چرا خواندن اثر مرکب به افزایش درآمد شما کمک می کند؟
کد خبر: ۱۹۸۴۲۶
تاریخ انتشار: 2020 December 13    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

چرا خواندن اثر مرکب به افزایش درآمد شما کمک می کند؟

هر شب، پیش از به خواب رفتن، ده‌ها برنامه برای بهبود مهارت‌های تحصیلی و شغلی یا افزایش درآمد در ذهن‌ خود ردیف می‌کنیم. برنامه‌هایی که فکر می‌کنیم همین فردا صبح به تمام‌شان عمل خواهیم کرد. اما نتیجه معمولا چیز دیگری‌ست. بیدار می‌شویم و بدون ذره‌ای انگیزه، تمام آن برنامه‌ها را به شنبه آینده موکول می‌کنیم. شنبه‌ای که هیچوقت از راه نمی‌رسد!

وضعیت کلافه کننده‌ به نظر می‌آید، این‌طور نیست؟ به ‌خصوص وقتی ببینید آدم‌های اطرافتان دارند پله‌های ترقی را با سرعت هرچه تمام‌تر طی می‌کنند و شما از آنها جا مانده‌اید.

معجزه‌ای به نام اثر مرکب

دارن هاردی، نویسنده کتاب اثر مرکب، معتقد است مشکل اصلی ما نداشتن یک استراتژی درست و اصولی است. اثر مرکب با یک شیوه عملی به ما می‌آموزد که چطور می‌توانیم به اهداف و موفقیت‌هایمان دست پیدا کنیم. با خواندن کتاب اثر مرکب می‌توانید به تکنیک‌هایی برای ایجاد انضباط شخصی و برنامه‌ریزی دست پیدا کنید و حتی کارهایی را انجام دهید که همه عمر از انجام دادنشان گریزان بودید.

هاردی در کتاب اثر مرکب به انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه اشاره می‌کند. در واقع یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها برای موفقیت، برداشتن مجموعه‌ای از قدم‌های کوچک است!

پیشرفت تحصیلی و شغلی به خودی خود انجام نمی‌شود. اگر می‌خواهید آینده‌‌تان را به شکل متفاوتی بسازید، دانشگاه بهتری قبول شوید، در شرکت‌های مطرح کار کنید و درآمدتان را افزایش دهید، باید برای رسیدن به این اهداف، ممارست و برنامه‌ریزی داشته باشید.

می‌خواهید تبدیل به یک برنامه‌نویس موفق پایتون شوید؟ معلوم است که این اتفاق یک شبه نمی‌افتد. اما اگر همین حالا در یک دوره آنلاین پایتون ثبت‌نام کنید و هر روز فقط یک ویدئو ببینید چطور؟ یعنی هر روز فقط ۱۵ دقیقه. اگر در انجام این کار استمرار داشته باشید می‌بینید که در طول یک سال چیزی حدود ۹۰ ساعت برای مهارت دلخواه‌تان وقت گذاشته‌اید. این کار کمک می‌کند تا شغل بهتری پیدا کنید یا اگر مشغول به کار هستید، ارتقای شغلی بگیرید و درآمدتان را افزایش دهید. پس مهم‌ترین چیزی که شما نیاز دارید، ثابت قدم بودن است. ثابت قدم بودن تغییرات بنیادینی در زندگی شما ایجاد می‌کند.

استفاده از جادوی نوشتن

یکی دیگر از روش‌های حرکت به سوی موفقیت‌های فردی، نوشتن کارهای روزانه است. جادوی نوشتن را نباید دست‌کم بگیرید. دارن هاردی در کتاب اثر مرکب به شما می‌آموزد که چطور می‌توانید با نوشتن کارهای روزانه، به ترک عادت‌های بد و جایگزین کردن آن با عادت‌های خوب کمک کنید. او توصیه می‌کند برای شروع چندان به خودتان سخت نگیرید. از یک رفتار و عادت اشتباه که روی شما کنترل بیشتری دارد شروع کنید. با خودتان عهد کنید که به مدت یک هفته هر عملی که در ارتباط با اصلاح این عادت‌تان است را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. بعد از یک هفته نتایج غیر منتظره‌ای در انتظارتان خواهد بود. بعد از طی شدن این یک هفته، دو هفته دیگر نیز این کار را انجام دهید. این بیست و یک روز به خودتان قول دهید که بر سر عهدتان بمانید و همه چیز را ثبت کنید.

مثلا اگر عادت به ولخرجی دارید و همین مسئله باعث شده تا معمولا در آخر ماه کفگیرتان به ته دیگ بخورد، سعی کنید جزئیات مخارج خود را یک هفته یادداشت کنید. در این مدت خواهید دید که چقدر خرج‌های بی‌دلیل و قابل حذف دارید. وقتی این زمان به ۲۱ روز رسید، به ثبت این جزئیات عادت کرده‌اید. حالا دیگر می‌دانید کدام خرج‌ها ضروری هستند و کدامشان را می‌توانید حذف یا به ماه‌های آینده موکول کنید.

آیا کتاب اثر مرکب زندگی‌ ما را تغییر می‌دهد؟

خواندن آثاری مثل اثر مرکب، راز و کتاب‌های دیگری از این دست، نگرش جدیدی به شما می‌دهد. نگاهی تازه برای تشخیص عادت‌های بد، رفتارهای اشتباه، درک نواقص شخصی و تلاش برای بهبود آن از دستاوردهای مطالعه کتاب‌هایی در این حوزه است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که صرف خواندن، کمک چندانی به شما نمی‌کند. باید تکنیک‌ها و تمرین‌های موجود در این کتاب‌ها را به صورت مستمر به کار ببندید تا تاثیرات آن را در همه سطوح زندگی خود مشاهده کنید.

برای مطالعه خلاصه کتاب اثر مرکب، خلاصه کتاب راز و کتاب‌های دیگری در این حوزه می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن بوکاپو مراجعه کنید. در خلاصه این کتاب‌ها، چکیده‌ای از موضوعات مهم کتاب به اضافه تمام نکات کلیدی، استراتژی‌ها، راهکارها و تمرین‌ها نوشته شده که به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید بر تنبلی و بی‌انگیزگی خود غلبه کرده و قدم در راهی بگذارید که به اتفاقات مثبتی در زندگی‌تان ختم می‌شود.

بوکاپو چیست؟

بوکاپو بهترین سایت خلاصه کتاب در ایران است. کتاب‌هایی در حوزه‌های مدیریت و رهبری، روانشناسی، کارآفرینی، توسعه و مهارت‌های فردی و... . اگر سرتان شلوغ است و وقت کافی برای مطالعه کتاب ندارید، بوکاپو به شما کمک می‌کند تا با دسترسی به خلاصه کتاب‌های روز و تاثیرگذار دنیا به صورت صوتی و متنی، نکات کلیدی آن‌ها دریابید و از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار