خروج بدون مجوز پزشکان از گلستان ممنوع شد
کد خبر: ۱۷۳۹۱۳
تاریخ انتشار: 2020 March 16    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
استاندار گلستان گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز و نیاز مردم به داروهای اساسی، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی باید ۵۰ درصد داروخانه‌های روزانه هم در استان فعال باشند.

استاندار گلستان گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز و نیاز مردم به داروهای اساسی، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی باید ۵۰ درصد داروخانه‌های روزانه هم در استان فعال باشند.

هادی حق شناس عصر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به آمار فوتی ها، اظهارکرد: ۹۵ درصد جان باختگان در استان بیش از ۴۵ سال سن داشته و ۷۵ درصد آن ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

وی گفت: همچنین ۴۳ درصد این افراد خانه دار، چهار درصد این افراد کارمند، هشت درصد بازنشسته و یک درصد فرهنگی بودند.

حق شناس با بیان این که ۴۳ درصد فوتی های کرونا مربوط به خانم ها و ۵۷ درصد مربوط به آقایان است، گفت: مردم باید باید به هشدارها توجه کنند تا شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز و نیاز مردم به داروهای اساسی، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌ روزی باید ۵۰ درصد داروخانه‌ های دیگر هم در استان فعال باشند.

حق شناس بیان کرد: همچنین همه مراسم دینی و فرهنگی که همه ساله همزمان با سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزار می‌شد، لغو شده است.

وی تأکید کرد: ورود هرگونه مهمان به مهمانسراهای دولتی و مدارس پایان فروردین ممنوع است.

استاندار گلستان اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند، تمهیدات لازم را برای عدم حضور مردم در تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه در ۱۳ فروردین ماه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: از ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین سال آینده همه درمانگاه‌ های بخش خصوصی باید به صورت شبانه روزی به مردم خدمات بدهند.

حق شناس گفت: طبق مصوبه‌ ستاد مقابله با کرونای استان خروج پزشکان از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین بدون مجوز از استان ممنوع است.

وی افزود: همه نانوایی‌های آزادپز و یارانه‌دار در استان موظف به استفاده از دستکش تهیه شده از مواد مرغوب و غیربازیافتی برای تحویل نان به مشتریان هستند و این طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان بیان کرد: همچنین مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده لغو می شود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار