نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف
کد خبر: ۲۰۳۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 07    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
وقتی صحبت از یک آپارتمان کوچک می‌شود، همه از آپارتمان کوچک با بدبینی صحبت می‌کنند، زیرا ترتیب دادن همه چیز‌هایی که برای زندگی در آپارتمان کوچک نیاز دارید کار ساده‌ای نیست. با این حال، اگر خود را با تکنیک‌های تزئینی و عملی که خارجی‌ها هنگام چیدمان فضای داخلی استفاده می‌کنند مسلح کنید، می‌توانید از مشکل تنگی و کمبود مکان جلوگیری کنید.

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف«تابناک با تو» - وقتی صحبت از یک آپارتمان کوچک می‌شود، همه از آپارتمان کوچک با بدبینی صحبت می‌کنند، زیرا ترتیب دادن همه چیز‌هایی که برای زندگی در آپارتمان کوچک نیاز دارید کار ساده‌ای نیست. با این حال، اگر خود را با تکنیک‌های تزئینی و عملی که خارجی‌ها هنگام چیدمان فضای داخلی استفاده می‌کنند مسلح کنید، می‌توانید از مشکل تنگی و کمبود مکان جلوگیری کنید. sayarak.com در مورد جالب‌ترین و مفیدترین موارد صحبت می‌کند.

۱. فرانسه: مبلمان ماتریوشکا و کار با رنگ

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

فرانسوی‌ها عاشق مبلمان تودرتو و جمع و جور هستند.

در بعضی از آپارتمان‌ها، یک اتاق نشیمن جداگانه و لوکس غیرقابل اجرا است، بنابراین شما باید آن را بخشی از فضای مشترک کنید. برای این مورد، طراحان ترفند بزرگی به نام اصل ماتریوشکا دارند. همه مبلمان به گونه‌ای طراحی می‌شوند که اگر فضا کوچک باشد، وسایل می‌توانند داخل هم و زیر یکدیگر "پنهان" شوند. به عنوان مثال، در آپارتمان‌های فرانسوی، یک میز قهوه اغلب زیر مبل پنهان می‌شود و صندلی‌های اضافی نیز به نوبه خود زیر میز قرار می‌گیرند.

همچنین، فرانسوی‌ها می‌دانند که چگونه با رنگ کار کنند. آن‌ها این ایده را که فقط سایه‌های روشن برای تزئین آپارتمان‌های کوچک مناسب هستند رد می‌کنند. به همین دلیل است که رنگ‌های تیره غالباً در اندازه‌های کوچک یافت می‌شوند که باعث ایجاد احساس صمیمیت و نه کوچکی می‌شوند. از نظر بصری، اندازه آپارتمان فقط، اگر آن را با مبلمان غیرضروری پر کنید یا نتوانید دکوراسیون بهینه را پیدا کنید، کاهش می‌یابد، و رنگ بندی در این مورد نقش چندان مهمی ندارد. اگر می‌ترسید با سایه‌های اشباع بیش از حد استفاده کنید، فقط یک دیوار را با رنگ تیره برجسته کنید؛ بنابراین نه تنها یک تضاد زیبا در اتاق ظاهر می‌شود، بلکه یک حجم بصری اضافی نیز ظاهر می‌شود.

۲. سوئد: منطقه بندی با پرده و پارتیشن شیشه‌ای

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

در سوئد از پرده و پارتیشن شیشه‌ای برای منطقه بندی استفاده می‌شود

علی رغم این واقعیت که بسیاری از مالکان آپارتمان کوچک به جای تختخواب در آپارتمان خود مبل‌های تاشو نصب می‌کنند، اما از ته دل مبل‌های تاشو را دوست ندارند. هیچ مبل راحتی به راحتی یک تختخواب دو نفره با یک تشک ارتوپدی نرم نیست. اگر نمی‌خواهید آسایش یا فضای آپارتمان را فدا کنید، از سوئد استفاده کنید: سکو درست کنید، روی آن تخت بگذارید و از فضای داخلی به عنوان کمد جادار برای لباس، ورزش استفاده کنید تجهیزات یا سایر مواردی که "محل اقامت دائم" ندارند؛ و برای ایجاد ظاهر فضای شخصی، با یک پارتیشن شیشه‌ای بپوشانید.

سوئدی‌ها همچنین از پرده‌ها برای منطقه بندی استفاده می‌کنند. اگر بخواهید خود را از فضای اصلی جدا کنید نه از لحاظ جسمی بلکه از نظر روانشناختی، منسوجات ضروری هستند، به عنوان مثال، اگر اتاق خواب شما با اتاق نشیمن ترکیب شده و باید تختخواب را پنهان کنید. برای انجام این کار، یک ریل یا قرنیز را روی سقف نصب کنید، که پرده آزادانه روی آن باز و بسته شود. برای اینکه منسوجات با فضا یکی شوند، آن‌ها را با رنگ دیوار‌ها مطابقت دهید.

۳. ژاپن: پنجره داخلی

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

یک پنجره داخلی احساس روانی انزوا را از بین می‌برد.

اگر آپارتمان کوچک است و احساس می‌کنید دیوار‌ها به شما فشار می‌آورند، ترفند زیر را امتحان کنید: یک پنجره از یک اتاق به اتاق دیگر باز کنید. وجود نوعی پنجره بر روی دیوار داخلی آپارتمان احساس روانی انزوا را از بین می‌برد و همچنین مشکل کوچک بودن فضا را برطرف می‌کند.

توجه داشته باشید: اگر می‌خواهید از همه عناصر مسکن برای راحتی و بهینه کردن فضا استفاده کنید، یک آستانه به پنجره یا دهانه باز شده اضافه کنید. می‌توان از آن به عنوان قفسه کتاب یا میز کار کوچک استفاده کرد.

۴. آلمان: اجاق گاز کوچک

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

اگر به ندرت در خانه آشپزی می‌کنید، دو مشعل کافی است.

اگر یک یا دو نفر در آپارتمان زندگی می‌کنند یا تمایلی به گذراندن نیمی از روز در کنار اجاق گاز ندارید، دو شعله کافی است. روی آن‌ها می‌توانید به راحتی صبحانه و قهوه درست کنید یا کروتون سرخ کنید، در حالی که اجاق گاز حداقل فضای کار را اشغال می‌کند. قسمت باقیمانده را می‌توان با ظروف، وسایل خانگی اشغال کرد یا آزاد گذاشت تا برای تهیه سوپ یا برش سالاد استفاده کنید.

۵. ایالات متحده آمریکا: پارتیشن متحرک وپوشش کامل دیوار با آینه

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

آینه بصورت بصری فضا را گسترش می‌دهد و پارتیشن متحرک فضای داخلی متحرک ایجاد می‌کند

روز‌هایی که مالکان ترجیح می‌دادند پارتیشن‌های ثابت را نصب کنند، گذشته است. اکنون نمونه‌های مجهز به مینی ریل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. آن‌ها به راحتی مکان خود را تغییر می‌دهند و تغییر شکل به هیچ تلاش جسمی نیاز ندارد. چنین دیواری می‌تواند اتاق نشیمن را از اتاق خواب جدا کند یا اتاق کودک را به دو منطقه تقسیم کند: برای یک دختر و پسر. اگر تخت داخل کمد قرار داده شود خوب است - در این حالت، در طول روز امکان افزایش فضای اتاق نشیمن وجود دارد. لطفا توجه داشته باشید: اگر دوست ندارید تلویزیون را با دوستان و یا دیگر افراد مهم تماشا کنید، ساخت صفحه‌های تلویزیون در هر دو طرف پارتیشن منطقی خواهد بود.

علاوه بر پارتیشن‌های متحرک، دیوار‌های تمام آینه در آمریکا محبوب هستند، که کاملاً با وظیفه گسترش اتاق‌ها اجرا می‌شوند. اما به خاطر داشته باشید که آینه بهتر است روی یک دیوار پهن قرار گیرد. اگر آن را به یک دیوار باریک آویزان کنید، فضا کشیده می‌شود.

۶. دانمارک: استفاده از عملکرد طاقچه

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

از طاقچه پنجره می‌توان به عنوان نشیمن یا میز کار استفاده کرد

در اندازه کوچک، هر متر مربع و هر سطح قابل چشم پوشی نیست، بنابراین ارزش دارد از فضا بیشترین استفاده را ببرید. به عنوان مثال، از طاقچه‌های پنجره نه برای گل‌های داخل منزل، بلکه به عنوان میز، محل نشستن، قفسه کتاب، میز آرایش یا نشیمن اضافی (اگر طاقچه پنجره پایین است) استفاده کنید. خوب، در آشپزخانه، جلوپنجره را می‌توان با میز کار ترکیب کرد، به همین دلیل سطح کار تقریباً دو برابر می‌شود.

۷. استرالیا: کتاب و لباس با هم

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

همه چیز را می‌توان در یک شکستگی ذخیره کرد، و آن را به چند بخش تقسیم کرد.


در ایران، رسم بر این است که هرچیز جای خود را بگیرند: برای کتاب‌ها - کتابخانه، برای لباس‌ها - کمد لباس، برای چیز‌های کوچک - سبد و جعبه. در استرالیا، آن‌ها در چنین تقسیم بندی معنی ندارند. آن‌ها یک سیستم ذخیره سازی در شکستگی کم عمق ایجاد می‌کنند و بخش‌های خاص خود را برای هر منظور اختصاص می‌دهند. این بسیار راحت است، زیرا همه چیز در یک مکان است و شما مجبور نیستید به دنبال چیز‌های مورد نظر در سراسر خانه بگردید. می‌توانید برای شکستگی خانه درب تهیه کرده و سیستم ذخیره سازی را به یک کمد لباس کامل تبدیل کنید، یا می‌توانید قفسه‌ها را با کتاب و لباس با پرده ببندید تا گرد و غبار جمع نشود.

۸. ترکیه: استفاده از پتانسیل داخلی مبلمان

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

مبلمان با فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید

درد اصلی صاحبان آپارتمان‌های کوچک ذخیره سازی است؛ و اگر به نظر می‌رسد که برای کتاب‌ها و لباس‌ها کابینت‌ها و قفسه‌های جداگانه‌ای اختصاص داده شده است، پس مشکلات در مورد ریزه کاری‌های خانگی ایجاد می‌شود. حتی در مرحله چیدمان آپارتمان، پیشنهاد می‌کنیم که به فکر خرید مبلمان با کشو باشید: اگر مبل‌ها، پاف‌ها، میز‌های قهوه و میز‌های کنار تخت مجهز به کشو باشند، فضای ذخیره سازی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و دیگر نگران نخواهید شد مثلاً دستگاه شارژ را در کجا قرار دهید.

۹. ایتالیا: تختخواب زیر سکو

نحوه تجهیز آپارتمان کوچک در کشورهای مختلف

تختخواب که می‌تواند زیر podium سکو رانده شود، باعث صرفه جویی در فضا می‌شود.


معمولاً اگر در آپارتمان سکو وجود داشته باشد، تختخواب روی آن قرار می‌گیرد، در حالی که در زیر سکو سیستم‌های ذخیره سازی، مینی کشو و ... وجود دارد. اما می‌توانید چنین سکویی نصب کنید تا تخت را زیر آن سر دهید ... این راه حل طراحی دارای نقاط قوت و ضعف است. اولین مورد این است که شما مجبور نیستید به دنبال روش‌های اضافی تهویه باشید، و خوابیدن در مجاورت زمین به نوعی آشناتر است. در مورد معایب، آن‌ها با این واقعیت در ارتباط هستند که تخت باید هر روز زیر سکو پنهان شود، زیرا هنگام بیرون آوردن، بعید است جایی برای رفت و آمد بگذارد و فضا برای بیرون کشیدن تخت داشته باشید.

منبع: سیارک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
4
واااای که چه زیبا هستند از این اتاقها میخواااام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار