عرضه نان سبوس دار بهترين روش گسترش فرهنگ صحيح تغذيه است
کد خبر: ۱۹۱۹۹
تاریخ انتشار: 2015 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

عرضه نان سبوس دار بهترين روش گسترش فرهنگ صحيح تغذيه است

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 گفت: سبوس يکي از غني‌ترين منابع الياف گياهي (فيبر) مورد استفاده در برنامه‌ غذايي شمرده مي‌شود که لازم است به منظور حفظ و افزايش سلامت مردم مصرف نان سبوس دار را با فرهنگ سازي گسترش دهيم.

رمضانعلي ملک افزود: انواع سبوس و همچنين ساير موادغذايي انباشته از الياف گياهي، نقش موثري در تناسب وزن، کاهش برخي سرطان‌ها و حمله‌هاي قلبي و همچنين جلوگيري از اختلالات روده اي دارد.

وي با بيان اينکه شمار زيادي از مردم پس از اطلاع از فوايد سبوس، افزودن چند قاشق غذاخوري سبوس خام آسياب شده را به غذاي روزانه‌شان آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: امروزه اثبات شده که اين طريق استفاده از سبوس، موجب التهاب روده و ايجاد بيماري مي‌شود و علاوه بر اين اسيد فيتيک موجود در سبوس خام، بدن را از جذب کلسيم، آهن، روي، منيزيم و ديگر مواد کاني مهم باز مي‌دارد.
ملک تصريح کرد: بهترين شکل بهره مندي از مزاياي سبوس اين است که از نان گندم، غلات و ساير فرآورده‌هاي سبوس دار استفاده شود.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 در پايان با بيان اينکه خوردن نان سفيد، سيب زميني و برنج بدون سبوس در افزايش قند خون و کاهش و نارسايي انسولين نقش زيادي دارد، اظهار داشت: مواد اليافي يا سلولزي موجود در پوسته گندم داراي ۱۲ نوع اسيد آمينه ضروري بدن است که ما به سادگي آن را در کارخانه‌هاي تهيه آرد و مراحل بوجاري، از گندم جدا ساخته و فقط نشاسته گندم را نگه مي‌داريم که با مصرف آن به نفخ معده و روده و افزايش قند خون و کاهش انسولين بدن دچار مي‌شويم.
موج
آخرین اخبار