وضعیت کرونا در مناطق ۲۲گانه تهران
کد خبر: ۱۸۷۲۴۰
تاریخ انتشار: 2020 August 10    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
با گذشت یک ماه از رشد آمار جانباختگان به کرونا و اعمال محدودیت‌های سخت‌تر برای کنترل این بحران هنوز اغلب شهرستان‌های تهران در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

پس از گذشت بیش از یک ماه از رشد دوباره آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سخت‌تر و اجباری‌شدن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده، در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی آمار جانباختگان و مبتلایان هستیم.

این کاهش آماری در حالی است که هنوز بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت پرخطر و بسیار پرخطر قرار دارند.

تهران نیز از جمله استان‌هایی است که در وضعیت بسیار پرخطر قرار داشته و از ابتدای مردادماه تاکنون این وضعیت در اغلب شهرستان‌های این استان استمرار داشته است.

 

در حال حاضر براساس اطلاعات به دست آمده از نرم افزار ماسک، نرم افزار مورد تأیید وزارت بهداشت، تهران و تمامی مناطق۲۲گانه آن، به علاوه شهرستان‌های ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند و ورامین در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

این در حالی است که شهرستان‌های دماوند و اسلامشهر هفته گذشته در وضعیت کم خطرتری قرار داشته‌اند! شهرهای رباط کریم، شهریار، ملارد و قرچک نیز تنها شهرستان‌هایی هستند که وضعیت آن‌ها نسبت به هفته گذشته بهتر شده است.

همچنین براساس اطلاعات به دست آمده، شهرستان‌های پیشوا، شهریار، پاکدشت و قرچک در وضعیت پرخطر و نارنجی قرار داشته و شهرستان‌های رباط کریم، ملارد، قدس در وضعیت زرد و در خطر متوسط قرار دارند.

همچنین بهارستان و پردیس تنها شهرستان‌های با وضعیت سفید در استان هستند.

با توجه به آمار جانباختگان و مبتلایان و وضعیت شهرستان‌های استان تهران، به نظر می‌رسد پس از گذشت یک ماه از شروع محدودیت‌های اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا، این ویروس هنوز در استان جولان می‌دهد و وضعیت تهران هنوز بسیار خطرناک است و در صورت عدم تدبیر و اتخاذ تصمیمات جدید بعید است که در زمانی نزدیک بتوان شاهد کنترل شیوع کرونا در تهران بود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار