چگونه با مشکل فرار بودن یادگیری زبان مقابله کنیم؟
کد خبر: ۱۹۰۸۶۵
تاریخ انتشار: 2020 September 19    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

اگر شما زمان زیادی را برای یادگیری یک زبان جدید اختصاص داده باشید، مسلما نمی خواهید این انرژی و زمانی که در مسیر یادگیری گذاشته اید، به هدر برود. شما زبان دلخواهتان را به عنوان زبان دوم برگزیده اید، روش های بسیاری را در یادگیری زبان به کار بسته اید، ساعت های زیادی را صرف مطالعه کرده اید و در این راه بسیاری از علایق خود را کنار گذاشته اید تا به یک زبان خارجی مسلط شوید.

بسی جای تاسف دارد که برای حفظ مهارت های زبانی تان تلاش نکنید و اجازه دهید تمام زحمات، وقت و تلاشتان از بین برود. متاسفانه زبان های خارجی بسیار فرار هستند و به محض اینکه زیاد از آن ها استفاده نکنید، رفته رفته از یادتان خواهند رفت. ممکن است در ابتدا بخشی از واژگان و معانی شان را فراموش کنید و به مرور زمان، دستور زبان را نیز فراموش کنید. از طرفی مهارت های نوشتاری و شنیداری تان نیز با عدم تکرار و تمرین تحلیل می روند و دیگر مانند گذشته در آن زبان خوب نخواهید بود. اما راه حل این مشکل چیست و چگونه می توانیم با مشکل فرار بودن در یادگیری زبان خارجی مقابله کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید...

چگونه با مشکل فرار بودن یادگیری زبان مقابله کنیم؟

با من و زبان یادگیری زبان را به یک فرایند مادام العمر تبدیل کنید

مانند هر مهارتی، یادگیری زبان نیز با تمرین نکردن، فراموش می شود. اما حتما دیده اید که برخی از افراد زبان را فراموش نمی کنند! راه حل آن ها چیست و چطور می توانند بر این مشکل غلبه کنند؟ اگر خوب دقت کنید می بینید که اینگونه افراد دائما با زبان سر و کار دارند. به واسطه شغل، تحصیل، تجارت و هر دلیل دیگری برخی از افراد مرتبا در حال تکرار و تمرین هستند و همین امر باعث می شود که ذهنشان همواره فعال باقی بماند و مفاهیم را از یاد نبرد. تا زمانی که به مهارت های زبانی تان احتیاج نداشته باشید، متوجه نمی شوید که تا چه میزان زبان را فراموش کرده اید. باید یادگیری زبان را یک فرایند مادام العمر بدانید و دائما در تعامل با آن باشید.

چگونه با مشکل فرار بودن یادگیری زبان مقابله کنیم؟

جالب است بدانید که دوره های آموزش زبانی به صورت حرفه ای و اصولی هستند که شما را با تکرار و تمرین به هدفتان می رسانند و شما را  از شر فراموشی زبان نجات می دهند. وبسایت من و زبان یک مرجع عالی برای آموزش آنلاین زبان است که شما می توانید با استفاده از آن یادگیری زبان دلخواه تان را دنبال کنید. این وبسایت اولین منبع بومی سازی شده به زبان فارسی در ایران است که آموزش های آن مطابق با جدیدترین متدهای روز دنیا می باشد. کافیست که در این سایت ثبت نام کنید و با داشتن یک اکانت از کلیه امکانات آموزشی این سایت بهره مند شوید. جالب است بدانید که یک اکانت مادام العمر نیز در این وبسایت وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید دغدغه فراموشی زبان را برای همیشه از خودتان دور کنید.

از روش های تکرار و تمرین استفاده کنید

روش های بسیاری همچون خواندن دائمی کتاب های داستانی، گوش دادن به اخبار زبان های بیگانه، گوش دادن به پادکست ها و دیدن برنامه های تلویزیونی جذاب شبکه های خارجی، همه و همه باعث می شوند تا تا بتوانید زبان ا به شکل ویژه ای دنبال کنید و از فراموشی نکات گرامری و لغوی آن اجتناب کنید. حتی اگر برایتان مقدور است می توانید یک سفر خارجی به یکی از کشورهای خارجی داشته باشید و سطح مهارت زبانی خود را در مواجهه با بومی زبانان بسنجید. یادگیری زبان را مانند یک تفریح سرگرم کننده در برنامه روزانه خود داشته باشید و بدانید که هر کاری با داشتن علاقه، مهیج تر و خواستنی تر می شود. این روزها شبکه های اجتماعی مانند پل هایی میان ما و ملل مختلف جهان هستند.

چگونه با مشکل فرار بودن یادگیری زبان مقابله کنیم؟

اگر شما در این شبکه های اجتماعی عضویت داشته باشید و دوستانی را از سایر کشورها برای خود بیابید، می توانید مرتبا با آن ها ارتباط داشته باشید و ذهنتان را با مفاهیم زبان پر کرده و آن را تازه نگه دارید. با هر بار مکالمه مفید و موثر و چیزهایی که از چگونگی کشور خود برای آن ها می گویید، یا چیزهایی که از آن ها می شنوید، می توانید مهارت های زبانی تان را حفظ کنید. شما باید در هر کجا و هر لحظه افکارتان را با زبانی که مورد یادگیری قرار داده اید ارزیابی کنید. مثلا برای انجام خریدهای منزل خود، سعی کنید که جملات و درخواست های خریدتان را یکبار به زبان مورد نظر در ذهنتان مرور کنید. به این ترتیب اجازه خاک خوردن اطلاعات و فراموش کردن مطالب مهم را به خودتان نمی دهید و همواره متمرکز و فعال باقی می مانید. شغل شما نیز می تواند تا حد زیادی به شما در بخاطر سپاری زبان کمک کند.

مثلا اگر شما یک معلم در زمینه آموزش زبان شوید، یک تور لیدر یا راهنمای توریست ها در ایران باشید، متون گوناگون را در جایگاه یک مترجم، ترجمه و تفسیر کنید، در یک شرکت بین المللی کار کنید، این مشاغل باعث می شوند که شما همیشه درگیر زبان و یادگیری آن باشید و هرگز دچار فراموشی مباحث مربوط به آن نشوید. بنابراین سعی کنید که حتی الامکان در این مشاغل کار کنید و اگر شغل شما متفاوت است، با انجام یک برنامه ریزی روزانه جذاب، استفاده از زبان و کاربردهای آن را بگنجانید و از فراموشی مفاهیم در امان بمانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار