پیشنهادها برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی
کد خبر: ۱۹۶۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 20    -    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
در زمان قاعدگی، خانم‌ها علاوه بر دردی که تحمل می‌کنند، ضعف جسمانی و خستگی یکی دیگر از مشکلاتی‌ست که با آن روبه‌رو هستند. امروز در این مطلب چند راه برای داشتن انرژی بیشتر در این دوران به شما معرفی می‌کنیم. بر اساس یک مطالعه، خانم‌ها گاهی اوقات قبل یا در طول دوره قاعدگی احساس خستگی دارند.

پیشنهادها برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی

پیشنهادها برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی«تابناک با تو» - در زمان قاعدگی، خانم‌ها علاوه بر دردی که تحمل می‌کنند، ضعف جسمانی و خستگی یکی دیگر از مشکلاتی‌ست که با آن روبه‌رو هستند. امروز در این مطلب چند راه برای داشتن انرژی بیشتر در این دوران به شما معرفی می‌کنیم.

بر اساس یک مطالعه، خانم‌ها گاهی قبل یا در طول دوره قاعدگی احساس خستگی دارند که ۹۰ درصد آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عوامل زیادی می‌توانند در این خستگی نقش داشته باشند، از جمله بی خوابی و تغییرات هورمونی.

تشخیص اینکه چه عواملی در خستگی دوران قاعدگی موثر است دشوار است، زیرا عوامل زیادی ممکن است دخیل باشند.

۵ پیشنهاد برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی

شفقنا اطلاعات و راه‌کارهایی در این زمینه ارائه کرده است که باهم می‌خوانیم.

تغییرات هورمونی در طول قاعدگی، تغییراتی در سطح هورمون‌ها ایجاد می‌کند که می‌تواند احساس خستگی در فرد ایجاد کند. در طی یک چرخه معمول ۲۸ روزه، استروژن به مدت دو هفته افزایش می‌یابد، سپس پس از تخمک گذاری به شدت کاهش می‌یابد و هفته‌های قبل و در طی دوره قاعدگی در سطح پایین باقی می‌ماند.

سطح استروژن قبل از شروع چرخه قاعدگی به سرعت اوج می‌گیرد و سپس به سرعت کاهش می‌یابد، که می‌تواند باعث خستگی و کندی شود.

برخی از خانم‌ها با کاهش سطح استروژن، کاهش متناوب انتقال دهنده عصبی سروتونین را تجربه می‌کنند. داشتن سطح کم سروتونین با افسردگی و خستگی ارتباط دارد، بنابراین کاهش سطح سروتونین می‌تواند به توضیح خستگی این دوره کمک کند.

علاوه بر این، از دست دادن خون در دوران قاعدگی می‌تواند به خستگی ناشی از از دست دادن آهن کمک کند. اگر خونریزی شدید باشد یا از قبل مستعد کاهش سطح آهن باشند، این ممکن است منجر به کم خونی موقتی شود، بیماری ناشی از کمبود آهن است که با علائمی از جمله خستگی همراه است.

عوامل سبک زندگی، از جمله کم آبی و استرس، نیز می‌توانند در خستگی این دوره موثر باشند. این‌ها دلایل کلی خستگی هستند وتنها مخصوص دوران قاعدگی نیستند. هیدراته ماندن و کاهش استرس در دوران قاعدگی می‌تواند به رفع خستگی کمک کند.

تغییر سبک زندگی می‌تواند به رفع خستگی این دوره کمک کند.

۱. بیشتر بخوابید

در دوران قاعدگی بهتر است با احساس خستگی خود مبارزه نکنید. سعی کنید خواب اضافی را که بدن شما هوس می‌کند، انجام دهید. هر شب بیش از ۷ ساعت خواب توصیه می‌شود.

۵ پیشنهاد برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی

۲. استرس را مدیریت کنید

کنترل استرس می‌تواند به جلوگیری از سطح بالای کورتیزول کمک کند، که بر سایر هورمون‌های بدن تأثیر می‌گذارد و منجر به خستگی می‌شود.

۳. ورزش کنید

ورزش می‌تواند به شما انرژی بیشتری بخشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که به طور خاص، ورزش هوازی مانند دویدن می‌تواند به خستگی مرتبط با دوران قاعدگی کمک کند.

۵ پیشنهاد برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی

۴. مصرف میان وعده‌های سالم

خوردن غذا‌های کامل و پرهیز از غذا‌های فرآوری شده می‌تواند به کاهش علائم خستگی کمک کند. خوردن غذا‌های سالم و طبیعی به جلوگیری از اختلالات هورمونی بیشتر کمک می‌کند.

۵. مصرف دارو‌های ضد بارداری

اگر خستگی دوره تأثیر زیادی در زندگی شما دارد، می‌توانید با پزشک خود در مورد گزینه کنترل بارداری هورمونی صحبت کنید. برای برخی از زنان، دارو‌های ضد بارداری خوراکی ممکن است علائم خستگی را کمتر کنند.

اگر خستگی دوران قاعدگی آنقدر شدید باشد که در عملکرد روزمره شما تداخل ایجاد کند، باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هیچ نگرانی اساسی در زمینه سلامتی وجود ندارد.

۵ پیشنهاد برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی

برای زنانی که خستگی آن‌ها شدیدتر است و حتی پس از چرخه قاعدگی ادامه دارد، باید از نظر کم خونی فقر آهن و اختلالات تیروئید بررسی شوند.

اگرچه برخی از خستگی‌های دوره قاعدگی طبیعی است، اما اگر تغییر در سبک زندگی باعث بهبود سطح انرژی شما نشود، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
مرسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار