وزیر نفت: راهی نداریم، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید
کد خبر: ۲۰۰۹۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 11    -    ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
وزیر نفت با بیان اینکه مشکلی برای صادرات مازوت نداریم، گفت: خواهشم این است یک تا دو درجه در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

وزیر نفت با بیان اینکه مشکلی برای صادرات مازوت نداریم، گفت: خواهشم این است یک تا دو درجه در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

بیژن زنگنه:

* در دوران تحریم بسیار سختی کشیدم؛ ملت بسیار سختی کشیدند. اما درس‌های بزرگی آموختیم و ظرفیت‌های بزرگی ایجاد شد که نمی‌توانیم درباره جزئیات آن بگویم. اما تحریم‌ها مردنی است. ما از این ظرفیت‌ها دست نمی‌کشیم. ظرفیت ما برای فروش نفت و دریافت پول نفت اصلاً با سال ۹۷ قابل مقایسه نیست. باید از ظرفیت‌هایی که در دوره تحریم ایجاد شده استفاده کنیم.

* ما یکی از کشورهای هستیم که انرژی در آن زیاد هدر می‌رود بنابراین پیشنهاد می‌شود انرژی صرفه‌جویی شده از سوی دولت خریداری شود که کار مهمی است و از همه می‌خواهم هم‌فکری کنند.

* تولید گاز کشور در سال‌جاری ۶۴ میلیون مترمکعب و اندازه ۲ فاز پارس جنوبی افزایش یافته و ۱۲ درصد مصرف گاز در بخش خانگی افزوده شده است. کسی می‌تواند چنین انرژی را تأمین کند!؟ هیچ راهی جز صرفه‌جویی وجود ندارد.

* امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اخیراً اعلام کرده است مازوت برای صادرات کم است و مخازن خالی شده است. ما مشکلی برای صادرات مازوت نداریم. چرا هر کسی در کار دیگری دخالت می‌کند!؟

  • خواهشم این است یک تا دو درجه در مصرف گاز صرفه‌جویی شود. با ادارات دولتی که مصرف بالایی دارند برخورد شده است و استانداران خیلی در این زمینه کمک کردند. ما بحث‌مان مصرف نیست؛ این است که اسراف نشود.
  • مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
5
وزیر ناکارآمد.در این بیست سالی که ایشان وزیر بودند چندتا پالایشگاه ساخته شده؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
1
شما ودیگر مسئولین چه سختی کشیدید.......مردم بینوا دارند زیر بار همه جور سختی له میشوند ...شما وامثال شما دودرجه از گرمای خونه واستخرهاتون کم کنید ...........بیچاره های نالایق......خدا از تک تکتون نگذره با این مملکت گردانی تون.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
وزیر جان از کرسنت چه خبر؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار