آخرین وضعیت وقوع سیلاب در ۷ استان کشور
کد خبر: ۲۱۰۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع سیلاب در هفت استان و امدادرسانی به ۱۴۸ آسیب‌دیده خبر داد و گفت: با وقوع سیل از ساعت ١٢ تا ۸ روز سه شنبه (چهاردهم اردیبهشت‌ماه) در برخی استان‌ها به ۱۴۸ نفر گرفتار در سیلاب، امدادرسانی شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع سیلاب در هفت استان و امدادرسانی به ۱۴۸ آسیب‌دیده خبر داد و گفت: با وقوع سیل از ساعت ١٢ تا ۸ روز سه شنبه (چهاردهم اردیبهشت‌ماه) در برخی استان‌ها به ۱۴۸ نفر گرفتار در سیلاب، امدادرسانی شد.
 
 مهدی ولی پور افزود: سیل و آبگرفتگی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، اصفهان و یزد به‌وقوع پیوسته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ۲۷ تیم در ۲۱ عملیات با به‌کارگیری ۲۶ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۲ دستگاه پمپ و لجن‌کش به آسیب‌دیدگان، خدمات امدادی ارائه کرده‌اند. با تلاش امدادگران ۱۲ باب منزل از آب تخلیه و ۲۰ خودروی گرفتار در آب هم رهاسازی شد، همچنین ۹ دستگاه چادر، ۱۷ تخته پتو، ۹۶ کیلوگرم نایلون و ۳۰ قوطی کنسرو میان سیل‌زدگان توزیع شد.
 
به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با وقوع سیل از ساعت ۱۲ روز دوشنبه تا ۸ صبح امروز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، ۶ نفر مفقود شدند، یک نفر در استان یزد، یک نفر در جاده اردکان به چوپانان و چهار نفر نیز از کارکنان اداره برق در کرمان مفقود شده اند که پیکر آنان کشف شد. همچنین تاکنون ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب هم با تلاش امدادگران رهاسازی و نجات داده شده‌است.
 
پیکر ۶نیروی مفقودی اداره برق کرمان پیدا شد
 
تسنیم نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پیدا شدن جسد ۶ نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد.
 
رضا فلاح  از پیدا شدن جسد 6 نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد و اظهار داشت: مفقودین از نیروهای اداره برق گلباف بودند.
 
وی با بیان اینکه این نیروها برای عملیات اتصال برق روستای هرمک شهر گلباف به منطقه سیل زده اعزام شده بودند گفت: بر اثر وقوع سیل مجدد در این منطقه 6 نفر از نیروهای اداره برق دچار حادثه و در نهایت مفقود شده بودند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بلافاصله 14 تیم امدادونجات زمینی و هوایی از جمعیت هلال احمر مرکز استان و شهرهای گلباف، ماهان، شهداد و کرمان به محل حادثه اعزام شدند خاطر نشان کرد: عملیات امدادونجات زمینی با حضور 12 تیم از شب گذشته آغاز شده بود.
 
وی با بیان اینکه 2 تیم امدادوهوایی توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند ادامه داد: تیم آنست سگ‌های زنده‌یاب نیز در محل حادثه حضور داشت.
 
به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با وقوع سیل از ساعت ۱۲ روز دوشنبه تا ۸ صبح امروز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، ٥ نفر مفقود شدند؛ یک نفر در استان یزد، یک نفر در جاده اردکان به چوپانان و ٤ نفر هم از کارکنان اداره برق در کرمان گم شده اند که عملیات جست‌وجو و نجات ادامه دارد.
 
همچنین تاکنون ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب هم با تلاش امدادگران رهاسازی و نجات داده شده‌اند.
 
عشایر سمیرمی گرفتار در باران امدادرسانی شدند
 
امدادگران جمعیت هلال احمر با همراهی ماموران نیروی انتظامی شهرستان سمیرم به کمک عشایر گرفتار شده در بارش باران بهاری شتافتند.
 
رییس جمعیت هلال احمر سمیرم روز سه شنبه، اظهار داشت: گروه‌های امدادی بعد از شدت گرفتن بارندگی و دریافت گزارش‌هایی مبنی بر گرفتار شدن شماری از خانوارهای عشایری، عازم این مناطق شدند.
 
به گفته سید نورمحمد موسوی، بارندگی ۲۴ ساعت گذشته باعث آب‌گرفتگی معابرو جاری شدن آب در مسیرهای دره‌ای و مراتع همجوار رودها در فصل کوچ شد وتعدادی از عشایر و دام‌های آنان را گرفتار کرد.
 

وی تصریح کرد: چند گروه امدادی به این مناطق در نقاط مرکزی و جنوب سمیرم اعزام شدند و پتو، پلاستیک، چادر و غذا بین عشایر گرفتار در باران توزیع کردند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
1
۳۰ قوطی کنسرو ؟؟؟؟اونوقت واسه کشور های دیگه میفرستند -اونم کامیونی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار