اولین تولیدکننده لوازم‌خانگی هوشمند در ایران/ میل ایرانی‌ها به تکنولوژی بالاتر از اروپایی‌ها است
کد خبر: ۱۸۷۲۶۶
تاریخ انتشار: 2020 August 10    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
مدیرعامل رونیکا خبر داد:
شاهین نوربخش مدیرعامل گروه تجاری رونیکا از تولید لوازم‌خانگی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا برای اولین بار در ایران خبر داد

به گزارش تابناک با تو شاهین نوربخش مدیر هولدینگ رونیکا با اشاره به رویکرد این هولدینگ در گسترش تولیدات داخلی گفت: «بعد از نام‌گذاری سال 99 به‌عنوان سال جهش تولید و همچنین نوسانات شدید ارزی ما در گروه اقتصادی رونیکا تصمیم گرفتیم باهدف گسترش تولید داخلی و افزایش صادرات به سمت تولید محصولات ایرانی باکیفیت بالا برویم. این اختلاف ارز برای تولید و صادرات یک مزیت محسوب می‌شود و ایران امروز مزیت‌های مناسبی برای رقابت با دیگران به دست اورده است. طبیعتاً زمانی این هدف محقق خواهد شد که ما شاهد انتقال تکنولوژی به ایران همگام با رقبای جهانی باشیم»

اولین تولیدکننده لوازم‌خانگی هوشمند در ایران/ میل ایرانی‌ها به تکنولوژی بالاتر از اروپایی‌ها است

مدیرعامل رونیکا با اشاره به اینکه ایرانی‌ها مردمی تکنولوژی دوست هستند و این میل به تکنولوژی از میانگین جهانی بالاتر است، گفت: «میانگین زمان تغییر تکنولوژی در ایران فقط یک سال و نیم است که این زمان در کشورهای اروپایی بیشتر است و در کشورهای عربی به 5 سال می‌رسد. این یعنی برای کسب رضایت مشتری ایرانی باید با سرعت زیادی حرکت کنیم و اجازه جا ماندن از رقبای خارجی را نداریم. اگر این میل به تکنولوژی را با تولید داخلی پوشش ندهیم همچنان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان خواهیم بود و حجم بالای واردات به آشنه پاشیل اقتصاد ما تبدیل خواهد شد.»

نوربخش با اشاره به اینکه رونیکا در کنار تولید لوازم‌خانگی و موبایل قصد دارد وارد عرصه تولید لوازم‌خانگی هوشمند شود، گفت: «دنیا امروز به سمت لوام خانگی هوشمند و اینترنت اشیا گام برداشته است. امروزه شرکت‌های زیادی در دنیا در حال گسترش اینترنت اشیاء و رسوخ به بازار هستند. در جند سال اخیر شرکت‌هایی در ایران نیز اقدام به واردکردن تجهیزات مربوطه کرده‌اند که با توجه به روند رو به رشد این موضوع، و همچنین توجه به تمایل هم‌وطنان در استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مجموعه رونیکا هم به این سمت‌وسو رفته است. منتها با تمرکز بر تولید به‌جای واردات. البته شریک خارجی ما در موضوع موبایل از تولیدکنندگان بزرگ در حوزه iot هست که ما نیز حتماً از امکانات فنّاورانه او بهره خواهیم برد اما درنهایت پس از بررسی‌های مربوط به این امر، هدف‌گذاری مجموعه ما به این صورت شکل گرفت که این امر به‌صورت یک برنامه بلندمدت دیده شود و تولید بومی خصوصاً با اتکا به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در رأس این هدف قرار گیرد. ما در هولدینگ رونیکا تصمیم گرفتیم به‌عنوان اولین تولیدکننده لوازم‌خانگی هوشمند در ایران وارد حوزه اینترنت اشیا شویم.»

وی در ادامه گفت: « در دنیا چند سالی است که مفهوم اینترنت اشیاء(internet of things ) یا iot به‌صورت مخفف با سرعت در حال رشد است. این مفهوم به‌طور ساده به معنی ارتباط با دستگاه‌های مختلف از طریق شبکه و اینترنت است. یعنی کار با هر ابزار الکترونیکی بدون نیاز به اینکه به‌صورت فیزیکی از آن استفاده کنیم. با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی، بسیاری از تجهیزاتی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم قادر به بهره‌گیری از این امکان شده‌اند. خودرو، دوربین‌های مداربسته، گیت‌های تردد، اکثر ملزومات خانگی مانند جاروبرقی‌های هوشمند، ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی، یخچال، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، روشنایی و نورپردازی و آبیاری فضای سبز و ... این تکنولوژی قادر به ایجاد تحولی در زندگی روزمره انسان است. تسهیل در استفاده از تجهیزات، سرعت بخشی به انجام کارها، در دسترس بودن و.... از ویژگی‌هایی است که استفاده از اینترنت اشیاء می‌تواند به زندگی ما ارزش اضافه کند.»

نوربخش با اشاره به اینکه یکی از عمده مشکلات تولیدکنندگان داخلی سنگ‌اندازی‌های مدیران است، گفت: «این روزها بازنگشتن ارز حاصل از صادرات خیانت تلقی می‌شود. از سوی دیگر برخی مسئولین خواسته یا ناخواسته مانع از صادرات می‌شوند و روزبه‌روز موانع صادرات بیشتر می‌شود. در شرایط فعلی کشور جلوگیری از صادرات و متوقف کردن تولیدکنندگان داخلی هم یک خیانت و تحریم داخلی است. تولید داخلی و اقتصاد صادرات محور نیازمند حمایت است. حمایت نباید در شعار محدود شود و به معنی صدقه دادن به تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیست. بهترین حمایت این است که موانع تولید برطرف شود.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار