای انجام کارهای سبک استفاده می‌شود. دریل ضربه‌ای از قدرت و توان بالای باتری و قدرت بالای گشتاور برخوردار است و برای کارهای سنگین‌تر که قدرت و زمان بیشتری نیاز دارند، به کار گرفته می‌شود.

نکته قابل توجه در خصوص دو ابزار معرفی شده فوق این است که این دو ابزار کاملاً از هم مجزا هستند و نباید آن را با دریل پیچ گوشتی شارژی اشتباه گرفت. دریل پیچ گوشتی در واقع یک ابزار برقی با دو عملکرد است که می‌توان تغییر و تنظیمات آن بر حسب نیاز به عنوان دریل یا به عنوان پیچ گوشتی از آن استفاده کرد. همچنین مجهز به عملکرد چکشی و دارای مته کاربایدی است که برای سوراخ کاری سنگ و بتن و فرو کردن پیچ در سطوح سخت به کار گرفته می‌شود.

بلوور

بلوور یا دستگاه دمنده و مکنده یک دستگاه مخصوص برای تمیز کردن و زدودن گرد و غبار از سطح اجسام است. هرچند که اصلی‌ترین کاربرد آن تمیز کردن غبار قطعات کامپیوتری مانند کیس و کیبورد است، اما می‌توان از این ابزار برقی برای تمیزکاری سایر لوازم برقی، داخل ماشین و جاهایی که انعطاف ندارند و گردگیری سخت انجام می شود، استفاده کرد.

این دستگاه دو نوع عملکرد دمندگی و مکندگی دارد. حرکت موتور بلوور باعث تولید هوا می‌شود که با فشار زیاد از لوله آن خارج شده و وقتی به سطح اجسام برسد گرد و خاک را می‌زداید. از طرفی مانند جارو برقی یک کیسه جمع آوری گرد و غبار دارد و با خاصیت مکش غبار لوازم را جمع می‌کند. بلوور شارژی دارای کلید الکتریکی، کلید قفل ایمنی و قابلیت تنظیم سرعت دمندگی و مکندگی است.

برای مقایسه انواع بلوور یا همان دمنده و مکنده و مشاهده قیمت و خرید این دستگاه اینجا کلیک کنید.

کارواش ماشین

کارواش خانگی ماشین یا واتر جت یک ابزار برقی  که با کمک نازل آب را با فشار بالا به سطوح مختلف می‌پاشد و می‌تواند جرم و آلودگی را در زمان بسیار کم و بدون اتلاف انرژی و هزینه زیاد پاک کند. این ابزار در منزل علاوه بر شستن ماشین در موارد بسیاری کاربرد دارد.

دستگاه کارواش ماشین خانگی از نظر ابعاد در سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ قرار می‌گیرد‌. کارواش کوچک برای شستن دوچرخه، ماشین و حیاط مناسب است. کارواش متوسط برای شستن دیوار، نرده و نمای ساختمان به کار می‌رود و کارواش بزرگ برای جرم‌گیری و رنگ‌برداری در سطح وسیع‌تر استفاده می‌شود. برخی از این کارواش‌ها مخزن شوینده دارند و عملیات شست و شو را راحت‌تر می‌کنند‌.

برای مشاهده قیمت و خرید دستگاه کارواش خانگی اینجا کلیک کنید.

ابزار برقی خانگی را از کجا خریداری کنیم؟

فروشگاه آچاریست

حال که با کاربرد مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین ابزار برقی مورد نیاز در منزل آشنا شدید بهتر است برای رفع نیازهای خود به فکر تهیه این ابزارآلات باشید. برای این که بتوانید ابزارآلات باکیفیت و مطمئنی را خریداری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از فروشگاه ابزارآلات اینترنتی آچاریست انجام دهید. این فروشگاه اینترنتی معتبر وابسته به مجموعه فولادبران است و بیش از نیم قرن قدمت دارد. آچاریست تمام محصولات خود را با ضمانت و گارانتی ارائه می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار