زیتون چاق میکند یا لاغر؟
کد خبر: ۱۸۹۸۸۰
تاریخ انتشار: 2020 September 08    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
زیتون پاك كننده معده است و بهترین زیتون سبز رسیده است كه در آب نمك پرورده شده باشد و به همراه غذا خورده می شود چرا که زیتون اشتها آور است.

زیتون میوه درختی است كه دارای برگهای دراز و باریك و گلهای آن خوشه ای است . میوه آن بیضی شكل و به اندازه یك انگوردرشت، گوشتدار و به رنگ سبز می باشد که به صورت خام مصرف می شود.

از میوه زیتون، روغن زیتون استخراج می كنند كه مصارف خوراكی و دارویی دارد.باید دانست كه هر گاه میوه زیتون را به قصد خوردن مستقیماً از درخت بچینید شدیداً آن را تلخ خواهید یافت و این تلخی به سبب گلوكزید تلخی است كه در آن وجود دارد.

زیتون پاك كننده معده است و بهترین زیتون سبز رسیده است كه در آب نمك پرورده شده باشد و به همراه غذا خورده می شود چرا که زیتون اشتها آور است.

زیتون سبز و سیاه تفاوت چندانی با هم ندارند هر دوی این زیتون ها با وجود تفاوت رنگی که دارند با هم یکسان هستند. موادی که در روغن زیتون هستند عامل بو و مزه اند. البته بخشی از ترکیبات زیتون به صورت محلول در آب هستند و خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارند. مسلما زیتون تیره شاید کمی طعم متفاوتی با زیتون سبز داشته باشد اما از لحاظ ارزش غذایی غیر از مقداری کاروتنوئید که نسبت به زیتون سبز بیشتر دارد تفاوت قابل ذکری ندارد.

پس مصرف کنندگان بسته به ذائقه خود می توانند هر نوع زیتونی که دوست دارند میل کنند.

زیتون تحریك كننده نیروی جنسی است به صورت موضعی میتواند برای معالجه شوره سربه كار برود و مفید باشد .روغن زیتون برای معالجه یبوست مؤثر است اما برای افرادی که بدنبال خاصیت لاغر کنندگی از زیتون هستند باید بگویم هر ۱۰ عدد زیتون به عنوان ۱ واحد چربی است و دارای ۴۵ كیلو كالری انرژی است پس اصلاً خاصیت كاهش دهنده وزن ندارد.

روغن زیتون دفع كننده سنگ كيسه صفرا است براي اين منظور بايد آنرا با آبليمو مصرف كرد روغن زيتون كرم كش است روغن زيتون براي رفع سرفه هاي خشك مفيد است براي رفع خارش گزيدگي حشرات روغن زيتون را به محل گزيدگي بماليد بدن بچه هايي را كه مبتلا به نرمي استخوان و كم خوني هستند با روغن زيتون ماساژ دهيد اثر مفيدي دارد.
روغن زيتون علاوه بر کاهش کلسترول بد خون و پيشگيري از بروز مشکلات عروقي، مانع از رسوب كردن کلسترول بر ديواره عروق و سرخرگ‌ها و تنگ شدن آن‌ها مي‌شود. اين گياه و روغن آن ميزان قند خون را تنظيم مي‌کنند و خاصيت ضد سرطان و ضد التهابي دارد تا جايي که ممکن است از التهاب روده نيز پيشگيري ‌کنند. خاصيت زيتون براي پيشگيري و درمان آسم و آرتروز نيز شناخته شده است.

مصرف روغن زيتون خطر سرطان سينه را در زنان کاهش مي‌دهد. اسيد اولئيک موجود در روغن زيتون اثر ژن سرطان‌زاي اين بيماري را کاهش مي‌دهد. روغن زيتون به موها نرمي و لطافت خاصي مي‌بخشد و باعث تقويت مو مي‌شود.

سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار