واکسن جدید کرونا با میزان ۱۰۰ درصد اثربخشی
کد خبر: ۲۰۷۷۵۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 31    -    ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نواواکس واکسنی است که باید مانند فایزر در دو دوز متفاوت تزریق شود. این واکسن حاوی پروتئین بوده و این پروتئین شاخک پروتئینی سارس کووید ۲ است که در آزمایشگاه ساخته شده است. اما به تنهایی نمی‌تواند شخص را مبتلا به کووید نماید. این شاخک به همراه یک " ماده تکمیلی " باعث تولید پادتن محافظ علیه بیماری کرونا در بدن انسان می‌گردد.

واکسن جدید کرونا به نام Novavax  با میزان ۱۰۰ درصد اثربخشی در برابر ابتلای حاد

واکسن جدید کرونا به نام Novavax  با میزان ۱۰۰ درصد اثربخشی در برابر ابتلای حاداختصاصی «تابناک باتو» ـ واکسن جدید کرونا به نام Novavax دربرابر ابتلای حاد به این بیماری تاثیر کامل و صد در صدی دارد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در قراردادی با شرکت عظیم داروی سازی گلاسکو خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن جدید ویروس کرونا را امضا و در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که مرحله پایانی و تکمیل این واکسن در کارخانه گلاسکو صورت می گیرد.

اما خصوصیات اصلی این واکسن چیست و آیا با واکسن‌های دیگر قابل مقایسه است یا خیر؟

نواواکس واکسنی است که باید مانند فایزر در دو دوز متفاوت تزریق شود. این واکسن حاوی پروتئین بوده و این پروتئین شاخک پروتئینی سارس کووید ۲ است که در آزمایشگاه ساخته شده است. اما به تنهایی نمی‌تواند شخص را مبتلا به کووید نماید. این شاخک به همراه یک " ماده تکمیلی " باعث تولید پادتن محافظ علیه بیماری کرونا در بدن انسان می‌گردد. این ماده جدید که ترکیب شاخک پروتئینی کووید و ماده تکمیلی است، مصونیت قوی‌تر و ماندگارتری را در برابر بیماری مهلک ایجاد می‌نماید. علاوه بر این به خاطر نیاز کمتر این واکسن به پروتئین در ساخت آن، امکان تولید بیشتری را دارد.

طبق اطلاعات موجود واکسن نو آواکس در برابر ابتلای وخیم به بیماری، یعنی بیمارانی که در بیمارستان بستری شده و مواردی که منتهی به مرگ می‌گردد، صددرصد موثر بوده است.

همچنین واکسن نواواکس در برابر گونه " کنت ویروس" ۸۶ درصد و در برابر گونه اصلی ویروس کرونا هم، ۹۶ درصد کارایی دارد. از مزیت‌های شاخص این واکسن این است که تا سه ماه در دمای یخچال قابلیت نگهداری دارد. درست برعکس فایزر و مدرنا که می‌بایست در دمای خیلی خیلی سرد نگهداری شوند، چون واکسن نواواکس با استفاده از راکتور‌های زیستی موجود تولید می‌شود ـ که در کارخانه‌های داروسازی در دسترس است ـ به محض کسب آخرین مرحله تایید داروی توزیع آن به راحتی در سراسر جهان آغاز خواهد شد.

واکسن جدید کرونا به نام Novavax  با میزان ۱۰۰ درصد اثربخشی در برابر ابتلای حاد

بریتانیا و سایر کشور‌های جهان از واکسن‌های مختلف برای طرح‌های واکسیناسیون خود بهره گرفتند. هم اکنون واکسن‌های فایزر، آکسفورد و آسترازنکا در این کشور استفاده می‌گردد و قرار است واکسن مدرنا نیز در ماه آوریل به کشور بریتانیا برسد.

گفتنی است که واکسن نواواکس در آژانس محصولات پزشکی دارویی در حال ارزیابی است. تا پس از تایید در سریع‌ترین شکل ممکن و با ایمنی لازم تولید شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
2
26
اونور آب تند تند دارن واکسن تولید میکنند ولی کشور ما هنوز داره رو FATF تازه تفکر می‌کنه که آیا خوبه یا نه. این تفاوت بین کشور پیشرفته و کشور صرفا جهان چهارمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
0
16
ما هیچ، ما نگاه
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
9
1
کجاش گفته اثر بخشی ۱۰۰٪ دارد ؟؟؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
1
15
خدا خیر بدهد به این نامسلمانها!!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
13
اثربخش ترین وبیخطرترین واکسنها تاکنون فایز که واکسنی آمریکائی آلمانیست ومدرناکه واکسنی آمریکائی است میباشندکه هردوازطریق پیام رسان ژنتیکی ویروس ایمنی ایجادمیکنندوهردو
موردتايیدسازمان جهانی بهداشت ودارووغذای آمریکاقرارگرفته اند ومتاسفانه مسئله دارترین واکسنهاواکسن روسی است که نه تنهاتاکنون موردتائیدهیچ سازمان علمی مستقلی قرارنگرفته حتی درکوتاه مدت عوارض زیاده داشته چه رسدبه درازمدتش که
خدامیداند درضمن این مطلب راخانم دکترمینومحرزمدیرتحقیقات
پروژه واکسن ایرانی درمصاحبه باپایگاه خبری رکنا روزچهرشنبه ۱۱ فروردین ابرازنمودندکه لطف خداشامل حال ماشد وبا ناز روسهادرفرستادن واکسن تولیدیشان روبروشدیم که
انشاالله وزارت بهداشت این یک قلم راحذف کندومال بدبیخ ریش
صاحبش لطفاً اطلاعات درست مثل همیشه دراختیارکاربرانتان قراردهید البته واکسنهای دیگرباارزش ومفیدندولی مطلب علمی
عرض شد
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
11
دولت فقط وعده تو خالی می دهد .
واکس خارجی اخه بده ضرر داره !!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار