Stabecoin چیست؟
کد خبر: ۱۸۲۹۶۶
تاریخ انتشار: 2020 June 23    -    ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

Stabecoin چیست؟

کلاس جدیدی از ارزهای رمزنگاری شده است که سعی در ایجاد ثبات قیمت دارد و توسط سرمایه پشتیبانی میشود. Stabecoin در تلاش برای ارایه بهترین موارد از هر دو دنیای واقعی و مجازی است با بهترین کیفیت خود مثل، پردازش فوری و امنیت یا حریم خصوصی پرداخت ارزهای رمزپایه،ارزیابی های پایدار بدون نوسانات ارزهای فیات،توجه ها را به خود جلب کرده است.

درک Stabecoin

در حالی که بیت کوین محبوبترین ارز دیجیتال رمزنگاری محسوب میشود، اما در ارزیابی های خود از نوسانات زیادی رنج می برد.به عنوان مثال،در ماه نوامبر سال گذشته از حدود 5950 دلار به بالای 19700 دلار در ماه دسامبر رسید و سپس تا اوایل فوریه با حدود دو سوم به سطح 6900 دلار کاهش یافت.حتی نوسانات قیمت روزانه آن نیز کاملا وحشی است.معمولا طی یک ساعت از چند ساعت،cryptocurrency بیش از 10 درصد در هر جهت بالا یا پایین حرکت کند.

این نوع نوسانات کوتاه مدت باعث میشود که بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده محبوب برای استفاده روزمره توسط مردم مناسب نباشد.اساسا یک ارز باید به عنوان واسطه مبادله پولی و نحوه ذخیره ارزش پولی عمل کند و ارزش آن باید در زمان های طولانی تر نسبتا پایدار باشد.اگر فردا از قدرت خرید آن مطمین نباشید،کاربران از خرید و قبول آن خودداری می کنند.در حالت ایده آل،یک سکه رمز پایه باید قدرت خرید خود را حفظ کندو باید کمترین تورم ممکن را داشته باشد،آنقدر کافی باشد که به جای صرفه جویی در هزینه های توکن،تشویق به خرج کردن آنها شود. Stabecoin  راه حلی برای دستیابی به این رفتار ایده آل ارایه داده است.

دلایل پایداری قیمت

دو دلیل اصلی برای ثبات قیمت ارزهای فیات ذخایر ذخیره شده از آنها و اقدامات به موقع بازار توسط مقامات کنترل مانند بانک های مرکزی است.از آنجا که ارزهای فیات به یک سرمایه اساسی مانند ذخایر طلا یا فارکس که به عنوان وثیقه عمل می کنند، متصل میشود،ارزش گذاری های آنها از نوسانات وحشی عاری می ماند.

حتی در موارد خاص افراطی که ممکن است ارزش ارزهای فیات به شدت تغییر کند ، مقامات کنترل کننده برای حفظ ثبات قیمت ، وارد سیستم می شوند و تقاضا و عرضه ارز را کنترل می کنند. بخش عمده ای از ارزهای رمزپردازی فاقد هر دو ویژگی اصلی هستند. آنها هیچ هزینه ای ندارند که ارزیابی های خود را انجام دهند و در صورت لزوم قدرت مرکزی ندارند. Stablecoins سعی در ایجاد این شکاف بین ارزهای فیات و ارزهای رمزنگاری شده دارد. سه دسته stabelcoin وجود دارد که همه آنها براساس مکانیسم کار آنها ساخته شده است.

Stablecoin های Fiat-Collateralized

stablecoin های با وثیقه فیات ، ذخیره ارزی فیات ، مانند دلار آمریکا ، را به عنوان وثیقه برای صدور تعداد مناسب سکه های رمزنگاری حفظ می کنند. اشکال دیگر وثیقه می تواند شامل فلزات گرانبها مانند طلا یا نقره و همچنین کالاهایی مانند روغن باشد ، اما بیشتر stablecoin های امروزه با وثیقه فیات از ذخایر دلار استفاده می کنند. این ذخایر توسط متولیان مستقل نگهداری می شوند و بطور منظم برای پایبندی به رعایت لازم مورد بازرسی قرار می گیرند. Tether (USDT) و TrueUSD سکه های رمزنگاری محبوب هستند که دارای ارزش معادل دلار یک دلار آمریکا هستند و توسط سپرده های دلار پشتیبانی می شوند.

Stablecoin های رمزنگاری شده

stablecoin های رمزنگاری شده توسط سایر ارزهای رمزگذاری شده پشتیبانی می شوند. از آنجا که ممکن است cryptocurrency موجود در معرض نوسانات زیاد نیز باشد ، چنین stablecoin ها “بیش از حد وثیقه” هستند – این است که ، تعداد بیشتری از نشانه های cryptocurrency به عنوان ذخیره برای صدور تعداد کمتری از stablecoin حفظ می شود.

به عنوان مثال ، 2،000 دلار اتر ممکن است به عنوان ذخیره برای صدور 1000 دلار stablecoin با پشتیبانی از رمزنگاری که حداکثر 50٪ نوسانات در ارز ذخیره (اتر) را در اختیار داشته باشد. ممیزی ها و نظارت های مکرر باعث ثبات قیمت ها می شود. پشتیبان Ethereum ، DAI Mak MakerDAO در برابر دلار ایالات متحده است و به شما امکان می دهد از سبد دارایی های رمزپایه به عنوان ذخیره استفاده کنید.

Stablecoin های توافق (الگوریتمی)

stablecoin های بدون وثیقه از هیچ گونه ذخیره ای استفاده نمی کنند بلکه شامل یک مکانیسم کاری مانند بانک مرکزی برای حفظ قیمت پایدار هستند. به عنوان مثال ، بسته های پایه یك دلار از یك سازوكار اجماع برای افزایش یا كاهش عرضه یك نشانه بر اساس نیاز استفاده می كنند. چنین اقداماتی شبیه به اسکناسهای چاپی بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول فیات است. می توان با اجرای یک قرارداد هوشمند بر روی سکوی غیرمتمرکز که می تواند به صورت خودمختار اجرا شود ، محقق شد.

آیا بیت کوین یک Stablecoin است؟

بیت کوین یک stablecoin نیست. در واقع آن از هیچ چیزی پشتیبانی نمی شود.  Stablecoin افزایش یافته است زیرا مردم ارزش یک ارز غیر متمرکز را می بینند و عرضه و تقاضا از بقیه مراقبت می کند. Stablecoin یک cryptocurrency است که در حال روند شدن است و سعی می کند بهترین رقیب بیت کوین باشد.

Stablecoin برای چه مواردی استفاده می شود؟

Stablecoins ارزهای رمزپایه ای هستند که سعی می کنند ارزش بازار خود را با برخی از مرجع خارجی گره بزنند. Stablecoins ممکن است به ارزهایی مانند دلار آمریکا یا قیمت کالایی مانند طلا بپیوندد.

بهترین Stablecoin چیست؟

در زیر برخی از بهترین Stablecoinهای بازار موجود است:

    Tether (USDT)

    TrueUSD (TUSD)

    MakerDAO (DAI)

    Paxos Standard (PAX)

    Gemini Dollar (GUSD)

    USD Coin (USDC)

چگونه Stablecoin درآمد کسب می کند؟

سرمایه گذاران Stablecoin با دریافت سود سهام از سکه های تازه صادر شده برای نگهداری سهام Stablecoin به آنها پول می دهند. سرمایه گذاران امیدوار هستند که یک ماشین پول خریداری کنند ، که به آنها سکه های تازه ایجاد شده  دهد که پس از آن می توانند بفروشند.

امن ترین Stablecoin چیست؟

TrueUSD (TUSD)

امروز ، TUSD ERC-20 بهترین گزینه stablecoin روی Binance است و قیمت آن در سطح 1 دلار حفظ می شود. در حال حاضر 100٪ توسط دلارهای آمریكا در حسابهای سپرده قانونی با چندین شركت بانك محافظت می شود تا بتوانید با آرامش خاطر تجارت ، پرداخت و دریافت كنید.

stablecoin های الگوریتمی

stablecoins الگوریتمی توسط fiat یا cryptocurrency پشتیبانی نمی شود. در عوض، ثابت ماندن قیمت  آنها کاملاً توسط الگوریتم ها و قراردادهای هوشمند حاصل از عرضه توکن های صادر شده به دست می آید. از نظر کاربردی ، سیاست پولی آنها از آینه هایی را که توسط بانک های مرکزی برای مدیریت ارزهای ملی استفاده می شود،بدست می آید.

در اصل ، اگر یک قیمت پایین تر از قیمت ارز فیات موجود در آن باشد ، یک سیستم stablecoin الگوریتمی باعث کاهش عرضه توکن می شود. اگر قیمت از ارزش ارز فیات فراتر رود ، نشانه های جدید وارد بازار می شوند تا ارزش stablecoin را کاهش دهند. ممکن است این دسته از نشانه ها را به عنوان stablecoin های غیر وثیقه ای بشنوید. این از نظر فنی نادرست است ، زیرا آنها به صورت وثیقه قرار می گیرند. در صورت بروز یک قو مشکی(واقعا نوشته بود black swan) ، ممکن است stablecoin های الگوریتمی نوعی استخر وثیقه برای انجام حرکات بازار،بطور ویژه بداشته باشند.

جوانب مثبت و منفی Stablecoin

مزیت اصلی stablecoin پتانسیل آنها برای فراهم کردن مبادله ای است که ارزهای رمزپایه را تکمیل می کند. به دلیل میزان زیاد نوسانات ، ارزهای رمزنگاری قادر به دستیابی گسترده به کاربردهای روزمره مانند پردازش پرداخت نبودند. با ارائه سطوح بالاتر پیش بینی و ثبات ، این ارزهای تثبیت شده این مشکل در حال حل را حل می کنند. با عمل به عنوان محافظت در برابر نوسانات ، stablecoin همچنین ممکن است نقشی در ادغام ارزهای رمزنگاری شده با بازارهای مالی سنتی داشته باشد. این دو بازار به عنوان اکوسیستم جداگانه با تعامل بسیار اندک وجود دارند. با شکل پایدارتر ارزهای دیجیتال در دسترس ،شبیه این است که ارزهای رمزنگاری شده شاهد افزایش استفاده در بازارهای وام و اعتبار باشند که تاکنون فقط بر ارزهای فیات صادر شده توسط دولت تسلط یافته اند.

علاوه بر سودمندی آنها در معاملات مالی ، stablecoins را می توان توسط معامله گران و سرمایه گذاران برای محافظت از اوراق بهادار خود استفاده کرد. اختصاص درصد مشخصی از یک نمونه کارها به سکه های ثابت شده یک روش مؤثر برای کاهش ریسک کلی است. در عین حال ، حفظ فروشگاهی با ارزش که می تواند در هنگام افت قیمت از دیگر ارزهای رمزنگاری شده استفاده کند ، می تواند یک استراتژی مؤثر باشد. به همین ترتیب ، این سکه ها را می توان برای “قفل شدن” سود حاصل از افزایش قیمت ها ، بدون نیاز به پول نقد ، استفاده کرد. علیرغم پتانسیل آنها برای حمایت از پذیرش گسترده cryptocurrency ، stablecoin هنوز محدودیت های خاصی دارد. انواع وثیقه فیات نسبت به ارزهای رمزنگاری معمولی کمتر غیرمتمرکز هستند ، زیرا یک واحد مرکزی برای نگهداری داراییهای پشتیبان مورد نیاز است. در مورد سکه های رمزنگاری شده و غیرقابل توافق ، کاربران برای اطمینان از ماندگاری سیستم ها باید به جامعه گسترده تر (و کد منبع) اعتماد کنند. اینها هنوز فناوریهای جدیدی هستند ، بنابراین برای بالغ شدن به مدتی نیاز دارند.

آیا Stablecoins یک سرمایه گذاری خوب است؟

در اصل ، با چسباندن stablecoin به دلار آمریکا، شما آن را مجبور می کنید یک سرمایه گذاری نسبتاً بد باشد زیرا ارزش آن کاملاً ناشی از یک سرمایه گذاری بد است. بله ، دلار آمریكا ممكن است نسبت به بسیاری از داراییهای رمزپایه و در حقیقت بسیاری از ارزهای فیات بی ثبات باشد.

چه سکه هایی را باید سرمایه گذاری کنم؟

سکه نقره یک اونس آمریکایی Eagle 2015. …

سکه طلای پاندا چینی. …

سکه طلای بوفالو یک اونس آمریکایی. …

برگ سکه طلای افرا کانادایی 1 اونس طلا. …

2018 سکوی اثبات طلای Liberty One-Ten Ounce Gold America 2018.

منبع : آی ماینر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار