شادی زیستن در اقیانوسیه
کد خبر: ۲۰۸۷۷۶
تاریخ انتشار: 2021 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
bato-adv
bato-adv
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

شادی زیستن در اقیانوسیه«تابناک باتو» ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

شادی زیستن در اقیانوسیه

طلوع خورشید در مونستر

در این عکس دیدنی از طلوع خورشید، کلیسای پطرس و پولس قدیس در شهر مونستر آلمان جلوه‌ای دیگر یافته است. در روزهای برگزاری عید پاک برای مسیحیان معنای بازگشت و رستاخیز عیسی مسیح نویدبخش زندگی دوباره است.

شادی زیستن در اقیانوسیه

دیوار یادبود قربانیان کرونا

در بریتانیا دیوار یادبودی برای قربانیان کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است. مردم با کشیدن قلب‌های سرخ بر روی این دیوار یاد قربانیان کرونا را گرامی می‌دارند. این دیوار در کنار رود تیمز روبروی ساختمان پارلمان در لندن قرار دارد. هر قلب نماد یک قربانی است. تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار قلب بر روی این دیوار نقش بسته است.

شادی زیستن در اقیانوسیه

ته تغاری باغ وحش آرنهم

یازده کرگدن کوچولو به جمع حیوانات باغ وحش آرنهم هلند اضافه شده‌اند که رولف با ۹۰ کیلو وزن آخرین آنهاست. رولف هر روز دو کیلو سنگین‌تر می‌شود، اما شاخش به این زودی در نخواهد آمد. اگر همه‌گیری کرونا نبود، بچه‌ها برای دیدن رولف صف می‌بستند. می‌دانستید وزن کرگدن نر به ۳۰۰۰ کیلو می‌رسد؟

شادی زیستن در اقیانوسیه

سایه سیاه کرونا بر سر تهران

همه مراکز استان‌ها در ایران در وضعیت قرمز کرونایی معرفی شده‌اند اما تردد و تکاپو در کلان‌شهرها ادامه دارد. بحث تعطیلی ده روزه تهران در حالی به بن بست خورده که بیمارستان‌ها از مبتلایان و مراجعه‌کنندگان اشباع شده‌اند. زرد - نارنجی - قرمز... مبادا ‌سیاه هم در رنگ‌بندی‌‌‌ها وارد شود.

شادی زیستن در اقیانوسیه

امان از ماه آوریل

هوای آوریل اصولا قابل پیش‌بینی نیست اما یخبندان امسال واقعا نوبر است. غنچه‌هایی که در روزهای آفتابی مارس جوانه زده بودند، حالا در غلافی از یخ گیر افتاده‌اند. این می‌تواند یک سپر حفاظتی هم باشد ولی خطر سرمازدگی شکوفه‌ها و درختان میوه بالاست. تا یک هفته دیگر، باید سوز هوای قطبی را تحمل کرد.

شادی زیستن در اقیانوسیه

جشنواره قایق در چین

جشنواره قایق کین‌تونگ از سنت‌های دیرین شهر تایژو در چین است که پیشینه آن به سلسله سونگ (۱۱۲۷-۱۲۷۹ میلادی) می‌رسد. این آیین در فهرست میراث معنوی و فرهنگی چین جای گرفته است. جشنواره کین‌تونگ در چارچوب آیین یادبود مرگ کینگ‌مین برگزار می‌شود و یادآور قربانیان جنگ است.

شادی زیستن در اقیانوسیه

شادی زیستن در اقیانوسیه

شادزیستی را می‌توان در چهره شرکت‌کنندگان جشنواره پاسیفیک در آوکلند نیوزیلند مشاهده کرد، هنگامی که بار دیگر رقص‌های سنتی خود را به نمایش می‌گذارند. برخی از آنها هنوز ریتم آهنگین همیشگی خود را پس از دو سال وقفه بازنیافته‌اند. این جشنواره پرشور یک بار در سال ۲۰۱۹ به دلیل وقوع سوءقصدهای تروریستی در مسجد کریست‌چرچ و بار دیگر به دلیل پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ لغو شده بود.

منبع: دویچه وله

 

 

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv