اولین بیمارستان صحرایی ایران در بیروت+عکس
کد خبر: ۱۸۷۲۱۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 09    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

فرید مرادیان که به لبنان اعزام شده است روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: محلی که بیبمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آن احداث شده منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت پایتخت لبنان است که طبق هماهنگی های انجام شده قرار است فعالیت های بشردوستانه این بیمارستان صحرایی بر اساس اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی‌غرضی Impartiality، بی‌طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگی Unity و جهانشمولی Universality با دستور وزارت بهداشت لبنان در این منطقه آغاز شود.

وی توضیح داد: بیمارستان صحرایی سریع استقرار (RDH) جمعیت هلال احمر ایران در منطقه ضاحیه بیروت شامل بخش‌های تریاژ (اولویت بندی اولیه)، اورژانس، جراحی، مراقبت‌های ویژه، بستری و داروهای مرتبط با این خدمات است و می‌تواند ارائه دهنده خدمات فوریتی و حیاتی در مواقع اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح از جمله انفجار سهمگین و هولناک اخیر در بندر بیروت باشد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هدف از احداث این بیمارستان صحرایی سریع استقرار در این منطقه این است که بتوانیم در حداقل زمان ممکن و در ساعتهای اولیه پس از حادثه مصدومان و مجروحان این انفجار را از نظر تریاژ (اولویت بندی اولیه) تحت حمایت‌های پایه و پیشرفته حیاتی قرار دهیم تا مداخله‌ای موثر در کاهش میزان مرگ و میر آنان انجام گیرد.

مرادیان اضافه کرد: این بیمارستان صحرایی انعطاف پذیر بوده و قابلیت ارائه خدمات جراحی، درمانگاهی و بهداشتی را به صورت بالقوه جهت افراد متاثر از انفجار اخیر را دارد.

وی اظهار داشت: سامانه‌های بیمارستانی سیار می‌تواند حداکثر تا ۱۰ روز و تا زمان رسیدن بیمارستان‌های کامل‌تر و یا کلینک‌های مورد نیاز بدون نیاز به امکانات منطقه آسیب دیده به انجام وظیفه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازد و در صورت نیاز در بیمارستان بزرگتر و کاملتر ادغام و یا به عنوان یک کلینک سیار در مراحل بعدی حادثه انجام وظیفه کند.

اولین بیمارستان صحرایی ایران در بیروت+عکس

اولین بیمارستان صحرایی ایران در بیروت+عکس

 

ایران نخستین کشوری است که هلال احمر آن پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی برای کمک به مجروحان، یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است.

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یک‌ماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۵ تن به لبنان ارسال کرده است.

محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی درخواست دولت لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال شده است.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی ۲ هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

تاکنون از ایران سه فروند هواپیمای حامل امکانات پزشکی و کمک‌های مورد نیاز مردم بیروت به همراه تیم پزشکی به لبنان فرستاده شده و نخستین بیمارستان صحرایی توسط تیم پزشکی اعزامی ایران کار خود را آغاز کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
6
35
همه جا میخواین خودشیرینی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
6
12
تو کشورهای دیگه وقتی با افغانی ها برخورد میکنید از بدی های ایران و بلاهایی که در ایران به سرشون اومده صحبت میکنند- پر از نفرت هستند- 5 میلیون افغانی در این کشور کار ایرانی ها رو صاحب شدند چون میخواهییم ادای آدم خوبا رو در بیاریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
6
30
هر آنچه ایرانی ها برای کمک به هموطنشون موقع زلزله و سیل میفرستند می فرستید اینور اونو- شما که کلی امکانات واسه کمک به کشورهای دیگه دارین چرا موقع سیل و زلزله از مردم کمک میخواین
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
22
3
آفرین و خسته نباشید به همه تون
firooz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
3
22
يكيش هم براي زلزله زدگان دو سال پيش حاجي آباد و گيلان غرب مي زديد چه مي شد ؟؟؟
قبول داريد اين حركت فقط جهت خودنمائي است !!!!
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
2
17
حالا که دارن از لبنان بیرونتون میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
9
چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
9
انقدر وضع خانواده های ایرانی خرابه که خدا میدونه . چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
5
هلال احمر بسه دیگه نکنه می خواهی تا یکسال از این کمک ها بفرستی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار