ادعای ترامپ: واکسن کرونا تا روز انتخابات تولید می‌شود
کد خبر: ۱۸۶۹۸۵
تاریخ انتشار: 2020 August 07    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که واکسن بیماری کرونا تا روز انتخابات نوامبر به مرحله تولید می‌رسد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای گفت: «واکسن بیماری کرونا احتمالا حول و حوش روز انتخابات آمریکا تولید شود.» وی همچنین در خصوص تاریخ دقیق تولید این واکسن گفت: «زودتر از پایان سال، خیلی زودتر از آن تولید خواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونا زودتر از سوم نوامبر تولید می‌شود؟ گفت: «بعضی اوقات تصور می‌کنم، بله احتمالا. اما ممکن است درست در همان روز این اتفاق بیفتد.»

دولت آمریکا اخیرا با دو شرکت دارویی اروپایی قرارداد خرید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آزمایشی ویروس کرونا را منعقد کرده است. بنا به اعلام مقامات آمریکا، قرارداد خرید واکسن آزمایشی کرونا ۲.۱ میلیارد دلار هزینه برای دولت در برداشته است.

بر مبنای این توافق، آمریکا این مبلغ را به دو شرکت دارویی فرانسوی و انگلیسی پرداخت می‌کند تا واکسن کافی برای ۵۰ میلیون نفر را فراهم کند. گفته می‌شود این قرارداد بخشی از تلاش دولت دونالد ترامپ برای تسریع دسترسی به واکسن ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

اما گزارشگر شبکه الاخباریه اخیرا اعلام کرد با افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های ویروس کرونا که آمریکا را بیش از دیگر کشور‌ها از پای درآورده است، دولت آمریکا اعلام کرد ۱۰۰ میلیون واکسن آزمایشی ویروس کرونا را خریداری کرده است. این اعلام دولت آمریکا با بیانیه‌های تکراری منتشر شده در اینترنت درباره درمان و واکسن ویروس کرونا که این هفته هزاران بار در اینستاگرام و فیس‌بوک مورد پسند کاربران قرار گرفت، تفاوت چندانی ندارد.

این اظهارات ترامپ این تصور را ایجاد می‌کند که او برای نجات دادن خود از گرداب مشکلات پیاپی که پیروزی او را در انتخابات مستقیما نشانه رفته، سعی در توسل به کشف واکسن کرونا به عنوان دستاورد نجات‌بخش در سوم نوامبر دارد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار