خواص سرکه سیب برای پوست و مو
کد خبر: ۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
اگر تا به حال از سرکه سیب فقط برای سس سالاد استفاده کرده اید، خیلی از خواص آن را از دست داده اید. شاید عجیب به نظر برسد اما این محصول طبیعی علاوه بر آشپزی در زیبایی هم به یک معجون مهم تبدیل شده است.
 
ریختن سرکه سیب روی مو برای اولین بار تصمیم خیلی ساده ای نیست اما با دیدن نتیجه آن ترغیب می شوید که دوباره از آن استفاده کنید.حتی تا جایی پیش می روید که بطری آن را از آشپزخانه به میز آرایشتان منتقل می کنید.

خواص سرکه سیب برای پوست و مو

در زیر زوش های استفاده زیبایی از این محصول را برای شما گذاشته ایم اما اگر می خواهید در خانه این ترفندها را امتحان کنید، مطمئن شوید که از سرکه کاملا طبیعی، غیر پاستوریزه و بدون مواد افزودنی استفاده می کنید.

صورت:


همه ما سال ها از کرم های مختلف استفاده کرده ایم اما احتمالا تغییر فوق العاده ای مشاهده نکرده ایم. پوست به طور طبیعی اسیدی است. با زدن سرکه سیب روی آن، پوست به بهترین تعادل بین خشکی و چربی می رسد. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با چند قطره آب به وسیله یک پنبه روی پوست خود بمالید. بهتر است این کار را در هفته 3 یا 4 بار انجام دهید. اگر پوست خیلی حساسی دارید به مقدار آب اضافه و از دفعات انجام کار کم کنید.

مو:

تا به حال دقت کرده اید که هر شامپویی می خرید بعد از چند هفته دیگر اثر نمی کند و مجبور می شوید که برند جدیدی را امتحان کنید؟ این به دلیل ذراتی است که روی سر باقی می ماند. ما معمولا فراموش می کنیم که جنس کف سرمان هم پوست است و مثل دست یا صورت به مراقبت و هر چند وقت یک بار به شستشوی عمیق احتیاج دارد. سرکه سیب دارای استیک اسید است که وقتی به پوست سر می رسد باعث می شود تا ذرات ریزی که از شاپوها، نرم کننده ها یا ماسک های مو باقی مانده اند شسته شوند. هر دو ماه یک بار بعد از اینکه موها را شامپو کردید، به اندازه 1 تا 2 لیوان سرکه سیب را روی سر خود بریزید. آن را روی سر ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس آبکشی کنید. نگران بوی آن نباشید چون باقی نمی ماند.

تسکین سوختگی:

آمینواسیدهای موجود در سرکه سیب میزان رطوبت را در پوست تنظیم کرده و التهابات را کاهش می دهد. سزکه سیب را روی قسمت های آفتاب سوخته بدن بمالید تا از آسیب و گرمایی که ساطع می کند کم کنید.

تمیزکننده وسایل آرایش:


سرکه سیب می تواند تمام قلم‌موهایی که در آرایشتان استفاده می کنید را تمیز و ضد عفونی کند و جرم های درون آن ها را از بین ببرد. پیشنهاد می کنیم برای شستشوی این وسایل یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چایخوری سرکه سیب و چند برش نازک لیموترش ترکیب کنید و وسایل را با آن تمیز کنید سپس آبکشی کرده و بگذارید تا خشک شوند.

منبع:نیکو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهتاب سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
0
من برم سرکه را برای موهام امتحان کنم ببینم نتیجه می دهد
باتو های عزیز من به شما اعتماد کردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار