5 اصل مدیریت که نیمی از مدیران به خوبی اجرا نمی کنند!
کد خبر: ۱۹۰۸۶۳
تاریخ انتشار: 2020 September 19    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
bato-adv
bato-adv

هنگامی که مدیریت یک مجموعه و گروهی از افراد را بر عهده می گیرید، مسئولیت بزرگی بر شانه هایتان قرار دارد. شما باید تعدادی از افراد را در محیط کار به سمت هدف یا اهداف اصلی مجموعه هدایت کنید و در این مسیر به آن ها انگیزه و اشتیاق بدهید. البته ابزارهای مدیریتی همچون برگزاری سخنرانی ها، روش های تشویقی و تنبیهی، برنامه ریزی های کاری کوتاه مدت و بلند مدت را نیز در اختیار دارید که می توانید با کمک آن ها نیروها را رهبری کرده و به مقصودتان برسید.

اگر برای اولین باری است که به عنوان مدیر، به یک تیم کاری مدیریت می کنید، می توانید از تجارب کسانی که سال ها به مدیریت پرداخته اند استفاده کنید و با تامل در روش های آن ها بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. جالب است بدانید که اصولی برای مدیریت وجود دارد که با بهرمندی از آن ها افراد به خوبی جذب تان شده و اعتمادشان نسبت به شما جلب می شود. با هم این اصول متوجه می شوید که مدیران حرفه ای چگونه عمل می کنند و چه می شود که مدیریت شان موثر است.

روش ها و مدل های مدیریتی مختلفی وجود دارند که هر مدیری بنا بر خواست و ماهیت کاری از آن ها استفاده می کند. ما در این مقاله به شما 5 اصل مدیریت را می گوییم که نیمی از مدیران آن ها را به خوبی اجرا نمی کنند و در نتیجه شکست می خورند. اگر مشتاق هستید که این 5 اصل مهم را بدانید، همراه ما باشید...

5 اصل مدیریت که نیمی از مدیران به خوبی اجرا نمی کنند!

آموزش مدیریت را ببینید و مدیری لایق شوید

شاید بخواهید مدیریت و رهبری را تجربه کنید و بارها خودتان را در رویاهایتان یک مدیر موفق تصور کرده باشید. اما باید بدانید که هر کسی می خواهد مدیر لایقی شود، باید در یک دوره مدیریت اصولی و حرفه ای شرکت نماید و با قرار گرفتن تحت آموزش هایی، مهارت لازم را کسب نماید. بسیاری از افراد دارای اعتماد به نفس کاذب هستند و بر این باورند که بدون آموزش مدیریت و یا تحصیل در آن می توانند به شکل ایده آل از پس وظایف محوله شان بر آیند. چنین افرادی فقط در پی قدرت طلبی و پز دادن با سمت خود به دیگران هستند. شاید برخی از مدیران را دیده باشید که متاسفانه با کمترین دانش مدیریتی و صرفا به دلیل داشتن پول زیاد به مدیریت رسیده اند. مجموعه هایی که با مدیران نالایق اداره می شوند، اغلب یا پیشرفت چندانی ندارند و یا بعد از مدتی سقوط می کنند.

5 اصل مدیریت که نیمی از مدیران به خوبی اجرا نمی کنند!

موسسات معتبری در شهر وجود دارند که شما می توانید برای دریافت مدرک مدیریت خود به آن ها مراجعه کنید و با کسب علم و شایستگی مدیریتی در آن ها به مسند قدرت بیایید. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره مدیریت را با بهترین بازخورد و آموزش های تخصصی برایتان ارائه می کند. شما می توانید با حضور در این دوره و کسب گواهینامه مدیریت خود که البته در این موسسه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و تائیدیه سازمان wes کانادا را نیز دارد، به فرصت های شغلی مناسبی برای حضور در بازار کار دست یابید. قطعا سازمان ها و شرکت های زیادی شما را با داشتن صلاحیت های مدیریتی تان استخدام می کنند و می توانید با شیوه های اصولی مدیریت که در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان یاد گرفته اید در آن ها مشغول به کار شده و موفق به کسب درآمد های بالا شوید. 

پنج اصل مهم مدیریت

5 اصل مدیریت که نیمی از مدیران به خوبی اجرا نمی کنند!

  1. به خوبی تقسیم کار کنید: هر کاری را به کاردانش بسپارید. چند وظیفه را به یک نفر ندهید و در تنظیم و برنامه ریزی پیش برد کارها هوشمندانه عمل کنید. اگر تمام کارها را روی سر یک نفر بریزید و در مقابل به عده ای کار کمی بدهید باعث می شود که همیشه نیروهای پر کار خسته و کم انرژی باشند و حتی نتوانند همه وظایف را به خوبی انجام دهند و در مقابل نیروهای کم کار زمان زیادی را به بطالت بگذارنند.
  2. در جهت حرکت وحدت ایجاد کنید: همه نیروهای شرکت باید در یک جهت حرکت کنند و مسیرشان منتهی به اهداف شرکت باشد. چنانچه هر کس به تک روی و بی تفاوتی بپردازد، دستیابی به موفقیت نا ممکن شده و پیشرفت چندانی نخواهید کرد. مدیر باید با آموزش مدیریت حرفه ای که پشت سر گذاشت، بتواند همه کارکنان را به شکل متمرکز در راستای موفقیت جمعی سوق دهد.
  3. منصفانه رفتار کنید: مدیر باید رفتار برابر و منصفانه ای با همه کارکنان شرکت داشته باشد. فردی که مدرک مدیریت خود را دریافت کرده باشد، به خوبی می داند که داشتن انصاف در برخورد با نیروها یکی از ارزش های اصلی رهبران موفق می باشد. از جمله رفتارهای منصفانه ای که می توانید در قبال نیروهایتان انجام دهید آن است که اگر کار ویژه ای انجام دادند، پاداشی برایشان در نظر بگیرید و در مراسمی آن ها را مورد تشویق قرار دهید.
  4. اختیارات و مسئولیت هایتان را بدانید: سعی کنید که اقتدار خوبی در مدیریت خود داشته باشید و به خوبی جایگاهتان را بدانید. اختیارات و وظایف مدیر یک مجموعه مشخص هستند و او باید بداند تا چه حد می تواند بر نیروها و عملکردشان تسلط داشته باشد. اگر مدیریت یک مجموعه دائما در فعالیت هایی که حاشیه ای هستند و لزومی به وجود وی ندارند شرکت کند، اعتبار خود را زیر سوال برده و باحث می شود نیروها جذبه زیادی را از او نبینند.
  5. منافع سازمان را به منافع فردی خود ترجیح بدهد: برخی از مدیران تنها به خودشان و سودی که می برند فکر می کنند. در حالی که یک مدیر توانمند و لایق باید همه جوانب کار را در نظر بگیرد و منافع سازمان را بر منافع خودش ارجحیت دهد. باید اینگونه فکر کند که اگر سازمان به موفقیت بسیاری دست پیدا کند، در نهایت خود او و کارکنان نیز سود می برند. کسانی که گواهینامه مدیریت دارند، استراتژی های خاصی را به کار می گیرند و روالی را در شرکت جا می اندازند که باعث پیشرفت و ترقی کل سازمان و نیروها می شود.
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv