بی‌حرمتی« اشتباه» است
کد خبر: ۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: 2015 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

بی‌حرمتی« اشتباه» است

حسین نوش آبادی درخصوص اتفاقات اخیر برنامه فیتیله، علی ضیاء و انتشار آلبوم جدید پاشایی واکنش نشان داد. حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  در خصوص انتشار آلبوم مرتضی پاشایی عنوان کرد: پخش هرگونه آثار و محصولات فرهنگی بدون مجوز، غیرقانونی و جرم است و هر شخصی که بر خلاف آن عمل کند، حتما برخورد می شود. این حق برای خانواده مرحوم پاشایی محفوظ است که بخواهند جلوی نشر آلبوم «پرنده» را بگیرند و نارضایتی خود را اعلام کنند. البته اگر شخص مرتضی پاشایی در زمان حیاتش مسئولیت انتشار آلبومش را به کسی سپرده باشد، بحثی جداست، در غیر این صورت انتشار آلبوم «پرنده» غیرقانونی است. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص جریانات جدید
ممنوع ‌التصویری علی ضیاء و خاموش‌شدن چراغ برنامه «فیتیله» اظهار داشت: به هرحال بی‌احترامی به اقوام
و بی‌حرمتی به مردم با هر زبان و گویشی کاری اشتباه است و ما باید رسانه همبستگی و یکرنگی ملی را دنبال کنیم، شرایطی را به وجود بیاوریم که همگرایی و همدلی ترویج شود و کسانی هم که در رسانه ملی کار می‌کنند، ریسک بزرگی را انجام می‌دهند. عواملی که این خطا را کردند، باید عذرخواهی و جبران کنند اما اگر با تامل این هنجارشکنی‌ها را انجام می‌دهند، باید با آنها برخورد شود. وی افزود : اما در مورد شخص علی ضیاء باید بگویم که آن رفتار غیرمتعارف که بعد از مسابقه دربی رخ داد، دور از شان ایشان بود. ما علی ضیاء را به عنوان یک مجری با نجابت و سنگین رسانه ملی می‌شناسیم و این رفتار ناپسند بسیار نامربوط به شان و شخصیت آقای ضیاء است، رفتار ایشان قابل جبران است.
علی ضیاء یکی از مجریان خوب صدا و سیماست و باید این رفتار جبران شود و دوباره به رسانه برگردد. برای تصمیم‌گیری برنامه «فیتیله» هم شخص جناب سرافراز از این اقوام عذرخواهی کردند. گاهی اشتباهات از روی یک غفلت و ناآگاهانه اتفاق می‌افتد که دقت بیشتر می‌طلبد، بر آنچه می‌گوییم وانجام می‌دهیم تا این خطاها را به مرزصفر برسانیم. نوش آبادی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه «فیتیله» از جمله برنامه‌هایی است که سالیان سال با کودکان و نوجوانان دررسانه ملی و با مردم در ارتباط است و نباید برای یک اشتباه کوچک چراغ فیتیله خاموش شود. در کل چه آگاهانه و چه ناآگاهانه باید هرچه سریع تر جبران شود و همچنین دیگران هم مجال این جبران را به آنان بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان
آخرین اخبار