تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند
کد خبر: ۲۰۳۰۸۹
تاریخ انتشار: 2021 February 06    -    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
هرکسی در کودکی آرزوی خانه خود را دارد. شخصی می خواهد خانه درختی خود را داشته باشد ، شخصی آرزوی زندگی در زیر آب را دارد ، اما دو برادر در جنوب هلند مدتها آرزو داشتند که در یک برج آب مستقر شوند. و این اتفاق افتاد! درست است که آنها باید هزینه ی زیاد، زمان و تلاش زیادی را صرف کنند؛ اما ...

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند«تابناک با تو» - هرکسی در کودکی آرزوی خانه خود را دارد. شخصی می خواهد خانه درختی خود را داشته باشد ، شخصی آرزوی زندگی در زیر آب را دارد، اما دو برادر در جنوب هلند مدتها آرزو داشتند که در یک برج آب مستقر شوند. و این اتفاق افتاد! درست است که آنها باید هزینه ی زیاد ، زمان و تلاش زیادی را صرف کنند. اما ارزشش را داشت ، زیرا سال گذشته رویای آنها جایزه اول مسابقه معماری و طراحی ۲۰۲۰ را برای بهترین تحول در یک سازه متروکه را کسب کرد.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

معماری و طراحی تبدیل یک برج آب قدیمی به مسکن مدرن (Watertower Nieuw Lekkerland، هلند).

روزگار در حال تغییر است و اگر نیم قرن پیش برج های آب بخشی جدایی ناپذیر از معماری هر شهرکی بودند، اکنون این سازه های مهندسی غیر استاندارد به سادگی رها یا تخریب می شوند. اگرچه همه اجسام چنین سرنوشت غم انگیزی را متحمل نشده اند، در همه کشورها علاقه مندان به اندازه کافی وجود دارند که موفق به تبدیل این خلاقیت های اصلی می شوند. به عنوان مثال، در هلند، به منظور صرفه جویی در برج های آب ، یک مسابقه Watertowerprize با جایزه سالانه برندگان مسابقه برگزار شد. سال گذشته، جایزه اول به دو برادر Nieuw Leckerland ، هلند جنوبی اهدا شد.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

معماری و طراحی پروژه تبدیل برج آب برنده مسابقه Watertowerprize-۲۰۲۰ (هلند) شد. | عکس


همه چیز از این واقعیت آغاز شد که در زمان کودکی، دو برادرSven و Lennart de Jong اغلب اوقات خود را در برج قدیمی می گذراندند، از پله ها بالا و پایین می دویدند و بازی های مختلفی را اختراع می کردند. آنها دائماً در مورد چگونگی مستقر شدن در آن و زندگی در چنین مکان غیرمعمولی صحبت می کردند. وقتی آنها ۲۱ ساله شدند، فرصتی عالی برای خرید یک ملک متروکه در سال ۱۹۱۵ توسط پیمانکار Visser & Smit ایجاد شد و بچه ها بدون هیچ تردیدی برای تحقق بخشیدن به رویای کودکی خود و تبدیل برج آب به خانه این کار را انجام دادند.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

بازسازی کامل برج آب قدیمی ۷ سال طول کشید (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند). | عکس


تبدیل برج آب به خانه در سال ۲۰۱۳ رخ داد. پس از آن بود که آنها برای تصمیم گیری در مورد یک برنامه عملی به استودیوی RV Architectuur مراجعه کردند ، زیرا جوانان سعی کردند تا حد امکان مستقلا فرآیند تحول تبدیل برج آب به خانه را انجام دهند ، آنها فقط به کمک متخصصانی که قادر به تهیه یک پروژه جالب باشد نیاز داشتند.

دشواری اجرای آن این بود که برادر ها رویای خود را می دیدند "برج آب را به خانه تبدیل کنند و در یک برج آب زندگی کنند" . و برای این لازم بود که پوسته و شکل بیرونی در شکل اصلی آن حفظ شود و با دقت، بدون نقض جذابیت، همه موارد لازم برای یک زندگی راحت را فراهم کنند.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

مدل و نقشه برداری از تحولات در برج آب قدیمی (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند).

یک مشکل خاص در تبدیل برج آب به خانه ایجاد پنجره های بزرگ از کف تا سقف بود ، زیرا آنها نمی خواستند ظاهر یک تاسیسات مهندسی را خراب کنند ، اما زندگی در یک ساختمان مسکونی بدون نور روز نیز غیرممکن است. برای تکرار نشدن شکل سوراخهای الماسی شکل ارائه شده توسط طراحی سازه ، تصمیم گرفته شد دهانه های پنجره مطابق با طرح داخلی ادغام شود. اگرچه با ایجاد پروژه منطقه بندی داخلی ، کمتر مشکلی بوجود آمد و همه به این دلیل بود که ما می خواستیم ابتدای برج شش ضلعی با قطر ۹ متر را حفظ کنیم و تمام استاندارد های مسکن و ساخت را فراهم کنیم.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

تبدیل برج آب به خانه : زندگی در برج بازسازی شده (Watertower Nieuw Lekkerland، هلند).

در نتیجه ، برای سازماندهی فضای راحت داخل برج آب ، آن را به سه بخش تقسیم كردند: قسمت زیرین را به یك باغ زمستانی با سقف بلند تبدیل كردند و در بالای آن ، دو منطقه مسكونی دنج كه شامل دو طبقه است طراحی کردند. این کار به این منظور انجام شد که هر خانواده دارای یک منطقه مشترک (باغ زمستانی و پله های منتهی به بالای برج به صورت مارپیچ) و فضای شخصی باشند.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

اتاق ناهارخوری و آشپزخانه در یکی از "خانه های" سازمان یافته در یک برج آب متروکه (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند).

هر منطقه نشیمن دارای طرح منحصر به فرد و نمای متفاوت از پنجره ها است. طراحی و معماری خاص جهت خاصی از نقشه ی هر طبقه را تعیین می کرد ، اما از لحاظ عملکردی آنها به شرح زیر تقسیم می شدند: سطح پایین دارای مناطق مشترک زندگی بود - اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق غذاخوری و حمام. اما در ردیف دوم ، اتاق های خواب هم والدین و هم اتاق کودکان با یک اتاق بازی وجود داشت.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

معماری و طراحی فضای داخلی اتاق خواب والدین در یک خانه غیر معمول (Watertower Nieuw Lekkerland، هلند).

وقتی کار طراحی و تبدیل برج آب به خانه به پایان رسید ، برادران خود شروع به کار کردند تا تغییر را با حداقل سرمایه مالی به پایان برسانند. البته ، برخی از عملیات توسط افراد حرفه ای انجام شده است ، اما اساساً ، تمام کارهای تعمیرات بر دوش بچه ها بود. ۷ سال طول کشید تا برج آب قدیمی به یک آپارتمان مسکونی ویژه با مساحت ۲۰۰ متر مربع تبدیل شود.

در حال حاضر ، آنها برای زندگی در کنار خانواده خود به آنجا نقل مکان کرده اند. همانطور که مشخص شد ، در این مدت ، جوانان مشتاق نه تنها نیمه خود را پیدا می کنند ، بلکه پدر هم شدند ، بنابراین اکنون فرزندان آنها از پله ها بالا می روند و محیط اطراف را تحسین می کنند ، زیرا در آن مکان هایی که پله ها قرار دارند پنجره نصب شده است.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

کودکان و اتاقهای بازی در محل زندگی هر خانواده (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند) فراهم شده است.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

در آپارتمان ، مکانی برای سیستم های ذخیره سازی وجود داشت (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند).


با توجه به اینکه برج آب خود بر روی تپه ای قرار دارد و ارتفاع چشمگیر ۳۴ متری آن به شما امکان می دهد بدون مانع منظره های نفس گیر را تحسین کنید. در یک طرف آن می توانید رودخانه Lec و در سمت دیگر مناظر رنگارنگ هلند را با آسیاب های بادی فراوان ببینید.

واقعیت جالب: علی رغم این واقعیت که جوانان به تنهایی درگیر تغییر شکل برج آب بودند ، هزینه این پروژه حدود ۵۰۰ هزار دلار شد. آنها مجبور بودند نیمی از این مبلغ را فقط هنگام خرید این ساختار مهندسی بپردازند.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

برادران همچنین اطراف برج را بهسازی کردند و پل های خود را از آن طرف رودخانه ساختند (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند).

می خواهم توجه داشته باشم که نه تنها برج ، بلکه کل منطقه اطراف آن کاملاً مطابق با سلیقه آنها مرتب شده است. اکنون خانواده های جوان نه تنها خانه خود را دارند ، بلکه دارای یک منطقه تفریحی فوق العاده در فضای باز ، یک باغ زیبا و حتی پل هایی بر روی رودخانه کوچک دلک هستند که در کنار سایت قرار دارد. در همان زمان، آنها برنامه ریزی می کنند تا استخر خود را ، در قسمت بالای برج ، جایی که مخزن آب واقع شده است ، سازماندهی کنند. این افزودنی خوب برای کاری است که آنها طی ۷ سال گذشته انجام داده اند.

تبدیل یک برج آب قدیمی به خانه زیبا در هلند

پنجره های بزرگ از کف تا زیر سقف فرصتی برای تحسین چشم انداز رنگارنگ هلند (Watertower Nieuw Lekkerland ، هلند) فراهم می کند.

منبع: سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار