حرفهای امیدوارکننده دکتر مردانی درباره کرونا
کد خبر: ۱۸۴۹۷۵
تاریخ انتشار: 2020 July 15    -    ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
دکتر مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد پایان ویروس کرونا صحبت کرد.

دکتر مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد پایان ویروس کرونا صحبت کرد.

در ادامه مهترین بخش های سخنان دکتر مردانی را می خوانید.

♦ هیچ بیماری تا کنون در دنیا نتوانسته به اندازه ویروس کرونا، اصحاب رسانه، مطبوعات، مسائل اقتصادی و اجتماعی را به این نحو تحت تاثیر قراردهد.

♦بیماری کرونا پدیده ای نو و منحصر به فرد است، اما این بیماری هم تمام می شود و هرگز تا آخر عمر نمی ماند، واکسن کرونا خواهد آمد.

♦همانطور که رئیس مرکز کنترل بیماری ویروسی آمریکا نیز گفته است؛ این بیماری تمام می شود، واکسن آن هم ساخته می شود و وارد بازار می شود.

♦عده زیادی از افراد جامعه به ویروس کرونا مبتلا شده اند و دیگر مبتلا نمی شوند؛ تعداد افرادی که دوباره به این ویروس مبتلا می شوند بسیار اندک است همین نیز باعث می شود که کرونا تا آخر دنیا ماندگاری پیدا نکند و دوره کووید 19 نیز تمام می شود.

♦عمدتا بدن بعد از بهبودی از ویروس کرونا آنتی بادی ایجاد می کند و این آنتی بادی ها بدن فرد را تا 6 ماه و حتی تا آخر عمر در برابر کووید 19 محافظ می کند.

♦خبر خوش این است که کرونا در استان خوزستان از 15 تیر سیر نزولی داشته و اوج اپیدمی این بیماری ار سر گذشته، اکنون در حال سرازیر شدن است.

♦جهش های متفاوتی از این ویروس ایجاد شده اند اما هنوز جهش قابل توجهی که بتواند ویروس کرونا را به طور کامل از بین ببرد ایجاد نشده است زیرا همه مکانیزم های این یروس را نمی شناسیم و ناشناخته ها شناخته های کووید19 بیشتر است.

♦باید نسبت به این بیماری خوش بین باشیم اما هوشیار، تا بتوانیم تلفات را به حداقل برسانیم، یکی را راه های رسیدن به این موضوع استفاده از ماسک است.

♦باید با کرونا زندگی کنیم ولی اجازه ندهیم این ویروس به ما آسیب برساند.

♦اگر دو نفر فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند، از ماسک هم استفاده کنند 90 درصد به کرونا مبتلا نخواهند شد. همچنین شست و شوی دست ها قطع کننده سریع ویروس کرونا است.

♦هر وسیله ای که خریداری می کنید نیازی به ضد عفونی کردن و یا شست و شو نیستند و کافی است سلفون ن ها را جدا کنید و یا مواد غذایی را چند ساعت کنار بگذارید؛ ویروس خود به خود از بین می رود.

♦ویروس روی لباس ها و مواد غذایی 6 تا 12 ساعت زنده می ماند و بعد از آن از بین می رود؛ پس نیازی به ضد عفونی کردن نیست حتی اگر آن ها را با خود به خانه ببرید. ویروس کرونا حتی بر روی سطوح فلزی و پلاستیک چند روز نمی ماند.

♦عمده راه انتقال ویروس کرونا هرگز مواد غذایی نیست، راه های عمده انتقال آن دست ها، عطسه و سرفه و صحبت کردن بدون رعایت فاصله اجتماعی است.

♦برای ازبین بردن ویروس از مواد غذایی که می خواهید بلافاصله مصرف کنید، کافی است آن را کمی گرم کرد؛ ویروس از بین می رود.

♦استفاده از آب نمک ویروس را نمی کشد اما اگر با رعایت پروتکل ها بهداشتی انجام شود قطعا موثر خواهد بود.

♦افرادی که ظاهرا کمی تپل هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار می گیرند.

منبع: خبرنیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار