وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گلایه فرشته حسینی، بازیگر افغانستانی الاصل سینمای ایران واکنش نشان داد.
مهندس آذری جهرمی در پستی اینستاگرامی، نوشت: دیروز یکی از مهاجرین عزیز افغانستانی، با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرامش، از مشکلاتی که تهیه سیمکارت برای مادرشان فراهم کرده بود نوشته بودند و خواسته بودند به این موضوع رسیدگی شود.
بررسی کردم؛ اول که هیچ محدودیتی برای واگذاری سیمکارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند؛ وجود ندارد.
دوم اینکه برای واگذاری سیمکارت به مادر ایشان، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است. این بدان معناست که دفتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی کرده است. به او گفتهاند سیمکارت به شما نمیدهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره داغش کنند. بیوجدانی است انصافا.
سوم اینکه، شب گذشته، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، جناب آقای هادیان با ایشان تماس میگیرد و ضمن دلجویی مشکل مادرشان را حل میکنند.
چهارم اینکه به سازمان تنظیم مقررات دستور دادم که اولا دفتر متخلف شناسایی، برخورد قانونی با ایشان، به عمل آید. در سامانه ۱۹۵هم امکان ثبت شکایات اتباع سایر کشورها از دفاتر خدماتی فراهم آید.
گلایه فرشته حسینی: امروز روز خوبی برای مادرم نبود
روز گذشته فرشته حسینی بازیگر سینمای افغانستانی الاصل سینمای ایران از اتفاقاتی که برای مادر و خواهرش رخ داده است گلایه کرد.
توضیحات جهرمی درباره مساله فرشته حسینی
او در صفحه اینستاگرامش نوشت:
« امروز صبح وقتی خواهر کوچکم نتوانست در مدرسهی آنلاین شرکت کند، مادرم متوجه میشود که سیمکارتش مشکلی برایش پیش آمده، به مخابرات میرود و مشکل را میگوید و طبق معمول به مادرم میگویند “ صاحاب سیمکارت باید بیاد!”
حالا این صاحابِ سیمکارت یک فردی بوده که قادر به خرید سیم کارت بوده و برای مادرم زمانی سیمکارت خریداری کرده ، چون مادر من خودش نمیتواند سیمکارت بخرد برای اینکه مدارک اقامتیاش “کارت آمایش” است و حالا در دسترس نیست این صاحاب سیم کارت! کارت آمایش کارتیست که افغانستانی هایی که به صورت “قانونی” تاکید میکنم “قانونی” در ایران زندگی میکنند ،دارند.
پس مشکل سیمکارت مادرم را حل نمیکنند و به او سیم کارت جدیدی هم نمیفروشند. مادرم با من تماس گرفت و گفت “امروز روز خیلی بدی داشتم، زهرا نتوانست درس یاد بگیرد و همهی امروز را گریه کرد. گفت من هم امروز در مخابرات گریه کردم چون هیچ کار دیگری نتوانستم بکنم!
من اینجا مینویسم چون مسئولی را نمیشناسم که بروم پیشش وگلایه و شکایت کنم!
برترین ها
تنها کسی که تو تون هیات دولت هنوز به مشکلات مردم واکنش نشون میده
خواستم به عرض برسانم که وزارت محترم ارتباطات خودشان تامیتوانند مشترکان عریز رانقره داغ میکنندوبرای هیچ مشترکی ازجنس طبقه سه هیچ احترامی قائل نیستند.
این موضوع بارهابرای بنده اتفاق افتاده ولی صدایم به جایی نرسیده.
به قول شاعر: آنچه البته به جایی نرسد فریاداست.
مثلا برای خرید شارژاینترنت آنقدرمبالغ رابه ریال وتومان، درهم آورده اندکه معمولا بویژه تازه کارها اشتباهی خریدمیکنند. اوایل که گوشی اندروید خریده بودم برای خرید بسته ۳۰،۰۰۰تومانی ۳۰۰،۰۰۰تومانی راانتخاب کردم. وقتی متوجه شدم که دیدم ازکارتم ۳۰۰۰۰۰تومان کثرشده.
سپس به هرجایی که شمافکرش رابکنید زنگ زدم وشکایت کردم که حداقل بجای یکماه، سه ماه فرصت داشته باشم استفاده کنم اما نشدکه نشدو۲۷۰،۰۰۰تومان ناحق ازمن توسط ایرانسل غارت شد.ازاین مواردفراوان است.
حال این وزیرمحترم چگونه میخواهند به حقوق مشتریان احترام گذاشته وازآن دفاع کنند؟
باسپاس ازانعکاس این پیام.
تنها کسی که تو تون هیات دولت هنوز به مشکلات مردم واکنش نشون میده