راهنمای انتخاب صندلی‌های پلاستیکی رستورانی
کد خبر: ۲۰۳۰۵۴
تاریخ انتشار: 2021 February 04    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
bato-adv
bato-adv
امروزه تنوع صندلی‌های پلاستیکی بسیار بالاست و در تولید برخی از مدل‌ها برای کاهش قیمت محصول، از ترکیب پلاستیک با چوب و فلز برای ساخت صندلی استفاده می‌کنند. بسیاری از صندلی‌های پلاستیکی قابل بازیافت هستند و به همین خاطر آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی«تابناک با تو» - امروزه تنوع صندلی های پلاستیکی بسیار بالاست و در تولید برخی از مدل ها برای کاهش قیمت محصول، از ترکیب پلاستیک با چوب و فلز برای ساخت صندلی استفاده می کنند. بسیاری از صندلی های پلاستیکی قابل بازیافت هستند و به همین خاطر آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند. در ادامه به بررسی مزایای و معایب صندلی های پلاستیکی می پردازیم و چند نمونه از صندلی های رستورانی را معرفی می کنیم.

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی
صندلی های پلاستیکی کاملا ضد زنگ هستند

صندلی های رستورانی پلاستیکی از کجا آمده اند؟

صندلی پلاستیکی از سال ۱۹۴۶ توسط داگلیس سیمسون (Douglas Simpson) و جمیز دوناهو (James Donahue) به جهانیان معرفی شد و بعد از آن به شهرت فراوانی رسید. صندلی های رستورانی پلاستیکی به دلیل شستشوی آسان، قیمت نسبتا مناسب و طراحی ها و رنگ های متنوع بسیار محبوب هستند. در ادامه به مهمترین ویژگی های این نوع صندلی می پردازیم:

۱. مقاوم و نشکن

اگر صندلی های پلاستیکی دارای کیفیت بالایی باشند، مقاومت خوبی دارند و به ندرت می شکنند. این صندلی ها که از جنس پی وی سی ساخته می شوند، تحمل فشار و وزن بالا را دارند و قبل از ارائه به بازار آزمایش مقاومت را با موفقیت پشت سر می گذارند. این صندلی ها حتی در صورت سقوط از ارتفاع هم به راحتی نمی شکنند و استحکام خوبی دارند.

۲. مقاوم در برابر عوامل محیطی

بر خلاف صندلی های چوبی و فلزی، صندلی های پلاستیکی در اثر تابش نور خورشید، باد و باران دچار خرابی و شکستگی نمی شوند. همچنین صندلی های رستورانی پلاستیکی ضد آب هستند و رطوبت به آن ها آسیب نمی زند. این مدل صندلی ها بهترین گزینه برای رستوران هایی با محیط باز و یا رستوران های ساحلی هستند.

۳. مقاوم در برابر حشرات موذی

صندلی های چوبی دائما در معرض حمله حشرات موذی مانند موریانه و یا سوسک چوب خوار هستند اما صندلی های پلاستیکی لانه مناسبی برای این حشرات محسوب نمی شوند. این صندلی ها به دلیل اینکه مانند چوب دارای فیبر نیستند، از گزند حشرات موذی در امان می مانند. به همین خاطر این صندلی ها بهترین گزینه برای فضا های باز رستورانی و محیط های مرطوب هستند.

۴. کاملا ضد زنگ

صندلی های پلاستیکی کاملا ضد زنگ هستند و بر خلاف برخی از صندلی های بی کیفیت فلزی در برابر رطوبت و باران دچار مشکل نمی شوند. صندلی هایی که تماما از جنس پلاستیک ساخته شده باشند، کاملا ضد آب هستند و می توان با خیال آسوده در محیط های باز و مرطوب مانند شمال کشور از آن ها استفاده کرد.

۵. نگهداری آسان

در مکان های شلوغ و پر رفت و آمدی مثل رستوران، امکان لکه شدن و ریختن غذا روی صندلی ها بسیار زیاد است. صندلی های پلاستیکی به آسانی تمیز می شوند و نیاز به مواد خاصی برای تمیز کردنشان نیست. همچنین این صندلی ها به خاطر سبک وزن بودنشان به راحتی روی هم انبار می شوند و می توان تعداد زیادی از این صندلی ها را در یک گوشه از رستوران جا داد و به نظافت رستوران پرداخت. همچنین حمل و نقل و جابجایی این صندلی ها به خاطر وزن سبکی که دارند، بسیار آسان است.

۶. بی خطر بودن

صندلی های پلاستیکی معمولا فاقد لبه های تیز و محکم هستند. همین ساختار بی خطر و ایمن این صندلی ها، سبب شده تا در اکثر رستوران ها برای صندلی کودک از این نوع و جنس استفاده کنند. علاوه بر این، صندلی های پلاستیکی به راحتی تمیز می شوند و می توان با یک دستمال و کمی اسپری تمامی لکه های ایجاد شده توسط کودکان را از بین برد.

۷. مقرون به صرفه

صندلی های رستورانی پلاستیکی موجود در بازار بسیار ارزان قیمت تر از سایر صندلی ها هستند. اگر تازه کار هستید و بودجه محدودی برای افتتاح رستورانتان دارید، بهتر است این صندلی ها را انتخاب کنید. صندلی های رستورانی پلاستیکی دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند که می توان آن ها را با تمامی سبک ها و فضاها هماهنگ کرد.

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی

صندلی های پلاستیکی از لحاظ ظاهری، چندان جذاب به نظر نمی رسند

صندلی چوبی یا پلاستیکی؟ کدام را انتخاب کنیم؟

صندلی های چوبی رستورانی معمولا دارای ظاهر شکیل و با شکوه هستند اما صندلی های پلاستیکی از لحاظ ظاهری، چندان جذاب به نظر نمی رسند. البته در حال حاضر تولید صندلی های پلاستیکی با کیفیت بالا و طراحی ظاهری جذاب بسیار رونق گرفته است و می توان با صرف هزینه بیشتر صندلی های شکیل و خوش ساخت را انتخاب کرد.
یکی از بزرگترین عیب های صندلی چوبی، نیاز به مراقبت و نگهداری خاص از آن ها است. این صندلی ها در برابر رطوبت، تابش نور خورشید، حمله حشرات موذی و… مقاومتی ندارد و مدام باید از صندلی در برابر هر یک از این عوامل مراقبت کرد.
همچنین صندلی های چوبی معمولا سبک وزن نیستند و امکان انبار کردن آن ها روی هم وجود ندارد. به نظر می رسد صندلی چوبی بر خلاف صندلی پلاستیکی برای طبیعت ضرری ندارد اما این ظاهر داستان است و نباید فراموش کرد که برای ساخت آن ها درختان زیادی قطع شده است.

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی
صندلی پلاستیکی ممکن است بر اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی شود

معایب صندلی پلاستیکی

متاسفانه صندلی های تمام پلاستیک، توان تحمل وزن بسیار زیاد را ندارند. بهتر است برای مکان هایی مثل رستوران که قرار است افرادی با وزن های مختلف روی صندلی ها بنشینند، از صندلی های پلاستیکی با پایه فلزی استفاده شود تا دیگر دغدغه ای از این بابت وجود نداشته باشد. باید توجه داشته باشید که اگر صندلی از کیفیت خوب و استانداردی برخوردار نباشد ممکن است بر اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی شود. پس بهتر است کیفیت را اولویت خود قرار دهید تا مجبور به صرف هزینه اضافی برای تعمیر و یا تعویض صندلی های رستورانی پلاستیکی خود نشوید.

معرفی بهترین صندلی های رستورانی پلاستیکی در بازار ایران

همانطور که گفته شد صندلی های رستورانی پلاستیکی مزایای زیادی دارند و با اندکی جستجو در بین مدل های مختلف، می توان بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را پیدا کرد. در ادامه قصد داریم تا چند نمونه از صندلی های با کیفیت ایرانی را معرفی کنیم تا با ویژگی های آن ها آشنا شده و انتخاب راحت تری داشته باشید. همه این صندلی ها را می توانید در فروشگاه خوگر تهیه کنید.

 

پشتی این صندلی به صورت یک پارچه به نشیمن آن متصل شده

صندلی بنیزان مدل دیاموند

صندلی بنیزان مدل دیاموند با ظاهری متفاوت و طراحی منحصر به فرد، یاد آور الماس های درخشان است و اسم این مدل نیز به همین خاطر دیاموند گذاشته شده. این صندلی پلاستیکی در دو مدل پایه پلاستیکی و پایه چوبی موجود است. پشتی این صندلی به صورت یک پارچه به نشیمن آن متصل شده و به همین خاطر از استحکام خوبی برخوردار است.

راهنمای انتخاب صندلی‌های پلاستیکی رستورانی
پشتی این صندلی پلاستیکی به صورت مشبک طراحی شده

صندلی بریس استیل هامون مدل BR63

صندلی بریس استیل هامون مدل BR63 که تماما از پلاستیک ساخته شده است، شکلی خاص و با شکوه دارد. پشتی این صندلی پلاستیکی به صورت مشبک طراحی شده که موجب تبادل هوا و تعریق کمتر در ناحیه کمر می شود و در نتیجه مشتری احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. برای راحتی بیشتر می توانید مدل تشک دار آن را سفارش دهید. این صندلی رنگ های متنوعی دارد و در ۸ رنگ قابل سفارش است.

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی

روکش پلاستیک صندلی، بدون اتصال و به صورت یک سره به پشتی مشبک آن متصل است

صندلی رستورانی مدل OCF418X نیلپر ۴۶۰۰

صندلی رستورانی مدل OCF418X نیلپر با پایه های فلزی، بسیار مقاوم و بادوام است. وزن این صندلی سبک حدود ۴ کیلوگرم است و از پلاستیک فشرده یک سره ساخته شده. روکش پلاستیک صندلی، بدون اتصال و به صورت یک سره به پشتی مشبک آن متصل است. همچنین در انتهای پایه های فلزی و مقاوم این صندلی از قطعات پلاستیکی استفاده شده که مانع ایجاد خراش در کف رستوران می شود و دیگر با حرکت صندلی صدای ناهنجار گوش کسی را آزار نمی دهد.

صندلی بابل مدل تیکا

صندلی بسیار شیک و ساده ای به حساب می آید که دارای پایه های زیبا و منحصر به فردی از جنس چوب است. این صندلی جذاب و زیبا را در ۲۴ رنگ می توانید سفارش دهید. صندلی بابل مدل تیکا کاملا طبی طراحی شده است و بسیار راحت به نظر می رسد. این صندلی سبک و مقاوم، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در رستوران باشد.

راهنمای انتخاب صندلی های رستورانی پلاستیکی

این صندلی مناسب رستوران های کوچک است

صندلی نظری مدل کینگ کف تشک دار ۵.۳۰۰

صندلی نظری مدل کینگ کف تشک دار دارای ظاهری مدرن است و برای فضاهای رستورانی بسیار مناسب به نظر می رسد. همچنین می توان تعداد زیادی از این صندلی های تشک دار را روی هم انبار کرد؛ بنابراین بسیار مناسب رستوران هایی با فضای کوچک هستند. این صندلی از جنس پلی پروپیلن ساخته شده و به همین علت بسیار سبک، بدون بو و محکم است.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم تا هر آنچه باید در مورد صندلی های رستورانی پلاستیکی بدانید به شما توضیح دهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، بتوانید بهترین و مناسب ترین مدل صندلی پلاستیکی را برای فضای رستوران خود انتخاب کنید.

 

منبع: خوگر نیوز

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv