هواشناسی: ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه
کد خبر: ۲۰۳۳۲۴
تاریخ انتشار: 2021 February 07    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

هواشناسی: ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و در برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد.

بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و در برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال رخداد تگرگ خواهد بود، شدت بارش امروز در جنوب زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه بارش در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و مرکز کشور ادامه دارد همچنین شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب فارس و جنوب اصفهان خواهد بود. در مناطق جنوبی و غربی احتمال رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

روز دوشنبه در شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: این سامانه بارشی طی این روز از کشور خارج می‌شود همچنین در نیمه شرقی وزش باد و در سایر مناطق آسمانی صاف خواهیم داشت.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی به‌نسبت پایدار حاکم خواهد بود. از بعد از ظهر امروز و طی روز یکشنبه نیز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شمال شرق و جنوب شرق کشور را به دنبال دارد.

خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت فردا مواج و متلاطم خواهد بود و امروز بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.


مهر

 

آخرین اخبار