در خانه تکانی های ابتدای هر سال چه لوازمی را باید سرویس و تعمیر کنید
کد خبر: ۲۰۵۸۲۰
تاریخ انتشار: 2021 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
bato-adv
bato-adv

در خانه تکانی های ابتدای هر سال چه لوازمی را باید سرویس و تعمیر کنید

سالیان دراز است که ایرانیان با نزدیک شدن فصل بهار مشغول، خانه تکانی می‌شوند. همه وسایل منزل را تمیز می‌کنند و اگر ایرادی در آنها باشد، خرابی را برطرف می‌کنند؛ تا با آمدن بهار، فصل تازه‌ای از زندگی خود را با آرامش شروع کنند. همه‌ی شما می‌دانید برای خانه تکانی باید چه کارهایی انجام دهید ولی ممکن است این سوال برایتان آید که در زمان خانه تکانی چه لوازمی را باید سرویس و تعمیر کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با چک لیست کوچکی از تعمیرات منزل آشنا شوید.

با توجه به میزان استفاده و نوع وسایل مختلف، زمان سرویس آنها مشخص می‌شود. اولویت سرویس با وسایلی است که در طول سال از آنها بسیار استفاده می‌شود. در زیر چک لیستی برای وسایل مورد نیاز برای سرویس سالانه آورده شده است:

  • لامپ‌های منزل
  • سیم کشی برق
  • راه آب آشپزخانه و فاضلاب
  • لوله‌های آب
  • کاشی‌های آشپزخانه، حمام و دستشویی
  • کولر آبی
  • رسیدگی به پکیج و تغییر وضعیت فصلی
  • اجاق گاز
  • یخچال فریزر
  • تلویزیون

از قدیم گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است و این در مورد رفتار با وسایل منزل نیز صدق میکند پس در چکاپ وسایل خود کوتاهی نکنید. وسایلی که در لیست بالا نام بردیم بهتر است که به شکل سالیانه بررسی شوند که اگر نیاز به تعمیر اساسی یا تعویض قطعه‌ای جدید دارد، سریع‌تر انجام شود. بررسی و تعمیر بعضی از لوازم، توسط خودمان امکان پذیر است و با کمی تمیزکاری یا روغن‌کاری موضوع حل می‌شود. اما برخی موارد مانند کولر آبی، پکیج و ... حتما باید موضوع توسط یک کارشناس فنی بازرسی شود.

لامپ های منزل

یکی از اقدامات ما در پایان هر سال تمیز کردن چراغ‌ها و لوسترها است. رسیدگی به سیم‌کشی آنها و تعویض لامپ سوخته یا شکسته است.

پخچال

به دلیل استفاده زیاد از یخچال، بررسی دوره‌ای این وسیله گران توصیه میشود. ابتدا همه وسایل را از داخل آن خارج کنید و با آب ولرم، صابون و دستمال آن را تمیز کنید. دمای مناسب یخچال را با توجه به فصل تنظیم کنید. قطعات مختلف آن مثل فیلتر، آب سردکن، لامپ، فن و ... را چک کنید. اگر قطعه‌ای ایراد پیدا کرده و امکان رفع آن را ندارید با سرویسکار تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

اجاق گاز

یکی از وسایلی که هر روزه برای درست کردن غذا، چای و ... در همه خانه‌ها استفاده می‌شود، اجاق گاز است. در زمان خانه تکانی آخر سال، باید چربی‌‌ها ، دوده‌ها و ... از روی گاز تمیز شود. همچنین کارکرد گاز از نظر روشن ماندن گاز در زمان استفاده، کار کردن فندک گاز، قطع کردن گاز در زمان بستن شیر و عدم نشتی گاز از شلنگ‌‌ها بررسی شود و در صورتیکه ایرادی در آنها وجود دارد توسط تعمیرکار فنی برطرف شود.   

تلویزیون

یکی از مهمترین لوازم منزل که سرویس و تعمیر آن قبل از ایام عید ضروری است، تلویزیون است. تلویزیون بخصوص در ایامی که کرونا، باعث خانه نشینی افراد شده است سرگرمی پرکاربردی برای خانواده هاست. در ابتدا برای سرویس و تعمیر سالیانه این وسیله از تمیز کردن و بادگیری محفظه‌های آن شروع کنید. همچنین می‌توانید سلامت آنتن، سیم‌های برق را بررسی و در صورت ایراد با سیم جدید تعویض کنید. به یاد داشته باشید برای اتصال تلویزیون به برق حتما از محافظ برق استفاده کنید تا در صورت نوسان برق با خرابی آن روبه‌رو نشوید. اگر مشکلی در تصاویر تلویزیون دیده میشود مانند نقطه سیاهی روی تصویر، یا خط افتادن و ... لازم است که از یک تعمیرکار جهت بررسی بیشتر کمک بگیرید.

در خانه تکانی های ابتدای هر سال چه لوازمی را باید سرویس و تعمیر کنید

پکیج

در فصل خانه تکانی، مصرف آب گرم اندکی بالاتر از سایر مواقع است، از طرفی در ایام عید دسترسی سریع به تعمیرکاران فراهم نیست. بنابراین توصیه میشود که قبل از تعطیلات نوروز نسبت به سرویس پکیج اقدام کنید. مواردی مانند رسوب گیری لوله های پکیج، تغییرات ناگهانی فشار پکیج، سرد و گرم شدن ناگهانی آب گرم مصرفی که یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پکیج است را حل کنید. همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه لازم است هنگام تغییر فصل، نسبت به تغییر وضعیت حالت زمستانه به تابستانه اقدام کنید. با رعایت این نکات ضمن داشتن اوقات بی دردسر، از پکیج خود مراقبت میکنید. اگر به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای هستید، با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید تعمیرکار پکیج دیواری در تهران را در سایتهای تعمیرکاری معتبر پیدا کنید.

در خانه تکانی های ابتدای هر سال چه لوازمی را باید سرویس و تعمیر کنید

کولر

وسیله دیگری که نیمی از سال بسیار استفاده می‌شود و باید در زمان خانه تکانی سرویس شود، کولر است. فرقی نمی‌کند که شما از کولر آبی یا گازی برای خنک کردن محل استفاده می‌کنید. این وسایل در شش ماه از سال دائم کار می‌کند و حتما باید به آنها رسیدگی شود.

اگر از کولر آبی برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنید حتما اقداماتی مانند شستن کولر، تعویض پوشال‌ها، تمیز کردن دریچه‌های کولر، شستن بدنه کولر و تعویض تسمه کولر را انجام دهید. اگر در منزل از کولر گازی استفاده می‌کنید، بهتر است هرچند وقت یکبار آن را روشن کنید تا گاز داخل آنها به جریان بیافتد و از میزان خنک بودن باد آن اطمینان حاصل کنید. اگر فکر می‌کنید باد کولر سرمای خود را از دست داده، پنل آن را باز کنید و فیلترهای هوا را تمیز یا تعویض کنید. اگر همچنان باد گرم تولید می‌شود لازم است از تعمیرکار کولر بخواهید تا گاز کولر شما را شارژ کند.

وسایلی که در لیست بالا اعلام شد، مهمترین وسایلی هستند که باید تعمیر و سرویس شوند تا در منزل شما جان دوباره بگیرد. البته با توجه به استفاده شما از وسایل ممکن است وسایل دیگری مانند کامپیوتر، ماکروفر و ... به این لیست اضافه شود. پیشنهاد می‌شود هر سال از وسایلتان به خوبی نگهداری تا از نو شدن سال و استفاده از وسایل خود لذت کامل ببرید.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv