دوران قرنطینه و رونق بازیگوشی در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۲۷۱۴
تاریخ انتشار: 2021 January 31    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
سال ۲۰۲۰ چیزهای زیادی را تغییر داد؛ بعضی موضوعات بهتر و بعضی دیگر هم بدتر شدند. اما در این میان، یکی از تاثیرگذارترین تغییرات این دوران، تغییر نوع نگاه ما نسبت به خانه هایمان بود. در طول سال گذشته در حالی که قوانین قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ما را مجبور به دورکاری کرد، بتوجه ما هم به خانه بیشتر شد.

دوران قرنطینه و رونق بازیگوشی در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱

دوران قرنطینه و رونق بازیگوشی در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱«تابناک با تو» - سال ۲۰۲۰ چیزهای زیادی را تغییر داد؛ بعضی موضوعات بهتر و بعضی دیگر هم بدتر شدند. اما در این میان، یکی از تاثیرگذارترین تغییرات این دوران، تغییر نوع نگاه ما نسبت به خانه هایمان بود. در طول سال گذشته در حالی که قوانین قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ما را مجبور به دورکاری کرد، بتوجه ما هم به خانه بیشتر شد. همین موضوع، باعث شد تا تولیدکنندگان در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱ رویکردهای جدیدی را وارد کنند. در ادامه این مطلب، دقیق تر به این موضوعات خواهیم پرداخت.

تاثیر قرنطینه بر افزایش تقاضا در بازار مبلمان و طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱

سال گذشته طیف وسیعی از شرکت های فعال در حوزه طراحی دکور و لوازم منزل با رشد مالی خوبی رو به رو شدند که این امر به لطف توجه بیشتر مردم به خانه هایشان محقق شد. گزارش یاهو (Yahoo) از عملکرد فوق العاده فروشگاه های ویفیر (Wayfair) در حوزه مالی و افزایش تعداد مشتریان حکایت دارد. مدیر و هم بنیانگذار این شرکت مستقر در بوستون امریکا به مشتریانی که به گفته وی: «در اولویت خرید هایشان تجدید نظر کردند و از تجربیات دیگرشان مانند مسافرت، تفریحات و رفتن به رستوران ها دور ماندند.» افتخار می کند. همچنین ایکیا (IKEA) نیز شاهد افزایش تقاضا برای محصولات خود بود و افتتاح ۵۰ فروشگاه جدید را اعلام کرد تا پاسخگوی درخواست های رو به افزایش در دوران قرنطینه باشد.


این موضوع تنها در مورد بزرگان این صنعت یعنی ویفیر و ایکیا صادق نبود. خرده فروشان و طراحان مستقل نیز رشد متقاضیان و تغییر سلایق آنها را در سال جدید مشاهده کردند. یینگ سوئن (Ying Suen) بنیانگذار ساکن لندن فروشگاه های APOC Store که امسال شروع به کار کردند نیز می گوید: «در حال حاضر ما بیشتر از هر زمان در خانه هایمان وقت می گذرانیم و به همین دلیل باید در هر جایی که می توانیم محیطی محرک و انرژی بخشی برای خودمان ایجاد کنیم.»

دوران قرنطینه و رونق بازیگوشی در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱

رونق بازیگوشی در طراحی مبلمان

در حالی که مردم به دنبال استفاده های بیشتری از فضای منازل خود بودند، تولیدکنندگان در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱ شروع به استفاده از شیطنت و سرزندگی کردند. برای سوئن این حرکت در رد چیزهایی بود که در گذشته به وجود آمده بودند: رواج مینیمالیسم به عنوان معیار زیبایی شناختی و به طور مشخص مدرن گرایی در میانه قرن حاضر که از مجموعه Mad Men [سریالی که در ۷ فصل و ۹۲ قسمت پخش شد] به تمامی خرده فروشان بزرگ سرایت کرده بود.
او اضافه می کند: «در دنیایی زندگی می کنیم که اهداف و کمالگرایی را به ایدئولوژی تبدیل کرده است؛ هر کاری که انجام می دهیم باید بی نقص به نظر برسد و دلیل موجهی برای آن وجود داشته باشد. حجم عظیم فشاری که به خودمان وارد می کنیم و اثراتی که به واسطه آن در جامعه مشاهده می شود ما را به پرسش سوال در مورد مسیر زندگی­مان وادار می کند.
مینیمالیسم بیانگر خطوط تمیز، تک رنگی، سادگی و کارایی است؛ در طبیعت هیچ خط مستقیمی وجود ندارد و فکر می ­کنم مدت طولانی ای است که خودمان را مجبور به پیروی از سیستمی می کنیم که دیگر چندان سودی برای ما و آینده مان ندارد. ما به دنبال چیزهای جدید هستیم و طراحی مینیمال و خطوط مستقیم نمایانگر دوران گذشته هستند.»

دوران قرنطینه و رونق بازیگوشی در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱

مردم از طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱ انتظار لوازمی را دارند که بتوانند آن ها را شخصی سازی کنند

وقایع سال گذشته، اینکه مجبور به گذراندن زمان بیشتری در منزل و یا نگرانی درباره ویروس کرونا شدیم، به وضوح خانه و نمای داخلی ما را دستخوش تغییرات کرده اند. امروزه مردم بیشتر از هر زمان به دنبال گرفتن الهام از فضای داخلی خانه­شان هستند و نه دنبال کردن ترندها. جَرد بلک (Jared Black) و اد بی (Ed Be) بنیانگذاران فروشگاه مبلمان مستقر در نیویورک با برند Lichen می گویند: «هرچه زمان بیشتری را به خاطر کرونا و قرنطینه در خانه می­گذرانیم، افراد بیشتری به دنبال بیان خود در طراحی خانه شان هستند. به عقیده آن ها تغییرات دیگری را نیز پیش رو داریم.» آن ها اضافه می کنند: «ماژولار بودن عنصری اساسی در نسل بعدی مبلمان به شمار می آید، مردم لوازمی را می خواهند که بتوانند آن ها را شخصی سازی کنند و در کنار آن ها و در طول زندگی تغییر و حرکت داشته باشند.»


همانگونه که بلک و بی اظهار داشتند، ماژولار بودن لوازم، رابطه مستقیمی با کاربردی بودن مبلمان برای مردم دارد. با داشتن قابلیت شخصی سازی و متحرک بودن، این لوازم می توانند در آزمون گذر زمان موفق و با تغییرات سلیقه مالک همسو باشند. لوازم از این دست دارای چرخ، قابلیت جمع شدن و نگهداری آسان هستند و کارآمدی مورد نیاز در زندگی امروزی را برآورده می کنند. به همین دلیل، تولیدکنندگان در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱ به این موضوع توجه ویژه ای نشان می دهند.

سخن پایانی

همین طور که به ۱۲ ماه گذشته در محدودیت های قرنطینه در سراسر دنیا نگاه می کنیم، بیشتر تاثیر آن را در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۱ حس می شود؛ از یک سو با این موضوع که چگونه شرایط به وجود آمده نگاه ما را به محیط زندگی ای که وقت زیادی در آن صرف می­کنیم تغییر داده رو به رو هستیم و از سوی دیگر این اتفاق به ما شانس فرار از سلیقه های غالب و هنجارهای زندگی را داده است. یینگ سوئن در این باره می­گوید: «هنر بازتاب دهنده جامعه در هر برهه از زمان است. نسل ما، به خصوص امسال، توانست هنجارها و ساختارهای سنتی را به چالش بکشد با امید به این که به رهایی در طراحی برسیم. طراحی های سرزنده، خطوط مستقیم و ساده گرایی را به عنوان معیارهای زیبایی به چالش می­کشند و به مردم اجازه می­دهند تا خود واقعی­شان را در طراحی نشان دهند، نه چیزی که باید باشند.»

منبع: خوگر نیوز

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv