کشف ۲۶۰ سکه قدیمی در آرامستان ابن‌بابویه
کد خبر: ۱۹۴۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 27    -    ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: ۲ نفر به منظور کندن قبر برای دفن متوفا در آرامستان ابن بابویه شهرری یک کوزه با محتوای ۲۶۰ سکه قدیمی از داخل این قبر پیدا می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: ۲ نفر به منظور کندن قبر برای دفن متوفا در آرامستان ابن بابویه شهرری یک کوزه با محتوای ۲۶۰ سکه قدیمی از داخل این قبر پیدا می‌کنند.

غلامرضا نوفرستی شامگاه دوشنبه پیرامون این موضوع اظهار داشت: این افراد پس از دفن جنازه سکه ها را بین خود تقسیم می کنند و به هر کدامشان ۱۳۰ سکه می رسد.

وی بابیان اینکه از روی سنگ قبر و بنابر اظهارات یکی از این افراد زمان وقوع این اتفاق بیستم شهریور ماه سال جاری است، اظهار داشت: یکی از این ۲ نفر که ساکن شهرری هم هست پس از مدتی امروز دوشنبه پنجم آبان ضمن معرفی خودش به کلانتری ۱۳۱ شهرری سهمش شامل ۱۳۰ سکه را به مسئول آرامستان ابن بابویه تحویل می دهد.

ایرنا

این مسئول با بیان اینکه تلاش برای برگرداندن ۱۳۰ سکه دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با فرد دوم تماس تلفنی برقرار و از وی دعوت شده که هنوز نامبرده خودش را معرفی نکرده است و برای یافتن آدرس وی اقدام کرده ایم.

نوفرستی یادآور شد: ۱۳۰ سکه تحویلی به صورت پلمب شده در اختیار نیروی انتظامی است تا برای کارشناسی قدمت و ارزش آن تحویل میراث فرهنگی شود.

وی تاکید کرد: اقدامات برای یافتن فرد دوم و برگرداندن ۱۳۰ سکه دیگر در حال اجرا است.

ابن بابویه نخستین گورستان شهرری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن دفن هستند. نام این گورستان برگرفته از نام محمد بن بابُویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان شیعه است که آرامگاه او در آن جا واقع شده‌ است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
سكه ها و تحويل بدين تا از مملكت خارج بشه!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار