تعمیر جای سوختگی روی مبل
کد خبر: ۱۹۸۴۲۸
تاریخ انتشار: 2020 December 13    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

اگر بخشی از مبل سوخته لازم نیست آن را با روکش مخفی کنید بلکه می توانید آن را با دوخت و دوز رفع کنید. اگر این کار را درست انجام دهید دیگر به چشم نمی آید.

در این متن، به چگونگی انجام تعمیر، ابزار مورد نیاز، فوت و فن های کار و گام های تعمیر مبلمان خواهم پرداخت. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید همه چیزی که به آن نیاز دارید در این مقاله هست. اما برای استفاده از خدمات تعمیر مبلمان در تهران منزل توسط یک متخصص حرفه ای می توانید از بازار خدمات سنجاق کمک بگیرید. البته قیمت تعمیر مبل هم می‌تواند هدف شما برای جستجو در این بازار پر سر و صدا باشد.

 

تعمیر جای سوختگی روی مبل

 

مبل چرمی

برای مبل های چرم و وینیل کیت های مخصوص وجود دارد. ماود رنگ مانند این کیت ها به شما اجازه می دهد تا هرگونه سوختگی را تعمیر کنید. اگر سوختگی لایه زیرین توی مبل را هم خراب کرده می توانید پیش از تعمیر آن را پر کنید. سپس سطح را اتو زده و یا تکه پارچه ای را روی آن بدوزید تا سطح یکدست شود. سپس تکه پارچه ای از جنس همان مبل را روی سوختگی بدوزید و اتو کنید تا سوختگی مشخص نباشد. 

 

تعمیر جای سوختگی روی مبل

 

مبل پارچه ای

سوختگی روی مبل پارچه ای در صورتی که بزرگ نباشد با دوخت و دوز از بین می رود. برای حفره های بزرگ هم می توانید با همان پارچه از جنس و رنگ مبل آن را پوشانده و روی سوختگی بدوزید. ابتدا توی حفره سوختگی را با پنبه و پارچه بپوشانید و بعد پارچه اصلی را روی قسمت سوخته شده بدوزید. اگر نمی توانید پارچه مبل را پیدا کنید قسمتی از پارچه در محل غیر قابل دید را برش زده و در جای سوختگی بدوزید. از نخ همرنگ با پارچه استفاده کنید. شاید چنین تعمیری کمی پیدا باشد اما عمر مبل را افزایش داده است. 

 

قسمت های چوبی

اگر مبل شما قسمت های چوبی دارد، مخصوصا در قسمت دسته ها، در صورت تماس با سیگار می سوزد. مخلوط جوش شیرین و خمیر دندان غیر ژلی را روی محل سوختگی چوب قرار داده و بعد با دستمال پاک کنید. خمیر خاکستر سیگار و آب لیمو هم در صورتی که به جای سوختگی مالیده شود می تواند آن را از بین ببرد. اگر این روش ها موثر نبودند، کمی سیم ظرفشویی روی جای سوختگی بمالید تا اثر سوختگی از بین برود، اما مراقب باشید که چوب خراب نشود.

 

تعمیر جای سوختگی روی مبل

 

میکروفیبر

میکروفیبر پارچه ای ظریف است که دوخت و دوز روی آن مشخص می شود. چسباندن یا دوختن پارچه مشابه روی قسمت سوختگی گرچه پیداست اما عمر مبل را افزایش می دهد. تا حد امکان قسمت سوخته را بتراشید تا اثر سوختگی از بین برود. می توانید از قسمت ناپیدای پارچه تکه ای برش دهید. با پنبه یا پارچه توی قسمت سوخته را پر کنید. می توانید تکه ای پارچه را تا کرده و با خلال دندان توی حفره سوختگی فرو ببرید. پارچه مبل را روی آن چسب بزنید و منتظر شوید تا چسب خشک شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار