آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره
کد خبر: ۲۱۰۶۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
پرونده‌های آدم‌ربایی در طول تاریخ اتفاقی تکراری بوده و اغلب به منظور به دست آوردن پول یا به دلیل اختلافات شخصی بین آدم ربا و مقتول انجام شده است. در این گزارش، غیر معمول‌ترین موارد آدم ربایی و همچنین انگیزه‌های عجیب و غریب آن‌ها را جمع آوری کردیم.

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظرهاختصاصی تابناک با تو؛ پرونده‌های آدم‌ربایی در طول تاریخ اتفاقی تکراری بوده و اغلب به منظور به دست آوردن پول یا به دلیل اختلافات شخصی بین آدم ربا و مقتول انجام شده است. در این گزارش، غیر معمول‌ترین موارد آدم ربایی و همچنین انگیزه‌های عجیب و غریب آن‌ها را جمع آوری کردیم.

۱. کیوکو چان کاکس که توسط پدر و همسر سابقش مادرش در سال ۱۹۷۱ ربوده شد

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

یوکو اونو قبل از اینکه با جان‌لنون، موسیقیدان مشهور آشنا شود، با تهیه کننده و کارگردان مشهور آنتونی کاکس ازدواج کرده بود. با این حال، ازدواج آن‌ها به هم خورد و سرانجام آن‌ها مجبور به طلاق در سال ۱۹۶۹ شدند و پس از طلاق، یوکو حضانت دخترشان کیوکو چان را بدست آورد. در شب کریسمس سال ۱۹۷۱، آنتونی کاکس با دختر ۸ ساله خود کیوکو ناپدید شد. اونو و همسرش جان لنون به دنبال کیوکو گشتند، اما نتیجه‌ای نداشت و در این میان آنتونی کاکس با دختر ربوده شده خود برای پیوستن به فرقه‌ای مذهبی زندگی معمولی را ترک کرده بودند و ۱۴ سال پنهان زندگی کردند.

به عبارت دیگر آنتونی کاکس دخترش را با خود برد تا حضانت او، به دست همسر سابقش نیفتد. در سال ۱۹۸۹ پس از ترور جان لنون، برای مادرش پیام تسلیت فرستاد. کیوکو وقتی ۳۷ ساله شده بود با مادرش ملاقات کرد.

۲. الیزابت آن اسمارت ۱۴ ساله در ۵ ژوئن ۲۰۰۲ ، با تهدید به چاقو ربوده شد و توسط آدم ربای خود برایان میچل، که ادعا می کرد کشیش است، چندین بار مورد تجاوز قرار گرفت.

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

دختر ۱۴ ساله‌ای به نام الیزابت از خانه خود در سالت‌لیک‌سیتی، یوتا آمریکا ربوده شد. وی ۹ ماه در اسارت بود تا اینکه از شهر سندی در یوتا که حدود ۲۵ کیلومتر با خانه اش فاصله داشت نجات یافت. الیزابت با تهدید اسلحه ربوده شد، در حالی که خواهر کوچکترش مری وانمود کرد که خوابیده است.

مجرم و محکوم علیه برایان دیوید میچل الیزابت را با چاقو تهدید و مجبور کرد که با او و همسرش واندا‌برزی به جنگل برود. او در جنگل چندین بار به الیزابت تجاوز کرد. میچل ادعا می‌کرد که یک کشیش و عضوی فعال در جامعه است. پس از نجات الیزابت همسر متجاوز به ۱۵ سال زندان و شوهرش میچل پس از تشخیص چندین اختلال روانی و اجتماعی به حبس ابد محکوم شد.

 

۳. در ۱۰ ژوئن ۱۹۹۱ جویس دوگارد ۱۱ ساله هنگامی که به سمت ایستگاه اتوبوس در مایرز کالیفرنیا می‌رفت، در خیابان ربوده شد و ۱۸ سال در اسارت فیلیپ و نانسی گاریدو بود بار‌ها مورد تجاوز قرار گرفت و در این مدت دو دختر به دنیا آورد.

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

چهره جویس وقتی ربوده شد و وقتی آزاد شد

در ۱۰ ژوئن ۱۹۹۱ جویس ۱۱ ساله توسط فیلیپ گاریدو از خیابان مایرز در کالیفرنیا هنگامی که به ایستگاه اتوبوس مدرسه می‌رفت ربوده شد. جویس تا سال ۲۰۰۹ میلادی در اسارت بود.

زمانی که فیلیپ در بیست و چهارم و بیست و پنجم آگوست ۲۰۰۹ به همراه دو دخترش از دانشگاه کالیفرنیا بازدید کرد، ماجرا لو رفت. فیلیپ گاریدو و نانسی گاریدو به آدم ربایی محکوم شدند؛ بنابراین، فیلیپ به عمل خود اعتراف و ماجرا را برای محققان تعریف کرد. او گفت که با یک شی تیز به سر دختر زد و باعث از هوش رفتن او شد، در حالی که همسرش او را حمل کرد و داخل ماشین انداخت.

جویس در اسارت چندین بار مورد تجاوز قرار گرفت و بیشتر اوقات به او زنجیر می‌بستند و البته گاهی به او اجازه تماشای تلویزیون می‌دادند، اما او حق نداشت به اخبار گوش بدهد. جویس گفت که (نانسی) شریک آدم ربا و متجاوز و به همان اندازه شرور و زورگو بود. در طول اسارت، جویس دو دختر از متجاوز خود فیلیپ به دنیا آورد.

۴. جاکوب واترلینگ ۱۱ ساله با تهدید اسلحه ربوده شد و پس از گذشت ۲۷ سال از حادثه، بقایای جسد وی پیدا شد و آدم ربای مجبور به اعتراف به جرم خود شد.

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

جاکوب ایروینگ واترلینگ ۱۱ ساله در ۱۲ اکتبر ۱۹۸۹ ربوده شد و در دوازده سالگی کشته شد، پرونده ناپدید شدن وی به مدت ۲۷ سال باز ماند و در سپتامبر ۲۰۱۶، استخوان ها و بقایای جاکوب در منطقه‌ای دور ۵۰ کیلومتر از نقطه‌ای که وی ربوده شده بود کشف شد. یکشنبه در سال ۱۹۸۹ جاکوب با برادر کوچکتر خود که در آن زمان ده ساله بود و همچنین یک پسر ۱۱ ساله دیگر در خیابان های سنت جوزف در حال دوچرخه سواری بود. دنی هاینریش به آنها نزدیک شد و جاکوب را با تهدید اسلحه ربود و در حالی که اجازه داد برادر و دوستش آنجا را ترک کنند.

دنی هاینریش به اتهام تعرض جنسی به یک کودک خردسال محکوم شد. فیلم‌های پورنوگرافی کودکان در داخل خانه وی پیدا شد و اعتقاد بر این است که وی قبل از اینکه در نهایت او را بکشد، به او حمله جنسی کرده‌ است. وی به جرم این جنایات به حبس ابد محکوم شد.


۵. الیزابت هاگن، همسر تام هاگن، یکی از ثروتمندترین مردان نروژ در اکتبر ۲۰۱۸ ربوده شد و شواهد نشان می داد که او برای باجگیری ربوده شده، اما حقیقت فراتر از این بود.

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

ربوده‌شدن آن‌هاگن همسر تاجر نروژی تام هاگن یکی از معروف‌ترین آدم ربایی‌های تاریخ است. او ۶۸ ساله بود که ناگهان از خانه‌اش در حومه اسلو ناپدید شد. در تحقیقات پلیس نروژ یک جفت کفش، رشته پلاستیکی، لکه‌های خون و تلفن همراه خانم هاگن را کشف کرد. توله سگ او را در دستشویی پیدا کردند و در رختخواب نامه‌ای مبنی بر درخواست پول به قیمت ۹.۵ میلیون برای آزادی او پیدا شد که نشان میداد آن‌هاگن به قصد باجگیری ربوده شده‌ است.

با این حال پس از چندین ماه مشخص شد که این شواهد فقط برای گمراه کردن روند تحقیق در مورد سوژه است و خانم هاگن در واقع کشته شده است، زیرا هیچ مدرک دیگری مبتنی بر ربایش و باجگیری وجود نداشت. شوهر او تام هاگن متهم اصلی بود، اما با پیدا نشدن جسد و آلت قتاله، و همچنین انگیزه‌ای آشکار برای قتل، پلیس پرونده را مختومه اعلام کرد.

۶. پتی هرست بازیگر و نویسنده در حالی که فقط ۱۹ سال داشت، در ۴ فوریه ۱۹۷۴ از آپارتمان خود در برکلی به دست گروهی از چریک‌های چپ ربوده شد و عجیب بود که او نمی‌خواست آزاد شود.

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

زن جوان پاتریشیا از خانواده‌ای قدرتمند بود و توسط گروهی از چریک‌های چپ که خود را سامب می‌نامند، ربوده شد و انگیزه آنها فرصت طلبی بود. بعداً معلوم شد که آپارتمانی که وی از آن ربوده شده است، برکلی نزدیک به مقر سازمان فوق الذکر بوده و انگیزه اصلی این عملیات آزادی دو نفر از اعضای آن با استفاده از نفوذ سیاسی خانواده هرست بوده است. هنگامی که این گروه نتوانست به هدف اصلی این آدم ربایی دست یابد از خانواده پاتریشیا خواست که به همه افراد نیازمند در کالیفرنیا به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار غذا بدهند اما روند کار هرج و مرج به پایان رسید و در نتیجه گروه از آزادی پتی خودداری کرد.

بعداً پتی‌هرست تصمیم گرفت برای همکاری در سازمان از جمله سرقت بانکی که توسط دوربین مداربسته فیلمبرداری شده بود، در این سازمان بماند. در پایان، پتی به عضویت در سازمان درآمد و از اصول آن حمایت کرد. کارشناسان معتقدند آنچه پتی پشت سر گذاشت، نتیجه سندرم استکهلم بود، که در آن قربانی جلاد خود را دوست دارد.

۷. الیزابت متولد ۱۹۶۶ توسط پدرش ربوده و اسیر شد و در طول ۲۴ سال تجاوز او از پدرش صاحب هفت فرزند شد. این اتفاق در اتریش رخ داد. 

آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

جوزف فریتزل پدر الیزابت از نخستین روزی که دخترش الیزابت ۱۸ ساله شد، در سال ۱۹۸۴ او را ربود و زندانی کرد. مادرش رزماری خبر مفقود شدن دخترش را به پلیس گزارش داد و پلیس تقریباً همه جا را جستجو کرد، اما نتیجه‌ای نداشت. از روز اول که او ربوده شد، آدم ربای الیزابت که پدرش بود، هر روز او را در زیرزمینی که وی را در آن نگه داشته بود ملاقات و به او تجاوز جنسی می کرد. کارآگاهان بر این باورند که مادر او نیز با پدرش همدست بوده است.

در آوریل سال ۲۰۰۸ بر اثر یک اتفاق، الیزابت توانست از زیرزمین فرار کند و برای اولین بار پس از اسارت دنیای بیرون را ببیند. پدر او متهم شناخته و به زندان محکوم شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
25
30
حقایقی تهوع آور از جامعه به صطلاح جنتلمن های غربی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
واما ایران خودمون
گل وبلبله
علی
| |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
همین چند وقت پیش در جامعه ای به نظر شما مترقی کودک 17 ساله بر اثر تجاوز پدر خودش کشته شد!
ناشناس
| |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
از این جنایات در کشورهای اسلامی از جمله ایران خودمونم داریم.تواین جنتلمن ها به کودک 17 ماهه تجاوز نشده.کور خود بینای دیگران
ناشناس
| |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
تا وقتی جامعه ما هم چشم بسته به سمت غرب برود این موارد افزایش پیدا میکند.اگر شک دارید به آمار مراجعه کنید که با مدرن شدن جامعه در حال افزایش هست.
محمد ثانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
2
3
تعجب می کنم گروگانگیری بزرگی که به گروگانگیری قرن مشهور شده بود در این فهرست نیست. گروگانگیری پسر مارلون براندو توسط مادرش آنا کشفی..
کریستین براندو که توسط مادرش آنا کشفی ربوده شده بود پس از چند روز بی خبری با دخالت FBI و اطلاعاتی که خانم کشفی داد مشخص شد گروگان گرفته شده..پیکر نیمه جان کریس را که گرفتار سینه پهلوی حاد شده بود در یک چادر متعلق به هیپی های بی خانمان یافته به بیمارسان منتقل کردند. اگر چه ظاهرا این آدم ربایی به خاطر پول بوده، ولی حقایق مشخص شده حاکی از انتقام خانم کشفی از شوهر سابقش بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار