با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]
bato-adv
کد خبر: ۱۹۵۷۴۲
تاریخ انتشار: 2020 November 18    -    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
در قسمت اول سلسله گفتارهای آموزش روانشناسی رنگ در طراحی لباس و استایل بانوان شیک پوش و مشکل پسند، درباره قدرت و ارزش رنگ در تعادل و توازن استایل گفتیم. در این گفتار به موضوع رنگ های گرم و سرد می پردازیم. در مقوله طراحی لباس و استایل، رنگ های گرم و سرد و فهم آن و تمایز بین آن ها و برقراری رابطه با آن ها، اهمیت فراوان دارد. حتی معمولی ترین استایل ها را می توان با رنگ های گرم و سرد و انرژی هر یک، فریبنده و چشمگیر به نمایش گذاشت.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]«تابناک با تو» - در قسمت اول سلسله گفتارهای آموزش روانشناسی رنگ در طراحی لباس و استایل بانوان شیک پوش و مشکل پسند، درباره قدرت و ارزش رنگ در تعادل و توازن استایل گفتیم. در این گفتار به موضوع رنگ های گرم و سرد می پردازیم.

رنگ های گرم و سرد

در مقوله طراحی لباس و استایل، رنگ های گرم و سرد و فهم آن و تمایز بین آن ها و برقراری رابطه با آن ها، اهمیت فراوان دارد. حتی معمولی ترین استایل ها را می توان با رنگ های گرم و سرد و انرژی هر یک، فریبنده و چشمگیر به نمایش گذاشت.

رنگ های مابین قرمز و زرد اصلی، رنگ های گرم و رنگ های ما بین بنفش و سبز، رنگ های سرد است. رنگ های گرم، پیش رونده هستند و قوی تر به نظر می رسند. به ویژه، هنگام تاکید بر قدرت، ظاهر فرد را با ابهت نمایش می دهند.

رنگ های سرد، پس رونده است. با استفاده از رنگ های سرد در لباس، شخص، کوچک تر به نظر می رسد. تضادهای گرم و سرد، با تضادهای دیگری هم چون دوری و نزدیکی، سبکی و سنگینی، شفافی و کدری، آرامش بخشی و محرک بودن، متناظر است.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

در تصویر بالا تاثیر رنگ های سرد (سبز ، آبی ، نباتی )وگرم (قرمز) را مشاهده می کنید. در نگاه اول رنگ مرجانی زنده در سمت چپ جلب توجه می‌کند.

رنگ های مکمل

رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ، در مقابل یکدیگر قرار دارند. رنگ های مکمل، برجسته ترین و شاد ترین ترکیبات رنگی هستند که اگر با مقادیر نا مساوی با هم ترکیب شوند، هماهنگ شده و ترکیب زیبا تری خلق می کند. به طوری که رنگ قوی با حجم کم ر و رنگ ضعیف با حجم بیش تری به کار برده می شود.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

تمرکز و شدت رنگ را در ۵ گزینه بالا مشاهده می کنید

توازن رنگ

رنگ ها، علاوه بر مشخصات ذکر شده، دارای وزن و حجم هستند. بعضی رنگ ها، مانند قرمز، حتی اگر بسیار کم استفاده شود، اثر بسیار روشن و قوی خواهد داشت و برخی دیگر مانند بنفش، وزن بسیار کمی دارند. اگر دو رنگ بسیار شبیه به هم مانند قرمز و نارنجی با حجم برابر، در ترکیب استفاده شوند، ترکیب هماهنگ به نظر نخواهد آمد.

ولی، اثر به وجود امده، کم تنوع و یکنواخت خواهد بود. بهتر است، حجم آن ها ناهماهنگ باشد تا ترکیبی پر تحرک را خلق کند. توازن و هماهنگی در رنگ لباس، یعنی رنگ های لباس را به گونه ای انتخاب کنیم که هر زمان به آن ها بنگریم، احساس کنیم که به یکدیگر تعلق دارند و با هم در ارتباط هستند. این یعنی روانشناسی رنگ.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

این ترکیب برای استایل های کژوال پاییزی و حتی بهاره توصیه می شود

نه این که به صورت لکه های پخش شده ای روی اندام ظاهر شوند . مثلا اگر خانمی، بلوز روشن و دامن تیره می پوشد، برای ایجاد توزان، باید تیرگی دامن به نحوی روی بلوز ظاهر شود.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

ترکیب آبی و قرمز، یکی از ترکیب های دوست داشتنی در طراحی لباس کژوال مردانه و زنانه است

به طور کلی، میزان متناسب برای ترکیب دو رنگ، معمولا نسبت ۲ در ۳ است. البته اگر یکی از دو رنگ مورد ما، رنگ زنده باشد، میزان استفاده از رنگ مزبور، باید به مراتب کم تر از نسبت فوق باشد. زیر به علت جالب بودن رنگ زنده، نتیجه بدست آمده، در پایان کار، به همان نسبت خواهد بود.

شکل و رنگ

در مقابل سه شکل اصلی، سه رنگ اصلی وجود دارد. به طوری که رنگ قرمز با مربع، آبی با دایره، زرد با مثلث انطباق دارد. ترکیب هر رنگ، به هر شکل باعث ترکیب خصوصیات رنگ ها و شکل می شود. وزن و تاریکی قرمز با زیبایی و سختی مربع برابر است.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

حالت تهاجمی مثلث، با رنگ زرد که سمبل تیز هوشی و دانایی است، مطابقت دارد و دایره با حرکت نرم و صافی که دارد، سمبل روح و روان و خورشید است و با آبی تطابق دارد. هم چنین، نارنجی با ذوزنقه، بنفش با بیضی و سبز با مثلثی که اضلاع مورب آن، منحنی باشد، انطباق خواهد داشت.

درعکس بالا، قرمز با شکل اصلی مربع، نماد وزن و زیبایی است که در عکس سمت چپ مشاهده می شود. در عکس سمت راست که لباس آبی رنگ و محبوب نیکول کیدمن در مراسم اسکار ۲۰۱۸ میلادی است، آبی با شکل اصلی دایره، نماد نرمی و صافی را به نمایش می گذارد. لباس نیکول کیدمن، طرحی اوت کوتور از برند VALENTINO بود که بازتاب های جهانی پیدا کرد.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

قدرت رنگ زرد را در لباس تور دار بلند مشاهده می کنید

در روانشناسی رنگ در طراحی لباس، زرد با شکل اصلی مثلث نماد تیز هوشی و دانایی است که رنگ محبوب سلبریتی ها در مراسم فرش قرمز اسکار و گلدن گلوب سال های اخیر بوده است.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

بنفش با شکل اصلی بیضی و سمبل روح و روان، از دیگر رنگ های گرم و جذاب است که قابلیت ست شدن با رنگ های متنوع را دارد. هم چون زرشکی، شیک و مجلسی به نظر می رسد

برای آشنایی با اصول طراحی لباس مردانه و زنانه و هم چنین نکته های عالی در طراحی استایل بر اساس روانشناسی رنگ، به هشتگ fashion در اینستاگرام رفته و این دنیای جذاب را از طریق نظرات استایلیست ها و فشن بلاگرها دنبال کنید.

با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شویم [قسمت دوم]

یکی از محبوب ترین و پربیننده ترین هشتگ های اینستاگرام، هشتگ فشن است

عکس شاخص، استایل های بهاره و پاییزه کیت میدلتون، ملکه مد جهان و عروس ملکه انگلیس را نشان می دهد. همان طور که مشاهده می کنید، سادگی استایل، زیبا و باشکوه است. در قسمت سوم، نکات بیشتری را در روانشناسی رنگ در طراحی لباس های کژوال و رسمی زنانه مرور خواهیم کرد.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر