طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر
کد خبر: ۱۹۶۵۲۱
تاریخ انتشار: 2020 November 24    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
با یک سوپ پاییزی سالم و خوشمزه چطورید؟ برخی افراد منتظرند فصل پاییز از راه برسد تا انواع و اقسام خوراکی‌ها و غذا‌ها را با کدو حلوایی درست کنند. سوپ کدو حلوایی با شیر و تزیین خامه، یک گزینه عالی برای روز‌های سرد، دورهمی‌ها و حتی به عنوان پیش غذا‌های مهمانی‌های مجلسی و رسمی در اغلب کشور‌های دنیاست.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر«تابناک با تو» - با یک سوپ پاییزی سالم و خوشمزه چطورید؟ برخی افراد منتظرند فصل پاییز از راه برسد تا انواع و اقسام خوراکی‌ها و غذا‌ها را با کدو حلوایی درست کنند. سوپ کدو حلوایی با شیر و تزیین خامه، یک گزینه عالی برای روز‌های سرد، دورهمی‌ها و حتی به عنوان پیش غذا‌های مهمانی‌های مجلسی و رسمی در اغلب کشور‌های دنیاست. سوپ کدو حلوایی یکی از سوپ‌های ساده و مقوی برای درمان سرماخوردگی نیز هست. طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر و نکات مهم خوشمزه شدن آن را در این مطلب بخوانید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

مواد لازم

* کدو حلوایی: ۱ کیلوگرم
* پیاز: ۱ عدد کوچک
* کره: ۲ قاشق غذاخوری
* هویج: ۱ عدد
* پیاز: ۱ عدد
* سیب زمینی: ۲ عدد
* زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری
* ادویه شامل: کاری، فلفل، پاپریکا و زردچوبه به مقدار لازم
* استاک مرغ یا گوشت: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
* شیر نارگیل یا شیر معمولی: ۱/۲ لیوان فرانسوی
* جعفری ساطوری خرد شده: برای تزیین سوپ
* خامه صبحانه: برای تزیین سوپ

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

طرز تهیه

درست کردن سوپ کدو حلوایی اصلا کار سختی نیست. این طرز تهیه سوپ کدو حلوایی کانادایی است. کافی است کدو حلوایی را بشورید و پوست بگیرید و به صورت مکعبی تکه تکه کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و با کره و چند قطره روغن مایع تفت دهید تا نرم شود. سپس کدو حلوایی و سیب زمینی مکعبی خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید.

حالا تمام مواد گفته شده به جز شیر نارگیل را با ۴ لیوان فرانسوی دسته دار استاک مرغ را گوشت بپزید. وقتی کدو حلوایی حسابی پخت مواد داخل قابلمه را با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید. سپس ½ شیر معمولی یا شیر نارگیل به مواد پوره شده اضافه کنید و روش شعله ملایم گاز بپزید تا غلیظ شود و جا بیفتد. سپس روی سوپ کدو حلوایی را با مقداری خامه صبحانه و جعفری تازه ساطوری خرد شده تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

نکات خوشمزه شدن سوپ کدو حلوایی

۱. برای خوشمزه شدن سوپ کدو حلوایی یا همان سوپ کدو تنبل از کدو حلوایی‌های خیلی بزرگ و پیر استفاده نکنید. برای این‌که سوپ خوشرنگی داشته باشید از کدو حلوایی نارنجی استفاده کنید.

۲. برای خوشمزه شدن سوپ کدو حلوایی کمی جوز هندی هم می‌توانید به ادویه آن اضافه کنید.

۳. برای مقوی شدن سوپ کدو حلوایی حتما از حتما از استاک مرغ یا گوشت استفاده کنید.

۴. میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ سرشار از بتاکاروتن هستند. در فصل پاییز و زمستان برای تهیه انواع غذا حتما از سیب زمینی شیرین، هویج و کدو حلوایی در آشپزی انواع غذا استفاده کنید. طرز تهیه سوپ کدو حلوایی یا سوپ کدو تنبل با سیب زمینی و هویج هم مرسوم است.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

برخی سوپ کدو حلوایی را به سبک آلمانی درست می‌کنند. در این صورت ۱ عدد سیب درختی، ۱ عدد تره فرنگی تازه و ۱ سافه کرفس هم به مواد سوپ باید اضافه کنید. کدو و سبزیجات شسته شده را ریز خرد کنید. تره فرنگی را با کمی کره و روغن تفت دهید و سپس کرفس، سیب درختی، سیب زمینی و زنجبیل را به تره فرنگی تفت خورده اضافه کنید و همه را تفت دهید.

سبزیجات را با کمی آب بپزید، سپس تمام مواد را با غذاساز پوره کنید و نمک و فلفلش را اندازه کنید. مقداری خامه صبحانه اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز سوپ جا بیفتد. بعد از سرو سوپ روی آن را با خامه و جعفری تازه ساطوری خرد شده و در صورت دلخواه مغز تخمه کدو و … تزیین کنید.

منبع: افق کوروش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار