چند ساعت در هفته کار کنیم تا استرس نگیریم؟
کد خبر: ۲۰۶۰۵۵
تاریخ انتشار: 2021 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ما به عنوان یک کارآفرین یا مدیرعامل یک شرکت، تمایل داریم ساعت‌های زیادی را در محل کار خود سپری کنیم. اما حداکثر چند ساعت کار کنیم تا به سلامتی خود آسیب وارد نکنیم؟ آیا اصلا محدودیتی در تعداد ساعت کار در هفته هست؟ بهترین تعداد ساعت کاری در هفته چند ساعت است؟ بیشتر از چه مقداری برای سلامتی و ذهن خطرناک است؟

حداکثر چند ساعت در هفته کار کنیم تا استرس نگیریم یا به سلامت‌مان آسیب نزنیم؟

حداکثر چند ساعت در هفته کار کنیم تا استرس نگیریم یا به سلامت‌مان آسیب نزنیم؟«تابناک با تو» - ما به عنوان یک کارآفرین یا مدیرعامل یک شرکت، تمایل داریم ساعت‌های زیادی را در محل کار خود سپری کنیم. اما حداکثر چند ساعت کار کنیم تا به سلامتی خود آسیب وارد نکنیم؟ آیا اصلا محدودیتی در تعداد ساعت کار در هفته هست؟ بهترین تعداد ساعت کاری در هفته چند ساعت است؟ بیشتر از چه مقداری برای سلامتی و ذهن خطرناک است؟

محققان در کشور استرالیا دریافتند کار زیاد در کنار همه مزایایش می‌تواند به سلامتی یا روند شناختی خودمان آسیب بزند.

حداکثر چند ساعت در هفته کار کنیم تا استرس نگیریم یا به سلامت‌مان آسیب نزنیم؟

طبق تحقیقی که توسط نشریه Melbourne Institute Worker Paper منتشر شده است؛ حداکثر ۲۵ ساعت کار در یک هفته یا سه روز، می‌تواند سالم‌ترین تعداد ساعت کاری برای یک فرد باشد؛ به‌ویژه اگر سن شما بیش از ۴۰ سال باشد.

محققان استرالیایی در این تحقیق، ۳ هزار مرد و ۳ هزار زن کارمند را ارزیابی و تعداد ساعت‌های کاری آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن‌ها دریافتند بیش از ۵۵ ساعت کار در هفته می‌تواند موجب خستگی و استرس شود و روی اعصاب فرد تاثیر بگذارد. همین‌طور، قدرت خودآگاهی یا شناخت فرد را کاهش می‌دهد و عملکرد‌های شناختی او ضعیف می‌شوند.

در همین تحقیق، مشخص شده است اگر فردی زمان کار خود را به ۲۵ ساعت در هفته کاهش دهد؛ قدرت حافظه، استدلال انتزاعی و دانش‌های خاص خود را بهبود داده است.

اگر نتوانم ۲۵ ساعت در هفته کار کنم؟

اگرچه در این مطالعه توصیه می‌شود حتما ساعت‌های کار خود را کاهش دهید، اما متذکر می‌شود اگر بیشتر از ۲۵ ساعت در هفته کار می‌کنید؛ نباید احساس بدی داشته و خود را سرزنش کنید.

این مطالعه نشان می‌دهد ۴۰ ساعت کار در هفته، آسیب کمتری به مغز در مقایسه با ۵۵ ساعت کار در هفته وارد می‌کند. در واقع، ۵۵ ساعت کار در هفته ضرر‌هایی بیشتر از بیکاری برای سیستم مغزی انسان دارد.

حداکثر چند ساعت در هفته کار کنیم تا استرس نگیریم یا به سلامت‌مان آسیب نزنیم؟

در این مطالعه اشاره شده: «کار می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. به این معنا که می‌تواند باعث تحریک مغز شود، اما در عین حال مقدار زیاد کار کردن باعث ایجاد استرس و خستگی می‌شود و روی عملکرد‌های شناختی انسان تاثیرگذار است و بسیار آسیب‌زننده است.»

به گفته متخصصان، داشتن یک کار متعادل در افراد بالای ۴۰ سال می‌تواند به بهبود سلامتی و ایجاد انگیزه در بخش‌هایی از مغز که شروع به کند شدن کردند؛ کمک کند.

کلمه کلیدی «تعادل» است و باید همه سعی کنیم در کار کردن تعادل داشته باشیم.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: استرس ، کار ، کارکردن ، سلامت ، آسیب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار