اظهارات جنجالی شاهزاده هری درباره نیاکانش
کد خبر: ۱۸۴۲۶۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 08    -    ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
گویی شاهزاده هری با اظهارات جدیدش قصد دارد باز هم ملکه الیزابت را عصبانی کند. هری در جدیدترین اظهارات خود در انتقاد از امپراتوری بریتانیا گفت در شرایط کنونی اعتراف کردن به اشتباهات گذشته ضروری است، حتی اگر از نظر تاریخی نگران‌کننده باشد.

اعتراف به اشتباه شاهزاده هری درباره نیاکانش

اعتراف به اشتباه شاهزاده هری درباره نیاکانشاختصاصی «تابناک با تو»؛ گویی شاهزاده هری با اظهارات جدیدش قصد دارد باز هم ملکه الیزابت را عصبانی کند. هری در جدیدترین اظهارات خود در انتقاد از امپراتوری بریتانیا گفت در شرایط کنونی اعتراف کردن به اشتباهات گذشته ضروری است، حتی اگر از نظر تاریخی نگران‌کننده باشد.

هری ۳۵ ساله و همسرش مگان مارکل ۳۸ ساله، در یک کنفرانس مجازی با تعدادی از جوانان پیشرو زیر نظر مؤسسه کوئینز کومنولث تراست، که از استرالیا، جزایر باهاما و انگلستان شرکت داشتند، این حرفها را زد.

هری در مباحثه‌ای با موضوع عدالت و برابری حقوق گفت: مؤسسه کومنولث هم باید مثل خیلی‌های دیگر به اشتباهاتش اعتراف کند و در جهت تصحیح اشتباهاتش گام بردارد.

اعتراف به اشتباه شاهزاده هری درباره نیاکانش

وی افزود: ما نمی‌توانیم به جلو پیش برویم مگر اینکه به اشتباهات گذشته اعتراف کنیم. بسیاری از افراد در گذشته اعتراف کرده و سعی در اصلاح اشتباهاتشان داشته‌اند، اما فکر می‌کنم همه ما می‌دانیم که هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم.

اظهارات هری انتقادی از امپراتوری انگلیس را تشکیل می‌دهد که پیشینیان وی بر آن حكومت می‌كردند و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع را ایجاد كردند و این اظهارات برخلاف پروتكل خانواده سلطنتی است كه براساس آن، او نباید در سیاست دخالت کند.

اندرو روزندل نماینده محافظه کار، با انتقاد از اظهارات هری گفت: این ناامیدکننده است و ملکه را خوشحال نخواهد کرد.

اظهارات هری آخرین اقدامات عمومی او و همسرش مگان مارکل (شاید شوآف آنها) برای تبدیل تمرکز خود از نقش‌های سلطنتی به کنشگری اجتماعی در جهت تحقق مساوات نژادی و عدالت اجتماعی است. هفته گذشته هری با ابراز نارضایتی از گسترش نژاد پرستی اظهار داشت که متأسف است زیرا جهان جایی نیست که جوانان سزاوار آن باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
15
22
خون مردم انگلیس رو مکیدند و دم از عدالت می زنند.
اگر وارث ملکه بودند باز هم اینقدر روشنفکر بودند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
مردم انگلیس که با امپراطوری این خاندان سرور دنیا شدن. خون دنیا مکیده شد تا امپراطوری اینها ساخته بشه و هنوز هم کشورهای بسیار بزرگی مثل کانادا و استرالیا استقلال رسمی از انگلستان ندارن و ایالات ملکه محسوب میشن.
از چین و هنگ کنگ گرفته تا ایران و عثمانی تا امریکای شمالی و جنوبی شامل آرژانتین و فالکلند و قطب جنوب و شمال جولانگاه عصیانگری این خاندان و نوکرانشون بوده.
با تجارت تریاک چین را بیچاره کردن، سیاهان رو برده کردن و تجارت جهانی براه انداختن، هند را ذلیل کردن، با تجارت نفت ایران و خاورمیانه رو آتش زدن، حتی تجارت خاک کردن و فلسطین را نابود کردن.
میزان شرارت و خونخواری که انگلستان به رهبری این خاندان از حدود 1700 تا 1950 میلادی در دنیا انجام داد در هیچ دوره دیگری در تاریخ نظیر نداره.
ناشناس
| |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
کاربر 21:43عزیز
دقت کنید که هر کشوری که از زیرمجموعه های انگلیس بوده به چه حدی از پیشرفت رسیده، نمونه بارزش استرالیا، کانادا و هنگ کنگ هستند که خودتون نام بردید.
هنگ کنگی که انگلیس ساخته رو با چین مقایسه کنید(که الان چین ادعا داره هنگ کنگ باید ضمیمه چین بشه و هنگ کنگیها این رو نمیخوان)، هنگ کنگ یک کشور بسیار سطح بالا، پیشرفته و مرفه هستش(هم از نظر اجتماعی هم مادی) و اصلا قابل مقایسه با چین نیست
ناشناس
| |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
کاربر 21:43
یادم رفت بنویسم ، هند هم اکثر پیشرفتهاش رو از همین انگلیس داره و از وقتی کامل از انگلیس جدا شد روند خیلی از پیشرفت هاش کند شد. اطلاعات شما بر اساس تعصب هستند نه واقعیات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
15
19
چطور وقتی با پول دربار انگلیس عشق و حال می کردند این حرف هارو نمی زدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
2
10
این اظهارات ظلم انگلیسی ها در طول تاریخ را پاک نمی کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
5
4
ناشناس 21.43 ، آیا تجاوزات انگلیس مخرب تر بود یا حملات اسکندر و اعراب و مغول ها ؟ صرفاً یک سواأل است ، در صورت امکان با دلیل پاسخ دهید . ممنون .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تمام این مثالهایی که زدید، اولا محدود بوده و کل زمین رو در بر نگرفتن، دوما در همین ایران اینها هضم شده و تسلیم فرهنگ و مدیریت ایرانی شدن. به گونه ای که نوادگانشون رام شده و به بازسازی خرابی های سرسلسه هاشون پرداختن. مغول و عرب پایتخت هاشون رو به ایران اوردن که منجر به آبادنی شهرهای ایران شد و خود عوامل هجوم هم به دلیل ارتباط فرهنگی رشد کردن.
اما انگیس بجز تخریب های عالمگیری که صورت داد، هیچ تاثیری از فرهنگ مستعمرات و کشورهای خراب کرده اش نگرفت و صرفا غارت کرد. خصوصا که انگلیس با استفاده از روش های علمی غارت کرده به صورتی که ناملموس بوده. مثلا دانشمندانی فرستاده در اقصی نقاط عالم که بفهمن ایرانی ها و هندی ها و چینی ها چه نقاط ضعف و قوتی دارن که بهتر بتونه تسلیمشون کنه. خرابی که غارت انگلستان به بار اورده به زبان عامیانه جوری زده که کشورها و ملت ها نفهمیدن از کجا خوردن. اقتصاد و سیاست کشورها رو آلوده کرده و این در گذر زمان به بازسازی و توبه از تخریب تبدیل نشده، بلکه غارت با همان شدت ادامه داشته و هیچ رحمی در کار نبوده. هیچ ترکیبی با کشور مورد استعمار رخ نداده مگر به صورت برده داری و تحقیر و تخلیه ثروت های طبیعی و بیچاره کردن نسل های آینده.
تخریب فیزیکی مانند آتش زدن دو تا کتابخانه یا کشتن تعدادی از ساکنان یک سرزمین قابل قیاس نیست با وابسته کردن و آلوده کردن دائمی و نسل اندر نسل کل سرزمین های دنیا از آسیای دور تا خاور میانه و آفریقا و امریکای جنوبی و شمالی و قطب جنوب و شمال.
ناشناس
| |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
تو انگلیسی هستی این همه از انگلیس طرفداری میکنی انگلیس روپاه پیر انگلیس نژادپرست دلش به من ایرانی نمیسوزه به ما ایرانیها از سطح پایین نگاه می کننن به خاطر نژادمون
ناشناس
| |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
همین انگلیس از مسوبین تحریم همین انگلیس افعانستان ار ما جدا کرد همین انگلیس عامل جدایی بحرین از ایران همین انگلیس عامل جنگ ایران و روسیه وترکمانچای وگلستان اگه هند و هنگ وکنک هم پیشرفت کردن به خاطر تلاش مردمشون ومردم کانادا واسترالیا بیشترشون مهاجر های انگلیسی هستن حتب امریکا بیشتر سون از مهاجر های انگلیسی تشکیل همون از خود انگلیسی ها هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
0
اینکه تغییر عقیده داده بد نیست ولی اگر قصد بهره برداری بیشتر به منظور رسیدن به کاخ سفید را نداشته باشند.گفته میشود همسرش خودش را برای کاندیدا شدن ریاست جمهوری امریکا آماده می کند به همین خاطر از خاندان سلطنتی بیرون آمده زیرا در آنجا اهمیتی به وی داده نمی شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار