واکسن آسترازنکا ترجیحا به افراد زیر ۵٠ سال تزریق نشود
کد خبر: ۲۰۹۵۱۴
تاریخ انتشار: 2021 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
رئیسی گفت: هیچ منع مصرفی در هیچ گروهی سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا وجود ندارد اما این واکسن ترجیحا به افراد زیر ۵٠ سال تزریق نشود.
 علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ضمن تکذیب خبر ممنوعیت تزریق واکسن آسترازنکا به افراد زیر ۵٠ سال بیان کرد: افراد بالای ۵٠ سال واکسن آسترازنکا دریافت خواهند کرد و هیچ منع مصرفی در هیچ گروهی سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا وجود ندارد و همه افراد می‌توانند این واکسن را تزریق کرد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: اگر افراد زیر ۵٠ سال بودند و واکسن دیگری در دسترس بود، می‌توان واکسن دیگری به کادر بهداشت و درمان تزریق کرد چرا که در مواردی مشاهده شده است برخی از کادر بهداشت و درمان به دلیل دل نگرانی از طریق ممانعت می‌کنند و برای حفظ حرمت مدافعان سلامت در صورت در دسترس بودن واکسن دیگر می‌توان برای افراد زیر ۵٠ سال واکسن دیگری تزریق کرد.
 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: اگر کادر بهداشت و درمان علاقه مند بودند تا واکسن ایرانی تزریق کنند باید صبر کنند تا طی چند ماه آینده واکسن ایرانی به مرحله تولید و تزریق عمومی برسد و تاکید می‌کنم که هیچ منع مصرفی برای تزریق واکسن آسترازنکا وجود ندارد.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار