برپایی پاتوق هنری خانه عكاسان جوان با عکس‌هایی از زلزله رودبار
کد خبر: ۱۹۳۶۶
تاریخ انتشار: 2015 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

برپایی پاتوق هنری خانه عكاسان جوان با عکس‌هایی از زلزله رودبار

یازدهمین پاتوق هنری خانه عكاسان جوان با حضور محمد فرنود یكی از عكاسان خبری و مستند ایران در عرصه بین‌المللی در گالری خانه عكاسان جوان برگزار شد.
 یازدهمین پاتوق هنری خانه عکاسان جوان با موضوع عكاسی مستند اجتماعی و تاثیر آن در جهان دیروز و امروز ما و همچنین پخش مجموعه‌های عكس محمد فرنود از زلزله رودبار و بازتاب آن در مطلبوعات جهان و همچنین تاثیر این عكس‌ها بر افكار عمومی جهانیان عصر روز چهارشنبه ۴ آذرماه ساعت ١٨ تا ٢٠ در محل گالری خانه عكاسان جوان برگزار شد.

محمد فرنود

محمد فرنود که ۴ بار دیپلم افتخار هیات داوران مسابقه جهانی ورد پرس فتو را از آن خود كرده است در این نشست عکس هایی از زلزله بم و رودبار و منجیل را که نشریه های بین المللی چاپ کرده شده بود به نمایش درآورد.

وی در ادامه با اشاره به ضعف عکاسی خبری، مستند و اجتماعی گفت: چرا عکاس باید در مکان‌های بحرانی همواره عکس‌هایی بگیرد که نباید در آنها جنازه را به مخاطبان نشان دهد؟ این ضعف از مطبوعات ماست که برای نشان دادن فجایع طبقه بندی نشده‌اند. در گذشته تیراژ مطبوعات ما بسیار بالا بود اما امروزه ما با کم بودن تیراژ مطبوعات روبرو هستیم و این کمی تیراژ به خاطر عملکرد ضعیف خود آنهاست.

وی ادامه داد: در روزنامه‌های لندن و آمریکا وقتی بحران ۱۱ سپتامبر یا زلزله سونامی رخ داد تمام عکس های منتشر شده از این وقایع در روزنامه هایی که برای این فجایع طبقه بندی شده اند منتشر شد. این کشورها برای خود روزنامه ها و مجله هایی دارند که خشن ترین و بحرانی ترین عکس ها در آن منتشر می شود از این جهت که در مجله پاری ماچ کشنده ترین عکس های بحران منتشر می شود اما بلافاصله روانشناسان و گرافیست ها عکس هایی انتخاب می کنند که بار گرافیکی خوبی دارد.

این نشست با پرسش و پاسخ هنرجویان از محمد فرنود به پایان رسید.
مهر
آخرین اخبار